2026-08-27, 09:34
Medlem
Fyrfaldets avatar
PM med berörd moderator:
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
(FB) Ska pedofiler få diskutera på Flashback? Lås upp denna tråd, vänligen. Jag förstår ej varför du plötsligt har bestämt att ämnet är "uttömt"? Finns det tidsgräns på hur länge man får diskutera ett ämne eller vad?

Nej det finns ingen tidsgräns så. Men du verkar själv mest intresserad av att tramsa i din egen tråd. Efter 6 sidor finns det inte mycket mer att säga. Tråden har nu varit låst ett tag och ditt PM om att få den öppnad är det första. I nuläget finns det inte anledning att öppna den.

MVH

Maviel
Så den är låst för att jag "tramsar"? Belägg för detta "trams", tack.

Du har 6 raderade inlägg i tråden och det finns fler av inläggen där vi övervägt radera dem. Du ägnar mer tid åt att diskutera pedofili och andra användare som bemöter dig än det du tar upp i din trådstart.

MVH

Maviel
Det bör ju rimligen resultera i varning ifall det är ett regelbrott. Att stänga hela tråden är en konstig reaktion på att jag har "6 raderade inlägg".

Du har fått flera råd av moderatorer i tråden hur du kan hantera det du tar upp och ämnet har diskuterats omfattande. Jag kan lyfta i kollegiet din önskan om omprövning.

MVH

Maviel
Något resultat?

Vi har diskuterat din tråd och tycker den ska förbli låst.

MVH

Maviel
Ok, jag tar det till klagomålsforumet då.

Ja, så helt enkelt startade jag en diskussion på Flashback. Plötsligt bestämmer moderatorn av okänd anledning att det är slutdiskuterat. Varför? Varför får vi inte fortsätta diskutera ämnet? När jag frågade varför hon bedömde som hon gjorde så svarade hon att jag "tramsar" i tråden. Jag håller inte med, men om några inlägg av mig har tagits bort betyder ju inte att tråden ska låsas. Om jag var OT i tråden, ta bort inlägget och varna mig. Det är ju jättekonstigt att låsa diskussionen och säga att det är slutdiskuterat.

Vad tycker ni?
Citera
2026-08-27, 09:43
Medlem
One2Manys avatar
Du var ju själv bevisligen inte intresserad av att diskutera ämnet. Istället ägnar du dig åt trams, en allmän diskussion om pedofili samt attacker mot andra användare. Moderatorns resonemang och medföljande förklaring är glasklara, om du inte fattar så får det stå för dig.

F ö så är ämnet inte värt att diskutera bortom vad som redan framkommit i tråden. På Flashback råder yttrandefrihet och även obekväma ämnen får diskuteras av allt från pedofiler till dödsknarkarnazister.

Passar det inte så finns alltid Familjeliv som alternativ.
Citera
2026-08-27, 09:46
Moderator
Maviels avatar
Tittar bara in här för att säga att jag har kännedom om denna tråd och följer den ifall något behöver förtydligas eller diskuteras vidare.
Citera
2026-08-27, 11:09
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Du var ju själv bevisligen inte intresserad av att diskutera ämnet. Istället ägnar du dig åt trams, en allmän diskussion om pedofili samt attacker mot andra användare. Moderatorns resonemang och medföljande förklaring är glasklara, om du inte fattar så får det stå för dig.

F ö så är ämnet inte värt att diskutera bortom vad som redan framkommit i tråden. På Flashback råder yttrandefrihet och även obekväma ämnen får diskuteras av allt från pedofiler till dödsknarkarnazister.

Passar det inte så finns alltid Familjeliv som alternativ.
Ja men det fanns ju en diskussion. Ok, ni tycker jag skriver dumma inlägg. Bemöt dem eller varna mig om de bryter mot reglerna. Det finns ju ingen logik alls i att hela diskussionen ska stängas för att moderatorn tycker att mina inlägg är dumma. Jag är genuin med mina inlägg och kan inte göra något åt andras åsikter eller moderatorers åtgärder. De får göra något åt de inläggen då, varesig det är att motdebbatera eller ta bort. Men varför ta bort tråden där fler än jag diskuterar?? Flashback funkar inte så att jag "äger" tråden. Det är en självständig diskussion.

Citat:
Detta kan ju vara ett inlägg i tråden. Jag håller inte med dig. Där finns diskussionen. Säg nu inte att diskussionen inte finns för att jag "tramsar", det är fler än jag som diskuterar i tråden.

