2026-08-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Israel vill ha sitt land ifred och njuta av Mellanösterns enda demokrati, enda fristad för bögar, enda land med mänskliga rättigheter osv. Det är för fan Palestinierna som envisats sen långt innan Israel bildades, med att attackera och hetsa för folkmord på dem.

Att en befolkning röstar fram en regering gör inte varje individ ansvarig för regeringens handlingar. Man kan exempelvis kritisera israeliska väljare för att de röstat på Netanyahu, eller diskutera vilket ansvar väljare har för politiska beslut, utan att därmed kunna säga att alla israeler är medskyldiga till krigsbrott eller folkmord
Citera
2026-08-26, 20:32
Medlem
Dikten är en uppmärksamhetskåt knäppskalle. Visar han i alla sammanhang han visar sig. Obegripligt att en så tom person belönas med tv-tid. Helt oaktat hans intressen för Mohamsson som säger mycket om hans bristande omdöme. Get picked? Ett regelrätt hot faktiskt!
Citera
2026-08-26, 20:43
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Dikmen behöver väl uppmärksamhet. Var en allmän psykopat under Förrädarna, så vem är förvånad? Arabrötter antar jag?
Bortsett från hans ursprung, är hans kommentar osann eller inkorrekt?
Citera
2026-08-26, 21:00
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Bortsett från hans ursprung, är hans kommentar osann eller inkorrekt?

Det är irrelevant. Han lackar för att en politiker visar upp lite välfläsk (no pun intended). Allt är spel för gallerierna. Israel/Palestina-konflikten har inget med ett svenskt val att göra. Dikmen vill ha uppmärksamhet. Mohamsson vill fiska röster hos den judiska delen av befolkningen. Inte svårare än så.
Citera
2026-08-26, 21:01
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad tycker ni om Dikmens uttalande?
Är svenska politiker uppköpta av Israel och USA?

https://www.tv4.se/artikel/131rNF3pskgFBLawWicCaB/tv-profilen-kallar-mohamsson-foer-bitch-uppkoepta-av-israel

Två sandnegrer som bråkar på TikTok - stoppa pressarna!
Citera
2026-08-26, 21:10
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Passerade förbi honom i Södermalm väldigt ofta när jag behövde byta färdmedel till mitt jobb. Efter ett tag började han hälsa på mig och jag visste inte vem han var. En gång stannade jag till, "Tjena. Fin dag va?" och han frågade mig om jag inte kände till honom. "Nej..? Antog bara att du var en i myrstacken som bor här." sedan pekar han på sin bil som har nummerskylten DIKMEN.

"hmm... kul namn!" då jag tänkte "Dick men" då han förklarade att han är känd från TV. Aja whatever.

Annat jobb och även ny ort jag bodde på. Tog en promenad genom ett område som har en veterinär, där kommer hans bil. Han kliver ut och ser mig "EYYY! Jag har saknat dig mannen inte sett dig på ett tag." och liksom jag känner bara: VARFÖR IDAG?! AV ALLA DAGAR!.

Aja småsnackade med honom bara för att få honom att gå vidare med sitt liv. Han älskar uppmärksamheten till nivåer jag inte kan förstå.

Låter som en tvättäkta attention whore!
Sånt han lever på iofs. Men, han vet hur man ska "chocka" och ge upphov till debatt.
Citera
2026-08-26, 21:13
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Det är irrelevant. Han lackar för att en politiker visar upp lite välfläsk (no pun intended). Allt är spel för gallerierna. Israel/Palestina-konflikten har inget med ett svenskt val att göra. Dikmen vill ha uppmärksamhet. Mohamsson vill fiska röster hos den judiska delen av befolkningen. Inte svårare än så.
Det är inte irrelevant. Det är trådens ämne.
Citera
2026-08-26, 21:18
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Samt hela Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Socialdemokraterna. Simona undrar varför inte de partierna "gör upp" med antisemitismen. Det är nog snarare så att Göran Persson var en anomali i S, men det var inte ok att vara antisemit i Sverige för 30 år sen så resten av partiet låtsades hålla med honom.
Hahaha, tror ni själva på dessa lögner? Lägg in er för vård om ny inte betalda SDtrolls. All statistik säger att antisemitism är främst på högersidan och som minst på vänstersidan. Givetvis så är antisemitismen på fascisternas (högerns) sida. Vänstern är emot rasism, vilket antisemitism är.
Citera
2026-08-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Hahaha, tror ni själva på dessa lögner? Lägg in er för vård om ny inte betalda SDtrolls. All statistik säger att antisemitism är främst på högersidan och som minst på vänstersidan. Givetvis så är antisemitismen på fascisternas (högerns) sida. Vänstern är emot rasism, vilket antisemitism är.

Vilka är "ni"? Jag är singular. Har aldrig röstat på SD. Jag råkar vara mycket väl insatt då jag har flera vänsterprofiler i familjen och ena halvan av min släkt är vänsterintellektuella.
Länka du till "all statistik" samt FÄRSK sådan.
Jag har alltid varit antirasist och röstade således vänster förut, men har fått mer och mer avsmak för vänsterns hyckleri, rasism och hat.
Citera
2026-08-26, 21:35
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är inte irrelevant. Det är trådens ämne.

Fair enough! Korrekt i fråga om trådstarten.
Lade ut en enkel teori om motivet bakom det hela.

Sverige är en liten ekonomi globalt. Man gör stora affärer med västländerna. Mindre med arabländerna. Pengar väger tyngst och USA är ganska bastanta där. USA är Israels tyngsta bundsförvant. Israel är en del av det västerländska samfundet, eftersom de är hatade i arabvärlden. Sverige går i USA:s ledband. Israel följer med på köpet.
Citera
2026-08-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Att en befolkning röstar fram en regering gör inte varje individ ansvarig för regeringens handlingar. Man kan exempelvis kritisera israeliska väljare för att de röstat på Netanyahu, eller diskutera vilket ansvar väljare har för politiska beslut, utan att därmed kunna säga att alla israeler är medskyldiga till krigsbrott eller folkmord

Mhm. Däremot kan man INTE hata, hota och hetsa mot en minister för att denna bär en Davidsstjärna utan att vara antisemit. Man kan INTE ställa politiker mot väggen och be dem förklara sig varför de burit en Davidsstjärna.
Man kan INTE på TikTok inför en miljonplublik säga att judar styr världen och att svenska regeringen är köpt av Israel för att de inte stämmer in i att Israel borde utplånas.
Man kan INTE skrika "From the river to the sea..." utan att begå hets mot folkgrupp och man kan INTE anklaga judar som mördades under förintelsen för att begå "folkmord" idag.
Att öht kalla det folkmord är en lögn.
Citera
2026-08-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Dikmen försvarar Jockeboi?

Han gjorde det när det gjordes en "dokumentär" om Lundell.
Nu attackerar han Simona Mohamsson med rasistiska konspirationsteorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in