2026-08-25, 15:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Det finns inga höger eller vänster databaser, utan diskussionen handlar om partier som vill ha register. Sist jag kollade var inte fanskapet arselberg politiker utan driver/drev databaser och är journalist/programledare.

Kollar du i mina tidigare inlägg så ser du hur kritiskt jag är även mot medierna som förvarar dessa databaser. SVT exempelvis var emot båda förslag om grundlagsändringar och skrev ett långt svar hur detta kommer försvåra för journalister och yttrandefriheten. Röd-gröna regeringen struntade i det utan försökte två gånger ändra grundlagen men högern röstade ner med majoritet.

Använd dina hjärnceller och börja söka på nätet istället för att sprida din smörja och lögner här.

Du och likasinnade är antingen troll eller jävligt tröga i huvudet, därav får ni inga mer svar av mig.
röd gröna och framförallt sossarna har ju gjort så grundlagsändringar är i princip omöjliga genomföra, det har jag postat om innan de motsatte sig även en folkomröstning om det fint gjort va?

Använd själv din skalle är acta publica höger var frågan? de driver med sådant som du påstår de rödgröna vill motverka dvs register över personuppgifter domar och även åsikter samt så sysslar de med närhat vilket med vänstern säger de vill motverka, det kanske du borde ha i åtanke innan du hyllar de röda kommunisterna det finns ingenj liknande motsvarighet som är höger ens

Robert arsleberg är inte vänster säger dju utan endast repporter det kan ju inte ens den rödastre godhetsknarkaren påstå han är ju rödare än stalinbs kalsonger det är ganska allmänt känt ochh han säger det själv hur du missat det får stå för dig men passar väl inte din vänster agenda här
Citera
2026-08-25, 15:52
Avstängd
Citat:
Det finns inga höger eller vänster databaser, utan diskussionen handlar om partier som vill ha register. Sist jag kollade var inte fanskapet arselberg politiker utan driver/drev databaser och är journalist/programledare.

Kollar du i mina tidigare inlägg så ser du hur kritiskt jag är även mot medierna som förvarar dessa databaser. SVT exempelvis var emot båda förslag om grundlagsändringar och skrev ett långt svar hur detta kommer försvåra för journalister och yttrandefriheten. Röd-gröna regeringen struntade i det utan försökte två gånger ändra grundlagen men högern röstade ner med majoritet.

Använd dina hjärnceller och börja söka på nätet istället för att sprida din smörja och lögner här.

Du och likasinnade är antingen troll eller jävligt tröga i huvudet, därav får ni inga mer svar av mig.
https://antifa.st/

här har vi en till site du förespråkar med ditt röda deltagande i tråden de här har inte ens ett utgivningsbevis och hänger inte bara ut politiska motståndare heller, fint va? du måste vara stolt som står bakom det här och samtidigt strider i en tråd som är emot just sådant här
Citera
2026-08-25, 17:31
Avstängd
Citat:

Men hörredu mr jag tror jag har koll SVT är ju staligt ägda och du som röd/grön kommunist vill ju allt ska vara staligt ägt, hur får du ihop den ekvationen om du vill alla bolag ska agera som SVT som du säger du inte stödjer?
Citera
2026-08-25, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
röd gröna och framförallt sossarna har ju gjort så grundlagsändringar är i princip omöjliga genomföra, det har jag postat om innan de motsatte sig även en folkomröstning om det fint gjort va?

Använd själv din skalle är acta publica höger var frågan? de driver med sådant som du påstår de rödgröna vill motverka dvs register över personuppgifter domar och även åsikter samt så sysslar de med närhat vilket med vänstern säger de vill motverka, det kanske du borde ha i åtanke innan du hyllar de röda kommunisterna det finns ingenj liknande motsvarighet som är höger ens

Robert arsleberg är inte vänster säger dju utan endast repporter det kan ju inte ens den rödastre godhetsknarkaren påstå han är ju rödare än stalinbs kalsonger det är ganska allmänt känt ochh han säger det själv hur du missat det får stå för dig men passar väl inte din vänster agenda här

Du pratar om helt andra saker.
Politiskt är det högern som vill ha kvar dessa sidor, dee vill även luckra upp förtalslagen så att det mer eller mindre skall bli fritt att sprida domar om folk.

