2026-08-26, 23:08
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Väldigt mycket ord som inte ens är värda att skrivas på ett dasspapper innan man torkar sig med det. Saken är fortfarande att Islam inte utgör ett hot och personen du går i kninch med har en jättepoäng. Dom utgör i den stora helheten inget problem bara för att dom kom hit som ensamstående från Afghanistan. Breivik var en etnisk norsk så du är LITE ute på hal is. Som sagt, inget tyder på att sverige inom fyra år kommer bli dominerat av islam och ej heller t ex att vi kommer få ett muslimskt parti eller statligt sanktionerade shariadomstolar. Ni som svamlar är personer som har tomtar på loftet.

Haha.
Är du igång och raljerar igen!?
Fan va kul du måste ha när du ordbajsar och samtidigt tror på att allt du säger stämmer, ingen annans åsikt är rätt förutom din.
Är du narcissist eller bara extremt egoistisk?

Jag har aldrig påstått att det kommer ske om fyra år, det är ett antagande du har gjort som inte ens stämmer.
Haha, på ett skruvat sätt gillar jag din stil!
Men, jag har frågat dig om ickesekulerade muslimer, något du inte svarade på, du började skriva en novell om Kent Ekeroth och sekualiserade "white trash" människor istället och nu kontrar du med en smärre roman om Breivik när jag pratade om arbetslösa och ickesekualiserade muslimer. Wtf!?
Du är för go, men förmodligen lågbegåvad eller sniken när du gör dina antaganden och/eller åker slalom runt frågorna du får ställt till dig.
Skriver du i affekt eller är du bara sepe i huvudet rent generellt?
Citera
2026-08-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Försvinner massa blattar frigörs ju såklart också massa svenskar som jobbar som vårdpersonal, lärare, poliser, fängelsepersonal, socionomer osv. Sen kan man ju såklart kapa massa yrken och omlokalisera/att de tvingas söka jobb som finns, som tiotusentals lektorer och professorer. Inga konstigheter. Gästarbetare som kommer några år och sen åker hem.

Svenska 90+-are som behöver vård och omsorg försvinner inte dock. Vem ska göra det jobbet tänker du?
Citera
2026-08-26, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Fråga dem vad de tkr om judar.. så typiskt svenne att vara agreeable, att man kan vara så oerhört naiv jag var det iofs en gång själv, i typ 15-20-årsåldern. En del förblir barn eller ungdomar antar jag.. hade ändå kollegor och klasskompisar som var från länder som med kommunisternas hjälp hållit islam hårt nere (albanien och forna jugoslavien) men efter månader och år kom det uttalande om att kritisera islam ska vara förbjudet och judar är äckliga, blev rätt fascinerad och chockad faktiskt.. Och en muslimsk kompis från thailand var jättetrevlig men hon tvingades ändå sluta simundervisning i högstadiet och fick inte följa med på läger/övernattningar, sedan blev det slöja och bortgifte vid 18.. nu är det slöja, palestina och samma uppfostran för hennes barn.. hennes syrra lämnade dock och blev utesluten ur familjen i många år. Man bör gräva lite djupare om man ska uttala sig så tvärsäkert som du gör..

Vilka "dem" ska jag fråga, menar du? Alla Sveriges muslimer? Det blir ett jävla resande hit och dit.

Tro mig, ju äldre jag blir desto mindre naiv blir jag. Och för mig innebär naivitet att ha ett väldigt svart/vitt tänkande.
Citera
2026-08-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell-2.0
Jag förstår inte varför man ska skicka ut dom när man kan skicka ut alla som är arbetslösa och/eller ickesekualiserade istället.
Easy peasy..

Ja, det är ju också ett sätt att vara fascistisk på.
Citera
2026-08-26, 23:22
Medlem
Citat:
Haha.
Är du igång och raljerar igen!?
Fan va kul du måste ha när du ordbajsar och samtidigt tror på att allt du säger stämmer, ingen annans åsikt är rätt förutom din.
Är du narcissist eller bara extremt egoistisk?

