2026-08-26, 02:00
Medlem
KaptenDilberts avatar
demokraterna (D) förlorar hellre senaten, än ger upp AIPAC-tutten

jag kan backa upp detta:

Hakeem Jeffries, (minoritetsledare i representanthuset, (D)):
https://www.youtube.com/watch?v=Mi2x9qKssTM
Hakeem Jeffries In Full Panic Mode After Kushner Meeting Pisses Off Democrats
(här sedd fraternisera med Kushner över bland annat Israel-lobbyn i USA)

och

Jeffries hakade på X nyligen på Fox-fabricerad Hasan-Piker-guilt-by-association mot Abdul.

det positiva är att det kommer långt innan valet så att fler folk har chans att genomskåda de billiga hasbara-tricken över tid.

här kommer mainklippet:
https://www.youtube.com/watch?v=MUUVPadooD4
Abdul Campaign PANICS After Deceptive Hasan Piker Clip
Breaking Point med Ryan och Emily

Ryan påpekar - runt minut 5 6 7 att demokratiska etablissemangsdemokrater (Hillary, Obama, Jeffries, Fetterman etc (de flesta in office) )

HELLRE GER UPP SENATEN (senatsmajoriteten) ÄN LÅTER NÅGON SÅ KRITISK TILL AIPAC SOM ABDUL VINNA MOT (R) I MICHIGAN.

om du tycker det här är oerhört - och totalt förvånande - då har du inte följt ameriknsk politik och AIPACs järngrepp (94 % av representanthuset, 93 % (93 av 100) i senaten tar pengar från AIPAC - Israel-lobbyn) alltså (ungefär lika mycket, och Mycket) från BÅDA partier (D) och (R)

samtidigt fortsätter t ex DN Dagens Nyheter att prata om "kampen mellan (D) och (R) som förstås är på riktigt, men det verkar finnas saker som är minst lika viktiga, om än inte ännu viktigare? än partitillhörighet. i amerikansk politik.

om (D)-etablissemanget:

heder till Chuck Schumer som sagt "vi ska vinna senaten" om Abdul, hoppas han håller linjen, jag tror ändå på människors förmåga att övertalas till att göra det rätta även om det är hope against hope när det gäller Schumer.
Pelosi har också gjort vissa positiva moves.

text om mainklippet:

. . . en politisk kontrovers i Michigan där Abdul Al-Sayed hamnat i blåsväder efter att ett klipp med streamern Hasan Piker spridits i manipulerat skick. Kritiker, inklusive republikanen Mike Rogers, anklagade Piker för antisemitism, trots att det fullständiga sammanhanget visade att han varnade för riskerna med att likställa judendom med staten Israels handlingar. Al-Sayeds officiella avståndstagande ses som ett strategiskt misstag som gav etablissemanget möjlighet att attackera hans kampanj ytterligare. Samtidigt belyses det politiska spelet kring AIPAC, där Rogers i hemlighet söker deras ekonomiska stöd medan han officiellt försöker distansera sig från organisationens rykte.
Analysen pekar på en djup splittring inom det demokratiska partiet, där partiledningen tycks prioritera att motarbeta progressiva kandidater framför att vinna mot republikaner

läs sista meningen igen
Citera
2026-08-26, 02:04
Medlem
KaptenDilberts avatar
spännande att Mike Rogers officiellt inte vill associeras sig med AIPAC dock.
Detta är ett mycket gott tecken i amerikansk politik trots allt.

Abduls strategi är rätt macho: att konsekvent kalla Rogers för en "beta" (läs "beta-cuck") vilket ju Mike Rogers också i mångt och mycket beter sig om.
Känt från tidigare år är t ex att Mike Rogers (R) motkandidaten till Abdul i Michigan faciliterat för opiatföretag att kränga mer droger till fattiga amerikaner likt en brittisk-indisk opium-handlare från sent 1800-tal/tidigt 1900-tal i Kina.
Citera
2026-08-26, 02:10
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
jag kan backa upp detta:
Med podcast-dravel från tyckande aktivister och influencers vars namn man aldrig hört talats om, och en spekulativ AI-genererad text.

Det är deras åsikt. Inget annat. Reflekterar inte nödvändigtvis verkligheten.

