2026-08-27, 12:13
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Kanske är så att moderatorerna ser till helheten på dina kommentarer i alla trådar, du häver
ut en hel del som inte har med saken att göra.
I alla trådar? Vad i hela friden har det att göra med diskussionen i en specifik tråd? Ni säger ju helt galna saker, vad är det här egentligen?
Citera
2026-08-27, 12:15
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Jag vet, jag har inte sagt något om ett straff mot mig. Jag har bara sagt att du inte borde ha stängt en aktiv tråd med motiveringen att den är "slutdiskuterad." Det är helt enkelt inte en moderators uppgift att göra så. Det är ett konstigt sätt att driva ett forum, inget annat forum gör så.

Vad menar du med "Vad är det mer du saknar i din tråd"?

Jag menar vilken vinkel av din trådstart upplever du inte blev diskuterad tillräckligt. Om tråden hade varit öppen vad hade du mer velat säga? Det är information som kan vara bra om man önskar få en tråd upplåst.

Du har ju denna tråd öppen:

(FB) Varför är folk så rädda för att säga vad dom tycker?

Förvisso om ett annat ämne.
Citera
2026-08-27, 12:17
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag menar vilken vinkel av din trådstart upplever du inte blev diskuterad tillräckligt. Om tråden hade varit öppen vad hade du mer velat säga? Det är information som kan vara bra om man önskar få en tråd upplåst.

Du har ju denna tråd öppen:

(FB) Varför är folk så rädda för att säga vad dom tycker?

Förvisso om ett annat ämne.
Jag förstår inte referensen till min andra tråd som inte är stängd.

Trådens ämne var ju pedofiler som finns på forumet och skriver som alla andra, trots att de har skrivit pedofil-grejer i andra trådar. Jag tycker att detta inte ska tillåtas. Många tycker att det ska tillåtas. Då kan man ju diskutera sina argument, och det var ju det vi höll på med när du plötsligt stängde den.
Citera
2026-08-27, 12:22
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Jag förstår inte referensen till min andra tråd som inte är stängd.

Trådens ämne var ju pedofiler som finns på forumet och skriver som alla andra, trots att de har skrivit pedofil-grejer i andra trådar. Jag tycker att detta inte ska tillåtas. Många tycker att det ska tillåtas. Då kan man ju diskutera sina argument, och det var ju det vi höll på med när du plötsligt stängde den.

Förlåt om jag var otydlig. Referensen till din andra tråd var för att visa på att det inte handlar om något personligt att din tråd låstes.

Tråden var inte placerad i forumet forumförslag med förslag på någon ändring i vårt regelverk. Du ville få fram att du tycker något inte borde vara tillåtet. Du fick information om att det är tillåtet. Ämnet diskuterades i 6 sidor. Själv argumenterade du inte för det du själv tar upp i din trådstart utan anklagade andra för att vara pedofiler när du blev emotsagd. Som trådstartare är det väl ändå bra om man argumenterar för sin sak?
Citera
2026-08-27, 12:24
Medlem
orrtupps avatar
Det är inte konstigt att podden Flashback forever endast kan använda trådar före 2012 eller så. Nu modereras det så hårt att inga roliga eller intressanta trådar överlever. Inte heller konstigt att inga ungdomar hänger här.
Citera
2026-08-27, 12:25
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Förlåt om jag var otydlig. Referensen till din andra tråd var för att visa på att det inte handlar om något personligt att din tråd låstes.

Tråden var inte placerad i forumet forumförslag med förslag på någon ändring i vårt regelverk. Du ville få fram att du tycker något inte borde vara tillåtet. Du fick information om att det är tillåtet. Ämnet diskuterades i 6 sidor. Själv argumenterade du inte för det du själv tar upp i din trådstart utan anklagade andra för att vara pedofiler när du blev emotsagd. Som trådstartare är det väl ändå bra om man argumenterar för sin sak?
Nej självklart var det inte personligt.

Du säger ju själv att ämnet diskuterades i 6 sidor. Den var aktiv. Och den var aktiv när du stängde den för att den var "uttömd". Det går ju emot all logik här.

Ok, jag skrev dåliga inlägg. Det kan jag medge. Men vad har det att göra med motiveringen du gav när du stängde den? Du sa ju att den var uttömd, inte att mina inlägg var dåliga. Och om vi säger att den stängdes för att mina inlägg var dåliga, det är ju jättekonstigt. Om en debattör är dålig så motdebatterar man, eller om inlägget är riktigt dåligt så tas det bort och i värsta fall ger en varning. Var i hela himmelen finns logiken i att stänga hela tråden för en enda persons dåliga inlägg? Och om det var för den konstiga anledningen att en enda person var en dålig debattör, varför skrev du en helt annan anledningen i motiveringen när du stängde den?

