2026-08-26, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillajag4ever
Bodde snubben långt från skolan? Åkte buss, bil, gick?

Medhjälp kan ju vara så simpelt att mgm fått skjuts och chauffören var medveten om bagaget. Genomförandet underlättades.

I Örebro gick gm vad jag minns.
Han bodde 1 km från skolan enligt uppgifter.
Sen P4 Västernorrland avslöjade att Familjehemspappan i Fagersta. Ska haft kopplingar till Bandidos och är dömd för flera brott. Hörde klippet via någon på Tiktok som delade det i morse. Så Liam lär nog haft oddsen mot sig på många sätt. Dock väldigt homo att gå till svärd attack i skolan.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Nu ska det bli jävligt intressant att få reda på vad medhjälparen hjälpt till med. Slipat svärdet? Hjälpt till med bil?
Citera
Medlem
Wajis avatar
Den andra som är häktade måste väl vara han som hjälpte och spred Tiktok-inlägg mm. Eller är det någon annan?
Citera
2026-08-26, 10:03
Medlem
Det verkar som att familjehemspappan till Nebel, har raderat alla sina sociala medier? Kanske lite sen på bollen nu, men såg det efterhand.
Citera
2026-08-26, 10:03
Medlem
Det var ju en snubbe i ngn todning (DN?) som medgav att han visste om planerna redan dagen innan. Borde vara han.
Citera
2026-08-26, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
Det var ju en snubbe i ngn todning (DN?) som medgav att han visste om planerna redan dagen innan. Borde vara han.
Helt klart, vad annars? Köpte hans Svärd eller något? Nja tror han klarade det själv faktiskt.
Citera
2026-08-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Den andra som är häktade måste väl vara han som hjälpte och spred Tiktok-inlägg mm. Eller är det någon annan?

Jo men jag har sett nån jävel i ALLAS kommentarsfält på Tiktok angående detta, som då hyllar och försvarar Liam. Dock ingen aning om denna person kan kopplas till den andra gripna. Denna person ska tydligen haft mycket god kontakt med gärningspersonen, vilket man kan se i en Tiktok händelse. Användarnamn @russianslayer333
Citera
2026-08-26, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
Han har nog ångest nu
Alltid bäst å knipa
Citera
2026-08-26, 10:10
Medlem
santos_devilles avatar
Jag såg en kommentar på Insta med en nyhet angående dådet som hyllade snubben. Jag kollade användaren och det var en incel som hyllade mördare och nazister osv. Tänkte på lite roligt att anmäla användaren men det var fan omöjligt. 1000 steg och råkade man trycka fel en gång fick man börja om.

Jag tänkte inte anmäla men ville se processen och det var fan en labyrint.

Kanske om meta och bytedance gjorde det enklare att anmäla och städa bort konton
Citera
2026-08-26, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu ska det bli jävligt intressant att få reda på vad medhjälparen hjälpt till med. Slipat svärdet? Hjälpt till med bil?

Handlar antagligen om saker som skrivits och diskuterats online inför dådet.
Citera
2026-08-26, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronhjort111
Spyr lite i munnen av Expressens ”journalistik”. Äckligt med den där dikten.

Fanns förmodligen goda avledningar till att killen inte hade kontakt med sin pappa. Kanske att pappan var en gigantisk skitstövel?

Men nu ska pappan få utrymme med sin ”kärlek”. Också lite martyrfasoner med ”han kommer kanske inte leva så länge.”

Ja, det är vidrig journalistik. Blaskorna blir bara värre och värre.
Citera
2026-08-26, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Jag har känt pappan i över 10 år.
Vet du om mamman är av sydamerikanskt ursprung?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in