2026-08-26, 09:36
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det du kommer med är rent nonsens och i nivå med hemma på vår gata i stan och som vanligt svävar du ut i rena novellerna med bullshit.

Faktum är att barn dör i onödan som ovaccinerade.

Jag är inte här för att svara ett jävla dugg på dina frågor om mer påhitt som kommer ur din hjärna om allergier eller annat.

Forumet är politik i USA med hälsoministern från helvetet som sprider lögner om vaccin när barn dör.

Barn som är för små att vaccineras utsätts för fara, likt personer med immunbrist.

Det är en total egotripp att utsätta cancersjuka, transplanterade, och andra med immunsupprimerande beh. Samt nyfödda och upp till ett års ålder.

På bas av ett veritabelt svammel likt ditt.

De dör för att vaccinationsnivåer totalt har sjunkit under 95%.

Fast jag tycker inte att man behöver ta hänsyn till andra, när man fattar beslut för sig och sina barn. Var och en är sig själv närmast, och principen att man bestämmer över sin egen kropp är något grundläggande.

Vacciner sätter det genetiska urvalet ur spel. Det är inte bra att alla överlever, det skapar bara en sämre ras. Och detta är fakta. (Jag talar nu inte om vaccin mot sjukdomar som är omöjliga eller nästan omöjliga att överleva - som t.ex. stelkramp och rabies - de vaccinerna är det bra om folk tar, för de har ingen rasförädlande effekt.)

Tänk sedan när det händer något med nationalekonomin - och systemet KOMMER att kollapsa, det är bara en fråga om när. Då kommer det inte länge att finnas sjukskrivning eller möjlighet att låsa in sig när det går en pandemi, eller starkt subventionerad läkarvård, sjukvård och mediciner. Utan detta kommer att vara bara för eliten. Resten av folket kommer att dö som flugor, när de inte har den naturliga motståndskraften längre, som vi får genom barnsjukdomarna.

Man kan dra en parallell till kejsarsnitten. I och med att kvinnor med trångt bäcken uppmuntras att skaffa barn och få dessa uthämtade med kejsarsnitt, så ökar nu antalet kvinnor som inte kan föda sina barn naturligt exponentiellt. Det evolutionära trycket som höll bäckenet tillräckligt stort för att släppa igenom ett fullgånget foster, är nämligen borta. Och detta kan man ju tycka är bra på kort sikt, när dessa kvinnor får bli mammor och deras barn överlever. MEN SEDAN DÅ - när sjukvården inte är subventionerad längre för att ekonomin har kraschat, och bara ett fåtal kvinnor i eliten kommer att ha råd med kejsarsnitt? Så långt tänker inte många.
Citera
2026-08-26, 09:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Så 97% vaxxinationsgrad ger "mildare" förlopp?

Smittar man mindre ifall man är vaxxinerad???? Får man ens mässling ändå ifall man vaxxinerar sig mot mässling??? Då kan man väl inte smitta om man ÄR vaxxinerad ??? Allå Shiiiiit.
Om man har vaccin i kroppen är det mildare förlopp och mindre smittsamt. Det är nämligen 3 % som trots två doser kan få mässlingen.

Miffo.
Citera
2026-08-26, 09:39
Medlem
Citat:
Det du kommer med är rent nonsens och i nivå med hemma på vår gata i stan och som vanligt svävar du ut i rena novellerna med bullshit.

Faktum är att barn dör i onödan som ovaccinerade.

Jag är inte här för att svara ett jävla dugg på dina frågor om mer påhitt som kommer ur din hjärna om allergier eller annat.

Forumet är politik i USA med hälsoministern från helvetet som sprider lögner om vaccin när barn dör.

Barn som är för små att vaccineras utsätts för fara, likt personer med immunbrist.

Det är en total egotripp att utsätta cancersjuka, transplanterade, och andra med immunsupprimerande beh. Samt nyfödda och upp till ett års ålder.

På bas av ett veritabelt svammel likt ditt.

De dör för att vaccinationsnivåer totalt har sjunkit under 95%.

TS var : Pennsylvania USA - Två barn döda i mässlingen

Om du ska diskutera politik blir det en ny tråd.
Om du inte är här för att bemöta frågor på ett forum där saker diskuteras så är det ju fel redan där.
Citera
2026-08-26, 09:41
Medlem
Citat:
Om man har vaccin i kroppen är det mildare förlopp och mindre smittsamt. Det är nämligen 3 % som trots två doser kan få mässlingen.

Miffo.