AI säger bara det som den tror att du vill höra.
Senast redigerad av Bone Collector 2026-08-26 kl. 02:22.
Citera
2026-08-26, 03:11
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Med podcast-dravel från tyckande aktivister och influencers vars namn man aldrig hört talats om, och en spekulativ AI-genererad text.

Det är deras åsikt. Inget annat. Reflekterar inte nödvändigtvis verkligheten.

AI säger bara det som den tror att du vill höra.
eh, AI sammanfattade förvisso texten, men jag har sett hela klippet själv flera gånger och jag hade sammanfattat det motsvarande själv, sorry om jag är lite lat.

klart det är deras åsikt. men det är en grundad åsikt.

om du inte delar den, så bör du ha en alternativ förklaring till varför demokrater inte stödjer demokrater?
varför kampanjar inte Obama i Michigan som Abdul uttryckligen önskat att hans ska göra efter deras telefonsamtal?

du har inte hört tals om Breaking Point? Breaking Point är bra.

jag jämför förstås med mer kända media, svenska DN tog jag upp, men de analyserar sällan amerikansk politik på djupet, snackar bara om att Trump är dålig, farlig på tröttsamt sätt sedan 10 år, och gillar Hillary, typ.
Jag gillar inte Hillary Clinton. Och jag kan förklara varför.

amerikanska etablerade media som CNN och FOX , vad har de för förklaring till att demokrater inte stödjer demokrater (D)?. jag tror jag vet, men jag låter dig svara om du vill.
Citera
2026-08-26, 03:15
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Med podcast-dravel från tyckande aktivister och influencers vars namn man aldrig hört talats om,
. . .
nu VILL FOX att du ska höra talas om Hasan Piker.
Hasan Piker är bra.
men de vills skrämma fölket med Hasan Piker för han är en mer radikal twitch-live-streamer-podcaster.

enligt FOX har Hasan Piker sagt att "USA förtjänar 9/11" och Abdul har sagt att "att kritisera sharia-lag är vit-överhöghetstänk"

denna hasbara (sionistisk genererad propaganda) är vad du har att förhålla dig till och göra vad du vill med.

berätta istället vilka tyckare och politiker du gillar eller tycker är intressanta, så tar vi det därifrån, jag lovar, det här är mer intressant än du kanske först trodde.
Citera
2026-08-26, 03:18
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
eh, AI sammanfattade förvisso texten, . . .
jag menade att AI sammanfattade videon, den från Ryan och Emily på Breaking Point.

övrigt:
Tucker Carlson är iallafall ett household name som är mycket etablerad i USA.

citeras aldrig direkt i DN eller andra svenska medier, man får kolla själv på YouTube eller så om man vill hänga med den där snubben.
Citera
2026-08-26, 06:10
Medlem
develis avatar
Citat:
demokraterna (D) förlorar hellre senaten, än ger upp AIPAC-tutten

jag kan backa upp detta:

Hakeem Jeffries, (minoritetsledare i representanthuset, (D)):
https://www.youtube.com/watch?v=Mi2x9qKssTM
Hakeem Jeffries In Full Panic Mode After Kushner Meeting Pisses Off Democrats
(här sedd fraternisera med Kushner över bland annat Israel-lobbyn i USA)

och

Jeffries hakade på X nyligen på Fox-fabricerad Hasan-Piker-guilt-by-association mot Abdul.

det positiva är att det kommer långt innan valet så att fler folk har chans att genomskåda de billiga hasbara-tricken över tid.

här kommer mainklippet:

Ryan påpekar - runt minut 5 6 7 att demokratiska etablissemangsdemokrater (Hillary, Obama, Jeffries, Fetterman etc (de flesta in office) )

HELLRE GER UPP SENATEN (senatsmajoriteten) ÄN LÅTER NÅGON SÅ KRITISK TILL AIPAC SOM ABDUL VINNA MOT (R) I MICHIGAN.

om du tycker det här är oerhört - och totalt förvånande - då har du inte följt ameriknsk politik och AIPACs järngrepp (94 % av representanthuset, 93 % (93 av 100) i senaten tar pengar från AIPAC - Israel-lobbyn) alltså (ungefär lika mycket, och Mycket) från BÅDA partier (D) och (R)

samtidigt fortsätter t ex DN Dagens Nyheter att prata om "kampen mellan (D) och (R) som förstås är på riktigt, men det verkar finnas saker som är minst lika viktiga, om än inte ännu viktigare? än partitillhörighet. i amerikansk politik.

