2026-08-21, 07:59
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Åhhh wow, en moderator kom in och ska leka allan-ballan.

Jag menar alltså grejer som att folk som har skrivit pedofila saker deltar i ämnen där ingen vet att personen de interagerar med är en barnpedofil.
Istället för att korga din tråd svarade hon, det är bara ett par - tre mod som gör det. Hon är en av dem, var nöjd och glad.
2026-08-21, 08:17
Medlem
Rymdkommissaries avatar
Vad skulle då Flashback göra mot eventuella pedofiler som skriver på forumet och varför?
Närmast man kan komma där är väl dumpentråden och trådarna sexuella parafilier.
2026-08-21, 08:28
Medlem
Bogandoffs avatar
Citat:
Precis. Jag menar i andra underforum än de små grotthålorna de häckar i.
Så vad föreslår du man ska göra? Stämpla alla konton med "Pedofil" om de ertappas att diskutera ämnet?
2026-08-21, 09:00
Medlem
Connykrims avatar
Ja dom borde bannas så de inte kan sprida sitt pedofil vidare
2026-08-21, 09:14
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Ja dom borde bannas så de inte kan sprida sitt pedofil vidare
Fy banne vad svårt det var att få någon att säga detta...
2026-08-21, 09:18
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Jag har märkt ett problem de senaste månaderna/åren. Pedofiler på Flashback. Många är runt omkring här och diskuterar, men ingen vet att de är pedofiler. Jag vet det dock för jag har kommit ihåg vad de har skrivit.

Frågeställningen är vad man ens gör mot sådana här grejer egentligen?

Vad skulle problemet vara menar du? Du menar det skulle spela roll om pedofiler skriver här? Du gör skillnad på folk och folk? Jag kan inte påstå jag ser några som helst problem i att pedofiler skriver på forumet.
2026-08-21, 09:20
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Fy banne vad svårt det var att få någon att säga detta...

Ja det är svårt på detta forum då majoriteten är utvecklingsstörda och pedofiler. Sjuka individer!
2026-08-21, 09:21
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vad skulle problemet vara menar du? Du menar det skulle spela roll om pedofiler skriver här? Du gör skillnad på folk och folk? Jag kan inte påstå jag ser några som helst problem i att pedofiler skriver på forumet.
Ingen vet att dessa personer tittar på små pattar och tänker på lillsnorrar. Förstår du verkligen inte? Ska dessa personer få komma nära andra och deras barn?
2026-08-21, 09:31
Medlem
Citat:
Jag har märkt ett problem de senaste månaderna/åren. Pedofiler på Flashback. Många är runt omkring här och diskuterar, men ingen vet att de är pedofiler. Jag vet det dock för jag har kommit ihåg vad de har skrivit.

Frågeställningen är vad man ens gör mot sådana här grejer egentligen?
Vet de inte att de är pedofiler?

Det jag däremot tycker är märkligt är att tänder du på en som 14 år men ser ut som 20 så är du pedofil men har du sex med en som är 20 år och ser ut som 14 så är det helt ok..

En pedofiler för mig är en som tänder på barn, alltså sådana som har noll kurvor, könshår och noll bröst
2026-08-21, 09:32
Medlem
BrunkeMundts avatar
Man får bemöta dem inom flashbacks ramverk - högt i tak.

Om man ställer sig bakom idéen om riktig yttrandefrihet på nätet så bör man vara beredd på att sjuka åsikter och ideologier träder fram. Hellre det än att forumet blir en ekokammare (likt förbannat sker det ändå).

Det är väl en större fråga ifall dessa människor kan betraktas som kriminella aktörer som binder kontakten med andra pedofiler i forumet (delandet av barnporr och liknande). Men å andra sidan ska inte flashback kartlägga sina användare för rättsliga ändamål, då förlorar sajten sitt fundament.
2026-08-21, 09:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det fenomenet går längre tillbaka än så men det du pratar om är inget problem. Det är ett problem när det skapas trådar för att loopa runt i fantasier, prata om och runka till. Men jag antar att ingen är där att korga just då.

Ett par åtminstone har faktiskt åkt fast för pågående övergrepp just för att de varit så knäppa att de haft ett behov av att berätta provocerande om vad de faktiskt håller på med.

De flesta är nog inte så dock.
2026-08-21, 09:51
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Tror du att jag vet, eller tror du att jag inte vet att det är "tillåtet" att de får "diskutera"? Kika igen på min trådstat, är du snäll.

Folk med låg IQ är roliga alltså.

"Vad gör man åt sådana här saker"

Det är snarare du som har lågt IQ, formulera dig som en normal människa eller var tydligare i trådstarten ditt mongo.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in