Det som har hänt nu är ju i princip "Du skriver efteblivna saker, jag tar bort din tråd". Det är konstigt. Jag är inte tråden. Tråden är självständig. Jag har samma status som debattör som de andra i tråden. Jag är bara en enda användare.
Senast redigerad av Fyrfaldet 2026-08-27 kl. 11:14.
Citera
2026-08-27, 11:27
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ja men det fanns ju en diskussion. Ok, ni tycker jag skriver dumma inlägg. Bemöt dem eller varna mig om de bryter mot reglerna. Det finns ju ingen logik alls i att hela diskussionen ska stängas för att moderatorn tycker att mina inlägg är dumma.

Det är din tråd, om du är drivande i tramset så åker tråden i papperskorgen. Du har ett egenansvar i att inte kuka ur i din egen tråd, det gör tråden i sig själv oseriös.

Citat:
Jag är genuin med mina inlägg och kan inte göra något åt andras åsikter eller moderatorers åtgärder. De får göra något åt de inläggen då, varesig det är att motdebbatera eller ta bort. Men varför ta bort tråden där fler än jag diskuterar?? Flashback funkar inte så att jag "äger" tråden. Det är en självständig diskussion.

En "självständig" diskussion, som du själv gång på gång sabbar, i ett ämne som avhandlats till döds i tjogvis med trådar av varierande kvalitet.

Man motdebatterar inte trams och off-topic kommentarer på Flashback.

Citat:
Detta kan ju vara ett inlägg i tråden. Jag håller inte med dig. Där finns diskussionen. Säg nu inte att diskussionen inte finns för att jag "tramsar", det är fler än jag som diskuterar i tråden.

Det finns öht inget att diskutera. På FB råder yttrandefrihet punkt. Passar det inte så kan du dra. Skapa ett eget forum där alla utom grupp X som du väljer får medverka och diskutera.

Citat:
Det som har hänt nu är ju i princip "Du skriver efteblivna saker, jag tar bort din tråd". Det är konstigt. Jag är inte tråden. Tråden är självständig. Jag har samma status som debattör som de andra i tråden. Jag är bara en enda användare.

Som sagt, du är en värdelös debattör som själv tramsat sönder din egna tråd som handlar om ett uttjatat ämne (varför blaha skriva på flashback, vi måste kasta ut alla kommunister/nazister/pedofiler/icke-svenskar buhu) som admin redan besvarat och förklarat vad som gäller.

Du har inte samma status i en tråd du skapat. Du om någon har ett ansvar för att inte bete dig som en svagsint idiot och få tråden att spåra ur.

Du har bevisat att du inte hade ett genuint intresse av diskutera trådens ämne genom att tramsa, gå off-topic och diskutera andra medlemmar. Tråd kastas.

Kthxbye.
Citera
2026-08-27, 11:30
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Det är din tråd, om du är drivande i tramset så åker tråden i papperskorgen. Du har ett egenansvar i att inte kuka ur i din egen tråd, det gör tråden i sig själv oseriös.

En "självständig" diskussion, som du själv gång på gång sabbar, i ett ämne som avhandlats till döds i tjogvis med trådar av varierande kvalitet.

Man motdebatterar inte trams och off-topic kommentarer på Flashback.

Det finns öht inget att diskutera. På FB råder yttrandefrihet punkt. Passar det inte så kan du dra. Skapa ett eget forum där alla utom grupp X som du väljer får medverka och diskutera.

Som sagt, du är en värdelös debattör som själv tramsat sönder din egna tråd som handlar om ett uttjatat ämne (varför blaha skriva på flashback, vi måste kasta ut alla kommunister/nazister/pedofiler/icke-svenskar buhu) som admin redan besvarat och förklarat vad som gäller.

Du har inte samma status i en tråd du skapat. Du om någon har ett ansvar för att inte bete dig som en svagsint idiot och få tråden att spåra ur.

Du har bevisat att du inte hade ett genuint intresse av diskutera trådens ämne genom att tramsa, gå off-topic och diskutera andra medlemmar. Tråd kastas.

Kthxbye.
Du har fel. Det har redan konstaterats av ägarna av forumet att en tråd är självständig från trådstartaren. Om mina inlägg är dåliga så kan man antingen debattera mot dem eller så kan man ta bort inlägg som bryter mot reglerna.

Citat:
På FB råder yttrandefrihet punkt. Passar det inte så kan du dra.
Och jag har ett motargument mot det. Vi kan ha yttrandefrihet utan att tillåta exakt allt. Sverige har yttrandefrihet, men du får ändå inte gå och skrika "NEGERHORA" till alla svarta du ser på gatan. Det kan finnas regler även i yttrandefriheten.