om (D)-etablissemanget:

heder till Chuck Schumer som sagt "vi ska vinna senaten" om Abdul, hoppas han håller linjen, jag tror ändå på människors förmåga att övertalas till att göra det rätta även om det är hope against hope när det gäller Schumer.
Pelosi har också gjort vissa positiva moves.

text om mainklippet:

. . . en politisk kontrovers i Michigan där Abdul Al-Sayed hamnat i blåsväder efter att ett klipp med streamern Hasan Piker spridits i manipulerat skick. Kritiker, inklusive republikanen Mike Rogers, anklagade Piker för antisemitism, trots att det fullständiga sammanhanget visade att han varnade för riskerna med att likställa judendom med staten Israels handlingar. Al-Sayeds officiella avståndstagande ses som ett strategiskt misstag som gav etablissemanget möjlighet att attackera hans kampanj ytterligare. Samtidigt belyses det politiska spelet kring AIPAC, där Rogers i hemlighet söker deras ekonomiska stöd medan han officiellt försöker distansera sig från organisationens rykte.
Analysen pekar på en djup splittring inom det demokratiska partiet, där partiledningen tycks prioritera att motarbeta progressiva kandidater framför att vinna mot republikaner

läs sista meningen igen
Du backar inte upp ett skit.
Du letar med ljus och lykta efter nån koppling till judar ( nu Kushner) och förefaller mer besatt än att du tillför nån politisk sakfakta.

Det är enbart ett nytt patetiskt försök från ditt håll att få tjata om judar, AIPAC och din idol - den självutämnda kommunisten Piker, tillika Hamassupportern - som du kopierat "hasbara" från och upprepar som om du vore på spektrat.

I manistream media - bortom dina vantolkningar via Youtube - rapporteras att Trump kan behöva samarbeta med en demokratisk majoritet under de kommande två åren. Varav Jeffries har framstått som en favorit till att bli talman i representanthuset.

En källa beskrev att mötet behandlade invandring, bostäder och levnadskostnader,.
Kushner och Jeffries hade tidigare arbetat tillsammans på The Step Act, en lag som antogs med stöd från båda partierna 2018 och som syftade till att minska antalet federala fängelser genom att bland annat lätta på obligatoriska minimistraff för vissa brott.
https://edition.cnn.com/2026/08/23/politics/jared-kushner-hakeem-jeffries-meet

NOLL om AIPAC.

I ett tidigare videoinlägg på X sa Jeffries att Kushner ”bad om ett möte, och jag tog det för att diskutera den rådande överkomlighetskrisen som inte är en bluff”.
Senast redigerad av develi 2026-08-26 kl. 06:13.
Citera
2026-08-26, 06:50
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du backar inte upp ett skit.
Du letar med ljus och lykta efter nån koppling till judar (1) ( nu Kushner) och förefaller mer besatt än att du tillför nån politisk sakfakta.

Det är enbart ett nytt patetiskt försök från ditt håll att få tjata om judar, AIPAC och din idol - den självutämnda kommunisten Piker, tillika Hamassupportern - som du kopierat "hasbara" från och upprepar som om du vore på spektrat.

I manistream media - bortom dina vantolkningar via Youtube - rapporteras att Trump kan behöva samarbeta med en demokratisk majoritet under de kommande två åren. Varav Jeffries har framstått som en favorit till att bli talman i representanthuset.

En källa (2) beskrev att mötet behandlade invandring, bostäder och levnadskostnader,.
Kushner och Jeffries hade tidigare arbetat tillsammans på The Step Act, en lag som antogs med stöd från båda partierna 2018 och som syftade till att minska antalet federala fängelser genom att bland annat lätta på obligatoriska minimistraff för vissa brott.
https://edition.cnn.com/2026/08/23/politics/jared-kushner-hakeem-jeffries-meet

NOLL om AIPAC.