Så om de i sverige tagit 2 vaxxiner enligt dig så får 3% färre Mässling? Alltså 24 iställer för 25?

OCH sluta kalla folk för idiot och miffo och andra glåpord. Det visar bara att du brister i saklig och faktabaserad diskussion. Vad är det exakt du vill få fram med din trådstart?
Citera
2026-08-26, 09:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast jag tycker inte att man behöver ta hänsyn till andra, när man fattar beslut för sig och sina barn. Var och en är sig själv närmast, och principen att man bestämmer över sin egen kropp är något grundläggande.

Vacciner sätter det genetiska urvalet ur spel. Det är inte bra att alla överlever, det skapar bara en sämre ras. Och detta är fakta. (Jag talar nu inte om vaccin mot sjukdomar som är omöjliga eller nästan omöjliga att överleva - som t.ex. stelkramp och rabies - de vaccinerna är det bra om folk tar, för de har ingen rasförädlande effekt.)

Tänk sedan när det händer något med nationalekonomin - och systemet KOMMER att kollapsa, det är bara en fråga om när. Då kommer det inte länge att finnas sjukskrivning eller möjlighet att låsa in sig när det går en pandemi, eller starkt subventionerad läkarvård, sjukvård och mediciner. Utan detta kommer att vara bara för eliten. Resten av folket kommer att dö som flugor, när de inte har den naturliga motståndskraften längre, som vi får genom barnsjukdomarna.

Man kan dra en parallell till kejsarsnitten. I och med att kvinnor med trångt bäcken uppmuntras att skaffa barn och få dessa uthämtade med kejsarsnitt, så ökar nu antalet kvinnor som inte kan föda sina barn naturligt exponentiellt. Det evolutionära trycket som höll bäckenet tillräckligt stort för att släppa igenom ett fullgånget foster, är nämligen borta. Och detta kan man ju tycka är bra på kort sikt, när dessa kvinnor får bli mammor och deras barn överlever. MEN SEDAN DÅ - när sjukvården inte är subventionerad längre för att ekonomin har kraschat, och bara ett fåtal kvinnor i eliten kommer att ha råd med kejsarsnitt? Så långt tänker inte många.
Jag är klar med dig. Dina noveller om annat är fullständigt ovidkommande till mässlingutbrottet som pågår i USA.

Vill du pladdra om allergier, kejsarsnitt, socker på barnkalas finns det säkert nåt lämpligt forum och nån som har större överseende med dig.

Att du sen är en fet egoist vet jag sen tidigare diskussioner. Ta du ingen hänsyn, skulle tippa att din umgängeskrets är tillräckligt begränsat sa att du inte är en fara för allmänheten.

Lycka till.
Citera
2026-08-26, 09:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Så om de i sverige tagit 2 vaxxiner enligt dig så får 3% färre Mässling? Alltså 24 iställer för 25?

OCH sluta kalla folk för idiot och miffo och andra glåpord. Det visar bara att du brister i saklig och faktabaserad diskussion. Vad är det exakt du vill få fram med din trådstart?
Jag har ingen trådstart så miffo är uppenbart ett epitet du förtjänar.

Följdfrågan på det jag skrev om vaccin och mildare förlopp är så korkad att du förtjänar att fundera på procentsatser, smittorisk och mildare förlopp och mindre smittsam med vaccin i kroppen - versus helt ovaccinerad.
Citera
2026-08-26, 09:46
Medlem
Citat:
Jag är klar med dig. Dina noveller om annat är fullständigt ovidkommande till mässlingutbrottet som pågår i USA.

Vill du pladdra om allergier, kejsarsnitt, socker på barnkalas finns det säkert nåt lämpligt forum och nån som har större överseende med dig.

Att du sen är en fet egoist vet jag sen tidigare diskussioner. Ta du ingen hänsyn, skulle tippa att din umgängeskrets är tillräckligt begränsat sa att du inte är en fara för allmänheten.

Lycka till.

Du är ingen vidare trådstartare eller debattör. Hela tiden kommer du med personangrepp och du kan inte förstå de enklaste liknelser för att skapa en tydlig bild av denna diskussion.
Vad är det du vill diskutera?
Har vaxxinet mot Mässling en effekt som gynnar hälsan? Är det värt att vaxxinera sig mot Mässling trots dokumenterade bieffekter som CDC redovisar?
Citera
2026-08-26, 09:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Du är ingen vidare trådstartare eller debattör. Hela tiden kommer du med personangrepp och du kan inte förstå de enklaste liknelser för att skapa en tydlig bild av denna diskussion.
Vad är det du vill diskutera?
Har vaxxinet mot Mässling en effekt som gynnar hälsan? Är det värt att vaxxinera sig mot Mässling trots dokumenterade bieffekter som CDC redovisar?
Mitt användarnamn är develi. TS användarnamn är korrektamundo.
Har du fortfarande svårt att förstå dina problem?