Jag har aldrig påstått att det kommer ske om fyra år, det är ett antagande du har gjort som inte ens stämmer.
Haha, på ett skruvat sätt gillar jag din stil!
Men, jag har frågat dig om ickesekulerade muslimer, något du inte svarade på, du började skriva en novell om Kent Ekeroth och sekualiserade "white trash" människor istället och nu kontrar du med en smärre roman om Breivik när jag pratade om arbetslösa och ickesekualiserade muslimer. Wtf!?
Du är för go, men förmodligen lågbegåvad eller sniken när du gör dina antaganden och/eller åker slalom runt frågorna du får ställt till dig.
Skriver du i affekt eller är du bara sepe i huvudet rent generellt?

Tja du du får gärna ägna dig åt självspegling men gör det framför spegeln det här må vara ett fritt forum men lite intelligens kan man ändå önska sig, med betoning på önska.
Saken om fyra år handlar om trådstarten och topic. Du vet vad en trådstart och topic är även om du är en ganska nyligen reggad medlem?
Så som sagt. Jag är säker på att Sverige ALDRIG kommer domineras av islam eller styras av ett muslimskt parti. Vare sig inom fyra år eller fyrtio år. Sen att du vill sprida din rasistiska dynga är ditt problem, inte mitt.

Citera
2026-08-26, 23:32
Medlem
Citat:
Tja du du får gärna ägna dig åt självspegling men gör det framför spegeln det här må vara ett fritt forum men lite intelligens kan man ändå önska sig, med betoning på önska.
Saken om fyra år handlar om trådstarten och topic. Du vet vad en trådstart och topic är även om du är en ganska nyligen reggad medlem?
Så som sagt. Jag är säker på att Sverige ALDRIG kommer domineras av islam eller styras av ett muslimskt parti. Vare sig inom fyra år eller fyrtio år. Sen att du vill sprida din rasistiska dynga är ditt problem, inte mitt.

Du är rätt duktig på personangrepp själv du..
Och att sätta epitet på folk till höger och vänster, min kuk är helt fine och jag har aldrig haft några problem med damerna. Men det är gulligt att du tror saker om mig.
Jag är varken höger eller vänster förstår du, jag har vaknat upp ur psykosen och ser politiken och politikerna för vad dom egentligen är!
Men, lev du i din lilla bubbla sötis, där är det tryggt och bra..

Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Ja, det är ju också ett sätt att vara fascistisk på.

Det är pragmatik, fascism är något helt annat.
Jag tror att det är dags för skolbänken igen..
Citera
2026-08-26, 23:42
Medlem
Citat:
Du är rätt duktig på personangrepp själv du..
Och att sätta epitet på folk till höger och vänster, min kuk är helt fine och jag har aldrig haft några problem med damerna. Men det är gulligt att du tror saker om mig. Jag är varken höger eller vänster, jag har vaknat upp ur psykosen och ser politiken och politikerna för vad dom egentligen är!
Men, lev du i din lilla bubbla sötis, där är det tryggt och bra..
Ditt problem är att jag oftast levererar generella saker sen om du och andra tar åt er, alltså om ni är som sagt du ger dig på andra saker än topic vilket är det jag försöker förhålla mig till. Sen så är det så att det finns folk som vare sig är höger eller vänster utan bara lever under en foliehatt, såklart är du inte en av dom.

Citat:

Det där var lågt för en person som påstår att det är fel att ge sig på andra personer särskilt med tanke på att du vägrar diskutera sakfrågan. Hen poängterar om och om igen att utan invandrare stannar sverige och så är det. Och Muslimer är per se INTE direkt troende många är sekulära på samma sätt som svenskar som kallar sig kristna men inte ens vet vad kristendom är för något så du är ganska mycket storskrävlare sötnos.
Citera
2026-08-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ditt problem är att jag oftast levererar generella saker sen om du och andra tar åt er, alltså om ni är som sagt du ger dig på andra saker än topic vilket är det jag försöker förhålla mig till. Sen så är det så att det finns folk som vare sig är höger eller vänster utan bara lever under en foliehatt, såklart är du inte en av dom.

