2026-08-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morris1
Jag har läst många sidor i tråden och försökt hitta info om offren. Är det etniska svenskar allihop?

Med tanke på att etniska svenskar för barn och ungdomar i en sådan ort är relativt låg runt 30% så skulle jag säga att sannolikheten är låg. Fagersta är väl runt 20% finskt också. Runt 50% har ursprung från utanför Norden varav mestadels är utanför Europa också
Citera
2026-08-26, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
.
Sedan finns det extremt bristfällig AI som stänger av automatiskt på vissa fraser, nakenhet i bilder m.m.
...
Jag har blivit avstängd på ngn sekund för ett Monty Python-citat och även för en bild på ett skivomslag.
Autofilter är ett jävla skämt. Cancerdrabbade som får veta att ord och bilder är ajabaja.

Ironi och kulturella, historiska eller humorreferenser som funkat i generationer fattas nu varken av dagens unga eller ai.

Lägger du upp bilder från gamla Rotten är det samma sak som Scorpions originalversion av Virgin killer. Lär bli flaggat direkt.

Plattformarna lär få press på sig efter det här. Medan de som av någon oförståelig anledning vill fortsätta med skiten kommer att gräva djupare i nätet om så krävs. Darkweb har väl ingen strypt?
Citera
2026-08-26, 11:04
Avstängd
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag svarade nyss var jag sett bilden och att jag inte sparat den. Så du får gå in och leta själv om du tycker att den är viktig. För den styrker bara att Liam har kommit till skolan, där han var inskriven på elektrikerprogrammet, och gått in som eleverna gör: Han hade ett passerkort och hade som alla andra elever full rätt att gå in.

Det har senare visat sig att han hade tagit svärdet till skolan dagen före. Han hade förvarat det inne på en av skolans toaletter.

Du får själv gå tillbaka och söka bland de länkar som finns här eller söka på Expressen hemsida för att se just den filmen på när han går in i skolan på morddagen. Jag kan bara intyga att det är på Expressen som jag såg filmen och fick bekräftat att han var godkänd som elev och hade ett passerkort, eftersom jag prenumererar på den tidningen men inte Aftonbladet.

Förstår inte riktigt varför du kallar mig "psykopatälskare" utan behöver närmare förklaring på det. Fast då får du nog starta en ny tråd där du styrker ditt påstående.
Har aldrig påstått att han ej gått in själv? Det är uppenbart. Vill bara se den påstådda bilden som bara du i sverige sett.
Citera
2026-08-26, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Ja det måste väl annars vara väldigt enkelt o hävda att man trodde det var på skoj/något form av rollspel om man bara tjötat på nätet?

Knappast, det fungerar inte så i verkliga livet. Du är ansvarig för dina handlingar och konsekvenserna av det. Har man hetsat på lär man dömas. Folk lever verkligen i okunskap...
Citera
2026-08-26, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liooonesss77801
Tydligen är det 6 st till tjejer som är skadade varför har dom inte gått ut med den uppgiften ?
Enligt vadå? Varit tre döda osv också.
Citera
2026-08-26, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Hur är det med den etniska bakgrunden på denna förövare?

Det verkar vara en liten annan profil på dessa typ av psykiskt sjuka mördare och bedragare.

Majoriteten av brottslighet brukar begås av muslimer men just när det kommer till dessa ensamvargar verkar kristna invandrare och deras barn vara värst. Typ som Lasermannen (Österrike/Schweiz) och Örebromanne (Frankrike/Belgien). Även några av mina ryska landsmän har gjort liknande sjuka saker här i Sverige.

Carlos som pappan heter låter onekligen som latino. Men saken är att de katolska grupperna på Balkan brukar ta latinska namn. Eventuellt katoliker i slaviska länder men framförallt i Kroatien och Slovenien. Är pappan därifrån? Mamman finska?

Ortodoxa och muslimer i slaviska länder heter inte Carlos. Det gör bara katolikerna ibland
Pappan heter Karoly och är född i Ungern och kom till Sverige i tidig ålder. .

Liam själv är ju född och uppvuxen i Sverige .
Citera
2026-08-26, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Vad är din källa på detta?
Han har förmodligen ingen. Givetvis.
Citera
2026-08-26, 11:31
Medlem
Liams Pappa stod också och grät i Aftonbladet. Vänd rygg Addidas klädd med tatueringar på hals och händer. Bla, en på Liam på knogen. Nyss blev han illa behandlad i hemmet och blev tvångsomhändertagen.
Nu snyftar pappan en dag senare. Äcklig media.
Citera
2026-08-26, 11:37
Medlem
Vad kan medhjälparen ha bidragit med? Tydligen ej på plats vid dådet. Kan han ha införskaffat svärdet åt GM med vetskapen om GM planer? Peppat och pushat GM? Kört honom till skolan med svärd och tillbehör?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ytterligare-man-anhallen-for-skoldadet-i-fagersta/
Citera
2026-08-26, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballkulan
Vad kan medhjälparen ha bidragit med? Tydligen ej på plats vid dådet. Kan han ha införskaffat svärdet åt GM med vetskapen om GM planer? Peppat och pushat GM? Kört honom till skolan med svärd och tillbehör?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ytterligare-man-anhallen-for-skoldadet-i-fagersta/

De har högst troligt hittat något nu när de haft några dagar på sig att gå igenom hans kommunikation med andra. Han utgick väl själv ifrån att han skulle dö med anledning av bilden han lade ut med ”no more edits” så någon som han skulle fly till och agerade medhjälpare verkar inte vara relevant. Det lär vara någon de spårat digitalt.

Och är det digitalt och den personen blir dömd så är det väldigt bra. För man ska inte kunna sitta och heja på människor att mörda, begå självmord osv. Vilket förekommer.
Citera
2026-08-26, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakpistol
De har högst troligt hittat något nu när de haft några dagar på sig att gå igenom hans kommunikation med andra. Han utgick väl själv ifrån att han skulle dö med anledning av bilden han lade ut med ”no more edits” så någon som han skulle fly till och agerade medhjälpare verkar inte vara relevant. Det lär vara någon de spårat digitalt.

Och är det digitalt och den personen blir dömd så är det väldigt bra. För man ska inte kunna sitta och heja på människor att mörda, begå självmord osv. Vilket förekommer.

Tack för input. Och jag håller med dig om ditt sista stycke. Vem vet, det kanske kommer något positivt utav denna tragedi, att man just kan döma påhejare av dylika dåd, samt att man ser över dessa kloaker till chattforum överlag.
Citera
2026-08-26, 11:55
Medlem
Kejsarschnitzelns avatar
Ska bli riktigt intressant och se vad den som nyligen blev anhållen hade för roll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in