I ett tidigare videoinlägg på X sa Jeffries att Kushner ”bad om ett möte, och jag tog det för att diskutera den rådande överkomlighetskrisen som inte är en bluff”.
ojdå, ok

inte judar (1), AIPAC, sionister en korrigering jag fått göra 127 gånger nu, trodde du uttryckte dig mer precist by now?

men iteration är upprepningarnas moder: Einstein är en jude, Bernie Sanders är en jude, Epstein är en jude.
(av dessa tycker jag endast illa om Epstein, de andra är fucking heroes of mine.)

haha Kushner - åkte tydligen på en Rothscild-yacht när han och Ivanka såg den där flamingoön i Albanien. Nej, inte antisemitism, det är bara helt sant. You cant make this shit up.

jaha så Hasan Piker kör propaganda? kanske, jag tycker han verkar 100 % vettig.
nåt konkret du har att invända.
som sagt inte JAG som tjatar om Piker, det är FOX - och MSNBC (orkar inte leta upp klipp där de anklagar en vinnande DSA-demokrat i Florida för att kampnjat med Piker, det visade sig att hon inte vet vem Piker är, kolla själv, hilarious failed försök till skräckpropagande).
Fetterman är också helt inne på Hasan Piker spåret. Bra.

"En källa beskrev att mötet behandlade invandring, bostäder och levnadskostnader,."

(2) nämen Gud va gulligt. en "källa".?

varför var mötet hemligt tror du?

nej det betyder inte att mina konspirationsteorier är sanna. Men varför?

källan är alltså din protegé Kushner. Tycker du han är snygg eller?
Citera
2026-08-26, 06:55
Medlem
fuskas avatar
Hassan är bra? Hmm. Så du är en djurplågare med som elchocker din hund?
Har din fabror givit dig ditt jobb med?
Fruktans värd sorlig förebild du har och sluta använda ai
Citera
2026-08-26, 07:12
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
heder till Chuck Schumer

Nej, detta äckel förtjänar ingen heder.

Han är köpt, han är sionist, han är emot allmän sjukvård av europeisk modell, och han släppte igenom Trumps politik tidigare vilket givit upphov till att Trump kan terrorisera hela världen.

Han är en gammal fossil, som borde bytas ut mot en modern representant, som vill driva frågor om att göra USA till ett modernt civiliserat land.
Citera
2026-08-26, 07:15
Medlem
develis avatar
Citat:
ojdå, ok

inte judar (1), AIPAC, sionister en korrigering jag fått göra 127 gånger nu, trodde du uttryckte dig mer precist by now?

men iteration är upprepningarnas moder: Einstein är en jude, Bernie Sanders är en jude, Epstein är en jude.
(av dessa tycker jag endast illa om Epstein, de andra är fucking heroes of mine.)

haha Kushner - åkte tydligen på en Rothscild-yacht när han och Ivanka såg den där flamingoön i Albanien. Nej, inte antisemitism, det är bara helt sant. You cant make this shit up.

jaha så Hasan Piker kör propaganda? kanske, jag tycker han verkar 100 % vettig.
nåt konkret du har att invända.
som sagt inte JAG som tjatar om Piker, det är FOX - och MSNBC (orkar inte leta upp klipp där de anklagar en vinnande DSA-demokrat i Florida för att kampnjat med Piker, det visade sig att hon inte vet vem Piker är, kolla själv, hilarious failed försök till skräckpropagande).
Fetterman är också helt inne på Hasan Piker spåret. Bra.

"En källa beskrev att mötet behandlade invandring, bostäder och levnadskostnader,."

(2) nämen Gud va gulligt. en "källa".?

varför var mötet hemligt tror du?

nej det betyder inte att mina konspirationsteorier är sanna. Men varför?

källan är alltså din protegé Kushner. Tycker du han är snygg eller?
Lägg ner din förbannade lögnhals.
Du har Hassan som en ny lösfitta över huvudet, tidigare var det Candace Owens.

Dina försök med förvrängda TS är inte bara genomskinligt dåliga, de indikerar även att du ser på för mycket videos och är marinerad i konspirationer.
Citera
2026-08-26, 08:09
Medlem
Mullrets avatar
Ingen president i usa har kommit till makten utan stöd av Aipac. Sedan är ju det stödet till del beroende på det stöd usa ger Israel. Pengarna går i en loop.

I usa verkar allt vara till salu. Frigivningar, skattereduktioner, mutor till höger och vänster.

De lär få skriva om förhållandet mellan domstolarna, kongress och senat samt vilken makt presidenten skall ha.

Nu är det vilda västern. Och Israel styr usa. Bedrövligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in