2026-08-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Åkesson verkar göra sitt allra yttersta för att man inte ska rösta på SD, men hans hjärndöda följarskara fattar inte vinken. De hade fortsatt rösta på SD även om Åkesson bytte namn till Jamal Abdullah, förespråkade helt fri invandring och att vi skulle göra islam till statsreligion.
Jag har röstat på SD sedan 2010. Röstade idag. Hängde på låset.
Varför kallar du mig för hjärndöd? Vilket parti ska man annars rösta på?
De övriga partierna i riksdagen speglar inte min vilja och åsikter.
Citera
2026-08-26, 19:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689

Vad sägs om ett parti utanför riksdagen? AfS t.ex. Alla åtta riksdagspartier är av samma skrot och korn. Jag kallar dig hjärndöd för att oavsett hur mycket SD säljer ut sig så kommer du ändå fortsätta rösta på dem.
Citera
2026-08-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad sägs om ett parti utanför riksdagen? AfS t.ex. Alla åtta riksdagspartier är av samma skrot och korn. Jag kallar dig hjärndöd för att oavsett hur mycket SD säljer ut sig så kommer du ändå fortsätta rösta på dem.
Det är ju naturligtvis för att Afs kommer inte in i riksdagen.
Jag kan hålla med om att SD har mjuknat och är som Socialdemokraterna var för 40 år sedan. Men det finns ingen rimlig möjlighet att få in hårdare tag. Det är som det är.
Citera
2026-08-26, 20:05
Medlem
Duvlorts avatar
Varför är så många angelägna att man ska rösta på små obskyra småpartier, som Afs och ÖP?
Nästan så att man tror att de tycker att splittrat Sverige är ett bra Sverige, или?
Citera
2026-08-26, 20:13
Medlem
Citat:
Jag kan hålla med om att SD har mjuknat och är som Socialdemokraterna var för 40 år sedan. Men det finns ingen rimlig möjlighet att få in hårdare tag. Det är som det är.

Har du någon hård gräns då du tröttnar på SD:s veka beteende?

EU räckte inte.
Pedoadoptioner räckte inte.
Nato räckte inte.
Öppen svenskhet räckte inte.
Svenskhet sitter i passer räckte inte.
Muslim som statsminister räckte inte.
Citera
2026-08-26, 20:16
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Han är nazist - AFS:are. Alla som inte tycker som honom förtjänar inte att leva.
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Varför är så många angelägna att man ska rösta på små obskyra småpartier, som Afs och ÖP?
Nästan så att man tror att de tycker att splittrat Sverige är ett bra Sverige, или?
För att nazister är korkade. De går igång på total splittring.
Citera
2026-08-26, 20:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det är ju naturligtvis för att Afs kommer inte in i riksdagen.

Nej, inte med den inställningen. Tänk om folk hade haft den inställningen gällande SD också. Då hade de aldrig kommit in i riksdagen.
Citera
2026-08-26, 20:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Han är nazist - AFS:are. Alla som inte tycker som honom förtjänar inte att leva.

För att nazister är korkade. De går igång på total splittring.

Du inser att du använder exakt retorik som folk använde om SD för 20 år sedan va? Är det en del av manuset ni får från Åkesson?
Citera
2026-08-26, 20:30
Medlem
Det här är ju typ ren karikatyr vid det här laget. Som någon bisarr sketch i rent nedsmutsningssyfte från valfri nationalistisk organisation.
Citera
2026-08-26, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Vad fan spelar ngns tro för roll? Jag vil leva i ett sekulärt Sverige, som det är men ändå finns folk på poster som är kristna. De har dock sunt förnuft nog att inte styra med kristendom som ngn grund för då hade de förmodligen inte fått vara kvar. Samma princip gäller även muslimer, judar, sikher, etc.

Kolla bar hysterin kring Zohran Mamdani. Muslim ja. Faktiskt gör ngt för folket? ja. Det är det som spelar roll, att han faktiskt gör livet bättre för alla som bor där (förutom rika men fuck miljardärer som bara sitter på hela hus och gör ingenting). Ingen vettig människa bryr sig om hans tro för att den inte har ngn avgörande effekt alls i det han gör för andra.

Det går dåligare för new york än någonsin, han lever inte upp till något han lovat.
Citera
2026-08-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Åkesson säger att han känner sig helt okej med en muslimsk statsminister.

https://x.com/gustavkassel/status/2092346082239860808/video/1

https://kvartal.se/nyheter/artiklar/akesson-kan-tanka-sig-en-muslimsk-statsminister/cG9zdDoxNzM1NTQ

Varför skulle en nationalist rösta på SD när Åkesson säger att svenskheten sitter i passet och att vi kan ha en muslimsk statsminister?

Nu feltolkade du dock hans ord. Han säger i princip att vad en person har för privat tro (på sin fritid) är inget han bryr sig om. Men om den muslimske statsministern skulle börja införa sharialagar etc. då är det inte ok.
Citera
2026-08-26, 21:12
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu feltolkade du dock hans ord. Han säger i princip att vad en person har för privat tro (på sin fritid) är inget han bryr sig om. Men om den muslimske statsministern skulle börja införa sharialagar etc. då är det inte ok.

Hur vet du ifall en troende muslim är radikal eller inte? Genom att titta på hans skägg? En sådan politiker kan göra enorm skada för landet även om det inte handlar om uttalade ”sharialagar”. Hur vet du att denna statsminister inte kommer prioritera sina egna muslimska vänner?

Vi har redan miljontals muslimska invandrare i landet. Får dom dessutom ledande positioner i regeringen så är det dags att fly från landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in