Det där var lågt för en person som påstår att det är fel att ge sig på andra personer särskilt med tanke på att du vägrar diskutera sakfrågan. Hen poängterar om och om igen att utan invandrare stannar sverige och så är det. Och Muslimer är per se INTE direkt troende många är sekulära på samma sätt som svenskar som kallar sig kristna men inte ens vet vad kristendom är för något så du är ganska mycket storskrävlare sötnos.

Utan arbetslösa, ickesekualiserade muslimer och klanfolk så stannar inte Sverige.
Det är en sak som är jävligt säker!

Arbetande och sekualiserade invandrare/muslimer har jag inget emot.
Så svara på frågan jag ställde från första början istället, vad tycker du att man ska göra med ickesekualiserade muslimer som lever i parallelsamhälle och är ovilliga/oförmögna att integrera sig eller jobba?
Svara på det istället för att häva ur dig en massa skit som inte har med det att göra så är du gullig..
Citera
2026-08-26, 23:57
Medlem
Citat:

Jag skulle vara försiktig med att försöka leka "magister" om jag var du.

Du skrev "Jag förstår inte varför man ska skicka ut dom när man kan skicka ut alla som är arbetslösa och/eller ickesekualiserade istället.
Easy peasy.."

Svårt att inte dra paralleller till fascistiska idéer kring nyttiga medborgare kontra svaga medborgare här. Bonuspoäng för kopplingen till religion (Mussolini + italienska kyrkan = sant! ❤️)

Att du försöker använda begreppet pragmatism ekar rätt tomt. Men fint att du känner till ordet. Vad ska du föreslå härnäst? Att de fattiga äter sina barn om köttpriserna går upp igen?
Citera
2026-08-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Jag skulle vara försiktig med att försöka leka "magister" om jag var du.

Du skrev "Jag förstår inte varför man ska skicka ut dom när man kan skicka ut alla som är arbetslösa och/eller ickesekualiserade istället.
Easy peasy.."

Svårt att inte dra paralleller till fascistiska idéer kring nyttiga medborgare kontra svaga medborgare här. Bonuspoäng för kopplingen till religion (Mussolini + italienska kyrkan = sant! ❤️)

Att du försöker använda begreppet pragmatism ekar rätt tomt. Men fint att du känner till ordet. Vad ska du föreslå härnäst? Att de fattiga äter sina barn om köttpriserna går upp igen?

Du kan dra dina paraleller bäst du vill, jag är varken fasscist, rasist eller något annat skit du vill komma på om mig. Jag anser helt enkelt att om man inte vill vara en del av samhället och gå på bidrag för evigt, inte lära sig språket, integrera sig etc. så kan man lika väl dra. Danskarna fattade det där med piska och morot tidigt.
Dom får ett krav på sig att lära sig språket och skaffa sig ett jobb inom en viss tid och jävlar va deras språkträning gick snabbt om man jämför med vad som pågått på SFI alla dessa år. När jag bodde i Danmark så kunde det komma in ett gäng arabgrabbar på bussen som pratar klingande danska, jag skulle aldrig kunna prata så bra!
Men i Sverige ser det absolut inte så, man kan ju undra varför..
Citera
2026-08-27, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Den där studien visar ju att dom föder betydlig fler barn än Européer, mellan 77-200% mer i snitt beroende på land.
European Muslims Show Fertility Declines
In their study, Westoff and Frejka sift through the available data to estimate the level and trends in childbearing among European Muslims. They show that although Muslim immigrants do have more children than other Europeans, their fertility tends to decline over time, often faster than among non-Muslims.
Citera
2026-08-27, 12:10
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
European Muslims Show Fertility Declines
In their study, Westoff and Frejka sift through the available data to estimate the level and trends in childbearing among European Muslims. They show that although Muslim immigrants do have more children than other Europeans, their fertility tends to decline over time, often faster than among non-Muslims.

Ja. Dom föder färre barn nu än vad dom gjorde på hemmaplan men fortfarande betydlig fler än icke muslimer.. så du får nog lära dig hur man läser hela studien och sen försöker förstå vad det står i den istället för att plocka ut en enstaka mening för att belysa din poäng… det är väldigt konstigt att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in