Citat:
Ursprungligen postat av
Plukke
Jag tänker på en typisk ung kvinna mellan 19-23 år som har livnärat sig på andras pengar och genom sitt utseende. Jag känner bara en och hon hade en pojkvän/pojkvänner och det var många bilder på en jacuzzi och Yacht.
De vill aldrig erkänna att det lever på andras pengar eftersom de minsann jobbar på barer och övriga ströjobb utomlands. I hennes fall bodde hon i Portugal och tyckte jag såg en ny pojkvän var tredje månad på MSN under två års tid Detta var 2009. Hon lade till alla hennes klasskamrater (manliga) för att söka bekräftelse då hon var ful, blyg och nördig.
Idag är hon etablerad men iochmed att detta var 2009 kan jag bara tänka mig hur det är idag 2026 med TikTok och instagram.
Kände nu någon sådan tjej?
Jodå. Jag känner två även om de inte var lyckosamma.
Det du beskriver med lyxliv är vad man tänker på när man nämner en golddigger. Men du använder rätt ord när du skriver ”livnär” sig.
De två jag tänker på kan jag kort beskriva med att hennes mål med mig och vad jag kan se med min ersättare är att hon ska slippa dra in pengar till hushållet. Det är mannens uppgift medan hemmet och hushållsuppgifterna ska delas men till hennes fördel.
Hon samt den andra anser även att de har en rättighet att bli försörjda av kommunen när de är mellan två försörjare.
Inget lyxliv men vanligare än man kan tro när man skalar bort lyxen.