2026-08-26, 14:21
Medlem
Jag tänker på en typisk ung kvinna mellan 19-23 år som har livnärat sig på andras pengar och genom sitt utseende. Jag känner bara en och hon hade en pojkvän/pojkvänner och det var många bilder på en jacuzzi och Yacht.

De vill aldrig erkänna att det lever på andras pengar eftersom de minsann jobbar på barer och övriga ströjobb utomlands. I hennes fall bodde hon i Portugal och tyckte jag såg en ny pojkvän var tredje månad på MSN under två års tid Detta var 2009. Hon lade till alla hennes klasskamrater (manliga) för att söka bekräftelse då hon var ful, blyg och nördig.

Idag är hon etablerad men iochmed att detta var 2009 kan jag bara tänka mig hur det är idag 2026 med TikTok och instagram.

Kände nu någon sådan tjej?
Senast redigerad av Plukke 2026-08-26 kl. 14:23.
2026-08-26, 14:31
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Oj. Ja. Men dessa har inte varit varken oattraktiva eller blyga violer.

Det var på 90-talet. De byggde smart sin framtid och kukbärare var byggklossar och medel.

Men du riskerar på forumet bli stämplad som mis0gYn k vinn0hatare med temat i denna tråd.
2026-08-26, 14:47
Medlem
halaltarzans avatar
Jodå, vet absolut några som så att säga gifte upp sig. Dock tror jag att samtliga är utbytta mot en nyare årsmodell.
2026-08-26, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
Oj. Ja. Men dessa har inte varit varken oattraktiva eller blyga violer.

Det var på 90-talet. De byggde smart sin framtid och kukbärare var byggklossar och medel.

Men du riskerar på forumet bli stämplad som mis0gYn k vinn0hatare med temat i denna tråd.

Tyvärr men det jag är ute efter är en sanning och det är att attraktiva tjejer får väldigt mycket serverat idag.
2026-08-26, 14:52
Medlem
Full-Retards avatar
Det beror på vad man menar med golddigger, alla kvinnor får ju oundvikligen leverage av ett fördelaktigt utseende och självklart använder de det som hävstång på datingmarknaden och för att få diverse "freebies"
2026-08-26, 14:56
Medlem
Att attraktiva människor har en fördel i samhället är sen gammalt. Speciellt yngre kvinnor.

Så om du vill få den tesen bekräftad så varsågod. Dock som sagt absolut inget nytt under solen.
2026-08-26, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Tyvärr men det jag är ute efter är en sanning och det är att attraktiva tjejer får väldigt mycket serverat idag.

Ja det är en sanning men är du överraskad av svaret? Snygga människor, tjej eller kille fast mest tjejer, får tydliga fördelar precis överallt. Man släpper fram en sötnos liten nätt petite blondin men den tjocka kossan knuffas längst bak i kön. Så är det och har alltid varit.
2026-08-26, 15:03
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Kan man räkna in vår drottning? Ung vacker hjälpreda vid OS
2026-08-26, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag tänker på en typisk ung kvinna mellan 19-23 år som har livnärat sig på andras pengar och genom sitt utseende. Jag känner bara en och hon hade en pojkvän/pojkvänner och det var många bilder på en jacuzzi och Yacht.

De vill aldrig erkänna att det lever på andras pengar eftersom de minsann jobbar på barer och övriga ströjobb utomlands. I hennes fall bodde hon i Portugal och tyckte jag såg en ny pojkvän var tredje månad på MSN under två års tid Detta var 2009. Hon lade till alla hennes klasskamrater (manliga) för att söka bekräftelse då hon var ful, blyg och nördig.

Idag är hon etablerad men iochmed att detta var 2009 kan jag bara tänka mig hur det är idag 2026 med TikTok och instagram.

Kände nu någon sådan tjej?
Jodå. Jag känner två även om de inte var lyckosamma.
Det du beskriver med lyxliv är vad man tänker på när man nämner en golddigger. Men du använder rätt ord när du skriver ”livnär” sig.
De två jag tänker på kan jag kort beskriva med att hennes mål med mig och vad jag kan se med min ersättare är att hon ska slippa dra in pengar till hushållet. Det är mannens uppgift medan hemmet och hushållsuppgifterna ska delas men till hennes fördel.
Hon samt den andra anser även att de har en rättighet att bli försörjda av kommunen när de är mellan två försörjare.
Inget lyxliv men vanligare än man kan tro när man skalar bort lyxen.
2026-08-26, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Kan man räkna in vår drottning? Ung vacker hjälpreda vid OS

Tror aldrig hon horade runt innan hon träffade vår kung.
2026-08-26, 17:04
Medlem
Loreias avatar
Räknas man som golddigger om man är t.ex. hemmafru? Lever ju på någon annans pengar
2026-08-26, 17:34
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jodå, vet absolut några som så att säga gifte upp sig.

Det har ju dock inte nödvändigtvis något alls med "gold-digging" att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Räknas man som golddigger om man är t.ex. hemmafru? Lever ju på någon annans pengar

Nej, självklart inte.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in