2026-08-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.
Jag tjänar 50k i månaden, inga privatskulder samt en sambo med fyra miljoner på banken.
Ett behagligt liv.
Om det är före skatt är det nog en ganska vanlig lön. Du har inga privatskulder, ha4 du andra skulder?
Citera
2026-08-26, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Om det är före skatt är det nog en ganska vanlig lön. Du har inga privatskulder, ha4 du andra skulder?

50k är på 79:e percentilen för 2025, så typ topp 20% lönemässigt, fördelat på alla åldrar och kön

Är man tex 45 så är man på 69:e percentilen för den åldern med den lönen.

Sen vad som är vanligt är ju relativt. Det är fler som har lägre lön i vart fall.

Källa:

https://rikatillsammans.se/verktyg/jamfor-lon/
Citera
2026-08-26, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
50k är på 79:e percentilen för 2025, så typ topp 20% lönemässigt, fördelat på alla åldrar och kön

Är man tex 45 så är man på 69:e percentilen för den åldern med den lönen.

Sen vad som är vanligt är ju relativt. Det är fler som har lägre lön i vart fall.

Källa:

https://rikatillsammans.se/verktyg/jamfor-lon/
Ja då är det inte någon särskilt imponerande lön då.
Citera
2026-08-26, 09:33
Medlem
Citat:
Ja då är det inte någon särskilt imponerande lön då.

Man lever bra på den lönen, speciellt om är två som ligger över 50.

Men rik är man ju inte heller.
Citera
2026-08-26, 09:48
Medlem
Citat:
Men du är ingen person på Flashback eftersom du är anonym, så hur skulle det gynna dig i verkligheten?

Vad umgås du med för idioter IRL som ljuger om deras inkomster?
Vem säger att det skall gynna personen i verkligheten? Det gynnar personen härinne som får beundran för att han minsann lyckats bli miljonär

Fan, föddes du igår eller vad är det frågan om?
Folk ljuger om sin inkomst hela tiden, hela jävla influencer sfären på nätet är byggd på att folk överdriver sina inkomster och tillgångar.
Jag orkar inte sitta och förklara för dig hur världen fungerar, vill du tro att folk är 100% ärliga på nätet om allt så be my guest. Det kommer ju bara bli du själv som blir förvånad över att den självutnämnda miljonären inte egentligen är miljonär
Citera
2026-08-26, 09:54
Medlem
Va?!

Ljuger folk online?

Har aldrig sett på maken.

Nåväl, ont:

Har så jag klarar mig men inga extravaganser. Främst så har jag trimmat utgiftssidan så jag inte behöver ha så hög inkomst. För tillfället "mellan jobb" som Segemyhr hade sagt.
Citera
2026-08-26, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Vad har du själv? Jag har några 100.000 tusen och ett hus som är värt en del?
Hur tänker du om fastighetens värde, dvs du bor i det? Om du bor i det kan du ju inte ta del av nettovärdet av försäljningen utan att lösa bostadsfrågan först?
Citera
2026-08-26, 11:29
Medlem
Citat:
Varför vill man ha superdase?
Därför att det är den enda asset dom kan komma på som är värdefull.
Citera
2026-08-26, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Hur tänker du om fastighetens värde, dvs du bor i det? Om du bor i det kan du ju inte ta del av nettovärdet av försäljningen utan att lösa bostadsfrågan först?
Såklart man kan räkna med bostadens värde minus lån och skatt.
Citera
2026-08-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Såklart man kan räkna med bostadens värde minus lån och skatt.
Ok; men du behöver väl bo någonstans? Fastighetens värde omräknas till antal hyresmånader ex?
Citera
2026-08-26, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Ok; men du behöver väl bo någonstans? Fastighetens värde omräknas till antal hyresmånader ex?
Vad tror du om att flytta till en hyresrätt? Det är inte så att den som bor i en bostadsrätt har sämre inkomster per månad än den som bor i en hyresrätt.
Citera
2026-08-26, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad tror du om att flytta till en hyresrätt? Det är inte så att den som bor i en bostadsrätt har sämre inkomster per månad än den som bor i en hyresrätt.
JAg tänker att fastighetens värde har en absolut betydelse för den som handlar med fastigheter men den som är beroende av den för eget boende endast; hur ska värdet förstås?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in