2026-08-26, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du måste pusha utav bara helvete för att åka dit för medhjälp till mord. Tror det handlar om nåt mer konkret. Men det återstår att se.
Alltså jag har skrivit mängder av gånger att det förekommit chattar där der står att han och en annan planerat något, och att han därmed inte skulle vara vid liv omkring skolstarten. Tror det var skrivet 29 juli. Iallafall så ska han tillsammans med någon annan ha planlagt attentatet enligt info som först spreds

Jag screenschotade aldrig. Utgår ifrån att polisen hinner med sådant samt även att de skär igenom enheterna på djupet, vilka som varit i kontakt med dem osv.

Dessutom är det en av chattarna som aldrig dök upp igen vad jag såg iallafall och ingen tycks ha lagt upp bild här heller. Är nog kanske den som planerat allt med honom som de lyckats hitta.
Citera
2026-08-26, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Åkte buss tror jag (i Örebro).
Aha. Tyckte han fastnade på bild när han gick med gitarrfodral på ryggen. Kanske minns fel.
Citera
2026-08-26, 10:37
Moderator
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillajag4ever
Aha. Tyckte han fastnade på bild när han gick med gitarrfodral på ryggen. Kanske minns fel.

Han åkte ju så klart inte buss från lägenhetsdörren fram till entrén på skolan, så visst har han gått också.

Men ja, han åkte buss.

Citat:
Rickard Andersson tog lokalbussen från centrala Örebro till Campus Risbergska, enligt uppgifter till Aftonbladet.
Han gick av vid skolan redan klockan 07.45 – fem timmar före masskjutningen.
På samma fullsatta buss fanns Xavier, 20.
– Obehagligt. Det känns sjukt att tänka på det, säger han.

Men nu är vi OT.
Citera
2026-08-26, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Du sa ju att det fanns bild på när han går in i skolan, så länka din ditt jävla fån psykopatälskare.

Jag svarade nyss var jag sett bilden och att jag inte sparat den. Så du får gå in och leta själv om du tycker att den är viktig. För den styrker bara att Liam har kommit till skolan, där han var inskriven på elektrikerprogrammet, och gått in som eleverna gör: Han hade ett passerkort och hade som alla andra elever full rätt att gå in.

Det har senare visat sig att han hade tagit svärdet till skolan dagen före. Han hade förvarat det inne på en av skolans toaletter.

Du får själv gå tillbaka och söka bland de länkar som finns här eller söka på Expressen hemsida för att se just den filmen på när han går in i skolan på morddagen. Jag kan bara intyga att det är på Expressen som jag såg filmen och fick bekräftat att han var godkänd som elev och hade ett passerkort, eftersom jag prenumererar på den tidningen men inte Aftonbladet.

Förstår inte riktigt varför du kallar mig "psykopatälskare" utan behöver närmare förklaring på det. Fast då får du nog starta en ny tråd där du styrker ditt påstående.
Citera
2026-08-26, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Oj oj nu börjar det hända något.
Tycker nyhetsrapporteringen av detta har varit besatt. Visst, en död och tre skadade. Illa nog givetvis. Men vill media ha någon ny Rikard Andersson eller? Kan ju vara någon tiktok unge som agerat hejarklack.

Tydligen är det 6 st till tjejer som är skadade varför har dom inte gått ut med den uppgiften ?
Citera
2026-08-26, 10:45
Medlem
Hur är det med den etniska bakgrunden på denna förövare?

Det verkar vara en liten annan profil på dessa typ av psykiskt sjuka mördare och bedragare.

Majoriteten av brottslighet brukar begås av muslimer men just när det kommer till dessa ensamvargar verkar kristna invandrare och deras barn vara värst. Typ som Lasermannen (Österrike/Schweiz) och Örebromanne (Frankrike/Belgien). Även några av mina ryska landsmän har gjort liknande sjuka saker här i Sverige.

Carlos som pappan heter låter onekligen som latino. Men saken är att de katolska grupperna på Balkan brukar ta latinska namn. Eventuellt katoliker i slaviska länder men framförallt i Kroatien och Slovenien. Är pappan därifrån? Mamman finska?

Ortodoxa och muslimer i slaviska länder heter inte Carlos. Det gör bara katolikerna ibland
Citera
2026-08-26, 10:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Vad har mamman för etnisk bakgrund?

Har inte läst 4000 inlägg så det kanske bara var en trådsanning, men någon sa att pappan var ungrare (zigenare?) och mamman från Sydamerika eller liknande. Det var någon som hade socialtjänstens anteckningar eller liknande och när man läser det så är det rätt tydligt att GM farit jävligt illa i barndomen.
Citera
2026-08-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liooonesss77801
Tydligen är det 6 st till tjejer som är skadade varför har dom inte gått ut med den uppgiften ?

Hur är det med den etniska bakgrunden på denna förövare?

Det verkar vara en liten annan profil på dessa typ av psykiskt sjuka mördare och bedragare.

Majoriteten av brottslighet brukar begås av muslimer men just när det kommer till dessa ensamvargar verkar kristna invandrare och deras barn vara värst. Typ som Lasermannen (Österrike/Schweiz) och Örebromanne (Frankrike/Belgien). Även några av mina ryska landsmän har gjort liknande sjuka saker här i Sverige.

Carlos som pappan heter låter onekligen som latino. Men saken är att de katolska grupperna på Balkan brukar ta latinska namn. Eventuellt katoliker i slaviska länder men framförallt i Kroatien och Slovenien. Är pappan därifrån? Mamman finska?

Ortodoxa och muslimer i slaviska länder heter inte Carlos. Det gör bara katolikerna ibland
Citera
2026-08-26, 10:48
Medlem
Mindbusinesss avatar
Familjehemspappan som Liam Nebel bodde hos har haft dokumenterade kopplingar till kriminella mc-gäng i kretsen kring Bandidos.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/liam-nebels-pappa-har-gjort-misstag/
Citera
2026-08-26, 10:49
Moderator
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liooonesss77801

Vad är din källa på detta?
Citera
2026-08-26, 10:50
Medlem
Jag har läst många sidor i tråden och försökt hitta info om offren. Är det etniska svenskar allihop?
Citera
2026-08-26, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Vad är din källa på detta?

Enligt en som går på skolan skrev ut det i ett TikTok kommentarsfält. Och personen har lagt ut videor på den avlidne också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in