Detta bevisar att du är helt ute och cyklar. Du ger ju ett argument som hade kunnat diskuterats i tråden som stängdes.
Citera
2026-08-27, 11:38
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Det är nog ingen princip som håller för närmare granskning. Om den som startade tråden om det senaste skoldådet i Fagersta hade börjat tramsa i sin egen tråd hade tråden knappast stängts i vilket fall som helst.
Citera
Medlem
Citat:
PM med berörd moderator:

Ja, så helt enkelt startade jag en diskussion på Flashback. Plötsligt bestämmer moderatorn av okänd anledning att det är slutdiskuterat. Varför? Varför får vi inte fortsätta diskutera ämnet? När jag frågade varför hon bedömde som hon gjorde så svarade hon att jag "tramsar" i tråden. Jag håller inte med, men om några inlägg av mig har tagits bort betyder ju inte att tråden ska låsas. Om jag var OT i tråden, ta bort inlägget och varna mig. Det är ju jättekonstigt att låsa diskussionen och säga att det är slutdiskuterat.

Vad tycker ni?

Självförvållat när du går ifrån din egen trådstart och börjar tramsa ed dina egna inlägg,
som så många andra verkar du mera intresserad av en så kallad "skrivsjuka" och bara
plussar på ett inlägg bara för du ska ha något att skriva till baka om.
Och det hela urartar med oväsentligt trams som inte tillför något.
Citera
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ja, det är din rätt att sluta diskutera. Men du visar ju nu att du inte har några motargument mot vad jag har sagt.

Jag upprepar min ståndpunkt. Ni har själva bevisat att tråden har diskusionvärde, ni kan ju inte ens hålla er från att diskutera mitt ämne här till och med. Jag är genuin med mina inlägg och om de stör någon så kan man motdebattera eller ta bort om de bryter mot reglerna. Och jo, jag har samma status som alla andra debattörer. Du har helt enkelt fel om hur det fungerar, och om du har belägg för det du skriver så kan du visa det om du vill. Jag själv kan söka upp exakta inlägg om du vill det, för jag vet att jag har läst just detta diskuteras med admin för kanske några år sedan.

På Flashback råder yttrandefrihet. Slutdiskuterat.

Du har sabbat din egen tråd, och du hade öht inga argument att komma med i den din tramsmupp.

Newfag smuts som du, som vill begränsa FBs yttrandefrihet och bestämma vilka som får vara här och diskutera med hänvisning till din hysteriska PMS klarar vi oss utan.

Stick, forumet klarar sig utan dig.
Citera
2026-08-27, 11:39
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Självförvållat när du går ifrån din egen trådstart och börjar tramsa ed dina egna inlägg,
som så många andra verkar du mera intresserad av en så kallad "skrivsjuka" och bara
plussar på ett inlägg bara för du ska ha något att skriva till baka om.
Och det hela urartar med oväsentligt trams som inte tillför något.
Jag fattar inte detta med "du tramsar". Jag säger ju att jag är genuin. Kan du peka på tramset? Vad exakt har du sett som är trams? Och fortfarande så betyder det inte att bara för att en av alla debattörer i ämnet skriver något som moderator tycker är tramsigt så ska hela tråden låsas.

Jag vill också förtydliga att tråden inte stängdes för att jag tramsade. Det var för att det "var slutdiskuterat". Att det var "trams" var något som moderatorn ändrade sig till och sa senare i PM.
Citera
2026-08-27, 11:41
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
På Flashback råder yttrandefrihet. Slutdiskuterat.

Du har sabbat din egen tråd, och du hade öht inga argument att komma med i den din tramsmupp.

Newfag smuts som du, som vill begränsa FBs yttrandefrihet och bestämma vilka som får vara här och diskutera med hänvisning till din hysteriska PMS klarar vi oss utan.

Stick, forumet klarar sig utan dig.
Jag har varit här sen 2009, grabben.

Jag har inte sabbat min tråd. Men om det är så att någon, jag eller vem som helst, skriver dåliga inlägg i en tråd, då tar man ju bort de inläggen. Man stänger inte hela tråden för det, det är ju sinnesjukt. Detta är så enkel logik, jag fattar inte varför jag sitter här och förklarar detta som att jag är på ett dagis och försöker förklara ett koncept för småbarn.
Senast redigerad av Fyrfaldet 2026-08-27 kl. 11:44.
Citera
2026-08-27, 11:41
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Det är nog ingen princip som håller för närmare granskning. Om den som startade tråden om det senaste skoldådet i Fagersta hade börjat tramsa i sin egen tråd hade tråden knappast stängts i vilket fall som helst.

Det håller onekligen i mindre trådar om särintressen där tråden reduceras till tramsande pga TS själv.

Vi ser dagligen trådar som kastas för att TS verkar mer intresserad av att tramsa runt i den än att hålla sig till ämnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in