Jag diskuterar för fullt. Om antal döda, om mässlingutbrottet, om RFKjrs miserabla ledarskap som outbildad.
Citera
2026-08-26, 11:04
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Har TS ens kollat statistik på dödsfall kopplat till Mässling?
9 personer avled efter komplikationer i Mässling i EUROPA år 2025.
NIO. Dessa hade dessutom fått mässling från utlandsvistelser..
...
I Sverige har ingen dött av mässling. eller efterföljande hjärnhinneinflammation som kan vara en följd av mässling.

Finns INGET behov eller ingen vinst av att vaxxinera sig, här heller...
Ja, jag har extremt bra koll på den statistiken. Jag har dessutom redogjort för den ett antal gånger på annan plats. För Sverige är statistiken ordentligt bruten, men på Folkhälsomyndigheten finns uppgifter för t.ex. åren 1930-1970

Citat:
Kolla sedan statistiken från Vaers och CDC... Antalet dödsfall från vaccinet mot Mässling...
Nej, någon "statistik" över "dödsfall från vaccinet mot mässling" finns inte i VAERS

Det känns irrelevant att diskutera huruvida mässling är en dödlig sjukdom (det vet vi redan), och det var inte heller avsikten. Däremot känns det intressantare att diskutera om de växande mässlingsutbrotten runt om i USA (som orsakas av att folk gått på RFK Jr:s trams om att mässling är ofarligt) så småningom kommer få folk att ändra åsikt i frågan om Trumps val av RFK Jr som hälsominister?

Eller för att ställa frågan på sin verkliga spets: hur många barn behöver dö i mässlingen innan folk inser att Trump är en värdelös president?
Citera
2026-08-26, 11:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
TS var : Pennsylvania USA - Två barn döda i mässlingen

Om du ska diskutera politik blir det en ny tråd.
Om du inte är här för att bemöta frågor på ett forum där saker diskuteras så är det ju fel redan där.
Nu var det just de politiska aspekterna som jag ville diskutera. Att ungefär 0.15% av alla som smittas med mässlingen DÖR vet vi redan. Det behöver inte diskuteras. Vad vi INTE vet är vilka politiska konsekvenser detta kommer att få om och när fler smittas

Du får LÄSA trådstarten.
Citera
2026-08-26, 11:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Så 97% vaxxinationsgrad ger "mildare" förlopp?

Smittar man mindre ifall man är vaxxinerad???? Får man ens mässling ändå ifall man vaxxinerar sig mot mässling??? Då kan man väl inte smitta om man ÄR vaxxinerad ??? Allå Shiiiiit.
Mässlingsvaccin är inte steriliserande så det finns alltid en risk för en genombrottsinfektion, och då smittar en vaccinerad person, men i mycket mindre omfattning eftersom virusnivåerna är mycket mindre.

Allt det här vet vi redan, och det är vetenskapligt vederlagt och behöver inte diskuteras. ~0.15% av de som får mässlingen dör. ~20% av dem hamnar på sjukhus.

Men frågan är som sagt vad detta får för politiska konsekvenser i USA. Kommer Trump till slut på ta ansvar för sitt dåliga omdöme att tillsätta en okunnig och outbildad person som hälsominister? Skall man inte ha någon med utbildning i ämnet som minister? Blir det riksrätt?
Citera
2026-08-26, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nu var det just de politiska aspekterna som jag ville diskutera. Att ungefär 0.15% av alla som smittas med mässlingen DÖR vet vi redan. Det behöver inte diskuteras. Vad vi INTE vet är vilka politiska konsekvenser detta kommer att få om och när fler smittas

Du får LÄSA trådstarten.

1 promille som får mässlingen kan få Encefalit. Vi hade 25 personer som fick mässlingen...
Ingen har dött i Sverige av komplikationer av mässling.
Hur många dog i USA av Mässling eller komplikationer därav?
Det är inga 0,15% som dör av mässling.

Vi har usla politiker överallt. Vad skulle de göra för skillnad?
Det är just behovet av en mässlingsvaxxinskampanj som verkar långsökt då fler skadas av vaxxin än nyttan en NY kampanj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in