Om Aschberg är höger eller vänster är inte relevant, han är inte politiker, det är inte han som röstar om lagar.
Att ändra grundlagen skall vara svårt, om man gör det lätt att ändra grundlagarna fyller de inte längre någon funktion.

När det gäller just frågan om denna typen av hemsidor eller register är det alltså vänstern som vill ta bort dem och högern vill ha kvar eller till och med göra det lättare för dem.
Citera
2026-08-25, 20:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Du pratar om helt andra saker.
Politiskt är det högern som vill ha kvar dessa sidor, dee vill även luckra upp förtalslagen så att det mer eller mindre skall bli fritt att sprida domar om folk.

Om Aschberg är höger eller vänster är inte relevant, han är inte politiker, det är inte han som röstar om lagar.
Att ändra grundlagen skall vara svårt, om man gör det lätt att ändra grundlagarna fyller de inte längre någon funktion.

När det gäller just frågan om denna typen av hemsidor eller register är det alltså vänstern som vill ta bort dem och högern vill ha kvar eller till och med göra det lättare för dem.
antifa och actapublica är vänster sidor som vänstern vill ha kvar arsleberg får vara i tv med sina program för han är kommunist så enkelt är det.

När ändrades grundlagen senast sa du? du får det låta som det är enkelt och händer ofta och därför måste försvåras och S ska ha ensamrätt om det.

förtalslagen vara bara påtal för den där domen emot sara ifrån dumpen men den rättegången som du inte verkar ha kol på handlade inte om hon hade offentligjort någon dom. Läs på lite
Citera
2026-08-25, 23:12
Medlem
Fan att ni inte får nog av all politik snack som media redan pressar ner i våra halsar. Bara inse faktum att oavsett höger eller vänster så skiter dom i er sen när valet är över i kommande 3 1/2 åren till.

Aja, visst var det sista augusti förhandlingen i attunda skulle ske? IMY bör inte vara långt ifrån ett besked snart?

Om jag kommer ihåg rätt har lexbase etc till typ 2:a september att yttra sig till IMY också? (Inte helt säker, kan vara något jag bara blandat ihop nu med annat datum)
Citera
2026-08-25, 23:54
Medlem
Citat:
Varför inte motverka alla sidor såsom acta publica piscastus och antifa med då? högern har absolut ingen motsvarighhet till det här och det vet ni om men väljer blunda för så klart

Har du sett att något politisk parti i oppositionen har försvarat eller uttryckt stöd för Acta Publica?

Såvitt jag vet så har SD riktat kritik men enbart för att de har hängt ut SD politiker.

Hur som helst så är inte jag medveten om att något av oppositionen partierna är positivt inställda till databaserna och förespråkar för mer databaser eller statligt stöttade sådana som SD och Tidö partierna har föreslagit.

Och vad har Robert Aschberg med politik och dess beslutande att göra? Ännu en parasit som driver uthängningssidor som förtjänar att gå i döden lika mycket som Lexbase, Verifiera, krimfup osv men han har ju ingen direkt makt att fatta beslut till skillnad från tidö partierna som faktiskt visat sig positiva till förtal och uthängning och föreslagit fler databaser som dejting appar ska ha tillgång till.

Så återigen har du något som bevisar att oppositionen stöttar liknande förslag eller databaser?
Citera
2026-08-26, 01:31
Medlem
Citat:
antifa och actapublica är vänster sidor som vänstern vill ha kvar arsleberg får vara i tv med sina program för han är kommunist så enkelt är det.

När ändrades grundlagen senast sa du? du får det låta som det är enkelt och händer ofta och därför måste försvåras och S ska ha ensamrätt om det.

förtalslagen vara bara påtal för den där domen emot sara ifrån dumpen men den rättegången som du inte verkar ha kol på handlade inte om hon hade offentligjort någon dom. Läs på lite

Antifa är vänster men det är inte någon som har rättsdatabaser för allmänheten.
Acta Publica är inte vänster.

