Citat:
Ursprungligen postat av
LoveInAColdClimate
Nej, det skulle jag inte säga. Han verkar säga allt han tycker och tänker. Han blev chockad att en 'svensk' kunde ha haft en svår uppväxt, att en 'vit man' haft en värre barndom än han själv. Han gillade Jocke efter att ha lärt känna honom och försvarade honom för att han blev förbannad på att regissören använde Jockes diagnoser emot honom.
Och nu visar han hur innerligt antisemitiskt han tänker. Det finns inte i hans värld att människor kan ha empati med judar. Den enda anledningen han kan komma på är ifall någon LÅTSAS ha empati med judar för att de får stora summor mutor.
Extrem antisemitism.
Sluta ljuga om detta. Dom riktiga antisemiterna stöttar alla sionisterna idag då gårdagens antisemiter blivit invandrar/islam och hbtqhatare. Vi som är emot antisemitism på riktigt(och all form av fascism, oberoende om vem som utför den) är smartare än så, varför likställer du kritik av någons egna handlingar med antisemitism? Låter fan helt galet.
Eller tycker du att en utländsk person som blir dömd för mord med stark bevisföring (och att vi är lika inför lagen i detta fall), att det är rasism även om domen är gjort på rättsliga rättvisa grunder som gäller alla?
Du är extremt förvirrad eller ljuger medvetet. Högern spelar fult med att försöka likställa IDFs handlingar med judar medan tusentals judar är ytterst kritiska mot IDFs handlingar. Och sådana mobbar folket som uppvisar sympati för oskyldiga offer i konflikten. Jag har kritiserat Hamas attack på civila, stått upp för civila israeler(det finns israeler som är bra och inte stöttar extremistiska organisationerna i Israel, inte hatar Palestinierna) och jag har rätt till att kritisera Israel för krigsbrott och övertramp.
Så trött på dessa lögner från folket som hatar Palestinierna.
Ni säger ni har empati för judarna men jag ser ingen, jag ser bara hatet mot palestinierna, ni använder israelerna för att sprida hat mot palestinierna och muslimer. Vi som inte är socipater och har empatisk förmåga på riktigt kan uppvisa sympati både för israeliska civila offren på festivalattacken och IDFs krigsbrott och brutalitet, som lett till att många tusen oskyldiga Palestinier drabbats och dödats.