Inget av detta går ihop.
Citera
2026-08-27, 12:53
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Nej självklart var det inte personligt.

Du säger ju själv att ämnet diskuterades i 6 sidor. Den var aktiv. Och den var aktiv när du stängde den för att den var "uttömd". Det går ju emot all logik här.

Ok, jag skrev dåliga inlägg. Det kan jag medge. Men vad har det att göra med motiveringen du gav när du stängde den? Du sa ju att den var uttömd, inte att mina inlägg var dåliga. Och om vi säger att den stängdes för att mina inlägg var dåliga, det är ju jättekonstigt. Om en debattör är dålig så motdebatterar man, eller om inlägget är riktigt dåligt så tas det bort och i värsta fall ger en varning. Var i hela himmelen finns logiken i att stänga hela tråden för en enda persons dåliga inlägg? Och om det var för den konstiga anledningen att en enda person var en dålig debattör, varför skrev du en helt annan anledningen i motiveringen när du stängde den?

Inget av detta går ihop.

Det som skulle diskuteras hade diskuterats.
Det som fortsatt diskuterades var off topic.
Du var en av dem som gick off topic och drog med dig andra.
Du verkade som du själv erkänner mer intresserad av att skriv dåliga inlägg än att diskutera ditt eget ämne.
Då var det dags att låsa tråden.
Citera
2026-08-27, 12:54
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Det som skulle diskuteras hade diskuterats.
Det som fortsatt diskuterades var off topic.
Du var en av dem som gick off topic och drog med dig andra.
Du verkade som du själv erkänner mer intresserad av att skriv dåliga inlägg än att diskutera ditt eget ämne.
Då var det dags att låsa tråden.
Okej.... men mysteriet är ju kvar. Var det verkligen off topic? Kan du visa det?
Citera
2026-08-27, 12:57
Moderator
Allaballawallas avatar
Maviel har ju rätt.

Ämnet är uttömt och diskussionen i sig är tämligen överflödig då forumet är öppet för alla som håller sig till regelverket.

Att diskussionen inte är ett forumförslag utan snarare att se som en gnälltråd med önskan att förhindra andra att diskutera fritt gör den inte mer relevant.
Citera
2026-08-27, 13:01
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Okej.... men mysteriet är ju kvar. Var det verkligen off topic? Kan du visa det?

Här är några av dina raderade inlägg i tråden. Tråden har inte bara modererats av mig, utan av kollegorna i delforumet.

Citat:
Haha, är du en av dem?

Låt de vuxna prata.

Citat:
Bara ett ord: kräk. Och det har dubbla meningar.

Du gillar att känna på de små pojkarnas mjuka kroppar va? Pille på snorren lite grann va? Det gör du, eller hur?

Övriga raderade inlägg i tråden är av samma karaktär.

Här är ett inlägg i tråden av dig som är kvar. Det är för mig lite otydligt om det är pedofili i helhet som ska diskuteras. Tråden är då placerad i fel delforum. Flashback är topic i underforumet här.

Citat:
Ingen vet att dessa personer tittar på små pattar och tänker på lillsnorrar. Förstår du verkligen inte? Ska dessa personer få komma nära andra och deras barn?
Citera
2026-08-27, 13:03
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Här är några av dina raderade inlägg i tråden. Tråden har inte bara modererats av mig, utan av kollegorna i delforumet.

Övriga raderade inlägg i tråden är av samma karaktär.

Här är ett inlägg i tråden av dig som är kvar. Det är för mig lite otydligt om det är pedofili i helhet som ska diskuteras. Tråden är då placerad i fel delforum. Flashback är topic i underforumet här.
Men jag fattar inte varför tråden ska stängas pga dessa dåliga inlägg? Och om det stängdes av den anledningen, varför gav du en helt annan anledning i din motivering när du stängde den?
Senast redigerad av Fyrfaldet 2026-08-27 kl. 13:05.
Citera
2026-08-27, 13:07
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Men jag fattar inte varför tråden ska stängas pga dessa dåliga inlägg? Och om det stängdes av den anledningen, varför gav du en helt annan anledning i din motivering när du stängde den?

Jag tycker inte att jag varit otydlig på något sätt här och jag kan inte förklara det mer än vad jag redan gjort. Så jag är klar här nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in