I politiken så har vänsterblocket velat stänga ner dessa typer av sidor.
Högerblocket vill ha dem kvar och öppna upp förtalslagen.
Det handlar inte alls bara om Dumpen. Statsministern sa bara för någon dag sedan att han tycker att tjejer skall kunna kolla upp om deras dejt blivit dömda.
Moderaterna har lagt förslag på att dejtingsidor! skall ha begränsad tillgång till straffregistret. Det presenterades denna månaden som ett vallöfte.
Citera
2026-08-26, 03:23
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:

Det handlar inte alls bara om Dumpen. Statsministern sa bara för någon dag sedan att han tycker att tjejer skall kunna kolla upp om deras dejt blivit dömda.
Moderaterna har lagt förslag på att dejtingsidor! skall ha begränsad tillgång till straffregistret. Det presenterades denna månaden som ett vallöfte.
Svårt att se att något dylikt skulle gå igenom.

Undra hur viktiga dessa frågor är när valet varit 😅
Citera
2026-08-26, 06:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tragic315
Har du sett att något politisk parti i oppositionen har försvarat eller uttryckt stöd för Acta Publica?

Såvitt jag vet så har SD riktat kritik men enbart för att de har hängt ut SD politiker.

Hur som helst så är inte jag medveten om att något av oppositionen partierna är positivt inställda till databaserna och förespråkar för mer databaser eller statligt stöttade sådana som SD och Tidö partierna har föreslagit.

Och vad har Robert Aschberg med politik och dess beslutande att göra? Ännu en parasit som driver uthängningssidor som förtjänar att gå i döden lika mycket som Lexbase, Verifiera, krimfup osv men han har ju ingen direkt makt att fatta beslut till skillnad från tidö partierna som faktiskt visat sig positiva till förtal och uthängning och föreslagit fler databaser som dejting appar ska ha tillgång till.

Så återigen har du något som bevisar att oppositionen stöttar liknande förslag eller databaser?
snälla du expo får ju statligt stöd och vilka är staten jo främst S och V och de rödgröna som vill allt ska vara staligt ägt och därmed ge mera stöd åt expo som sysslar med samma sak som acta publica de tom sammarbetar med hjälp av staten, sedan har vi antifa som ingen i de röd gröna vill ha bort heller fast de tom är terrorklassade utomlands varför fryses inte deras bank konton?
Citera
2026-08-26, 06:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Svårt att se att något dylikt skulle gå igenom.

Undra hur viktiga dessa frågor är när valet varit 😅
Du har så klar rätt i det att det här är för fiska röster, men försöka få en sektist/röd/kommunist förstå det är omöjligt enligt dem finns bara de goda och de onda fast de röda inte gjort ett skit för ta bort några databaser, antifa hänger visst ut folk med personuppgifter i en databas för allmänheten och inte bara höger människor om man nu kollar vad de har på sin sida, expo får statligt stöd vad sysslar de med?
Citera
2026-08-26, 06:33
Avstängd
Citat:

antifa har en massa personuppgifter i sina databaser för allmänheten rättsdata med du är dåligt påläst vad dina allierade håller på med ser jag, de hänger fö inte bara ut höger människor heller.

Acta publica är inte vänster säger du ahhahahahahaah de sammarbetar ju med expo som får statligt stöd och med hänger ut folk med personuppgifter och de har dina kompisar sektisterna de röda bestämt ska ha staligt stöd och de sysslar precis med det som ni här i tråden säger er motverka dvs lagra folkspersonuppgifgter och även näthat

spelar ingen roll vad han lagt för förslag inför valet inget går genomföra, men ni röda ni ger sidor som håller på med sådant här staligt stöd, och att robert arsleberg inte är vänster var det roligaste jag hört på länge han är ju rödare än stalins kalsonger det är därför ni röda släpper fram han i media så mycket.

slutsatsen blir då ni rödingar tycker det är helt ok ha databaser så länge dem som driver dem tillhör de goda erat gäng och har rätt värdegrund, då ska de tom ha staligt stöd likt expo, sedan har vi actra publica och antifa som aldrig nämns här i tråden heller som ni är beredda gör undantag för

Ingen gillar ju och stödjer politiskt våld men NI är villiga göra stora undantag för de vänsterextrema
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in