2026-08-26, 13:44
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lägg ner din förbannade lögnhals.
Du har Hassan som en ny lösfitta över huvudet, tidigare var det Candace Owens.

Dina försök med förvrängda TS är inte bara genomskinligt dåliga, de indikerar även att du ser på för mycket videos och är marinerad i konspirationer.
men va arg du e?
vad har jag gjort nu?

ja jag ser för mycket på videos so what, du är inte min mamma?

eller? är det du mamma?

skämt åsido.

Candace e en långt ute på hal planka över tunn is lirare. admitted.

Hasan är lugn, saklig och analytisk.

skillnad där, tycker jag faktiskt.

Hasan har inga konspirationsteorier vad jag vet.
Citera
2026-08-26, 15:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
men va arg du e?
vad har jag gjort nu?

ja jag ser för mycket på videos so what, du är inte min mamma?

eller? är det du mamma?

skämt åsido.

Candace e en långt ute på hal planka över tunn is lirare. admitted.

Hasan är lugn, saklig och analytisk.

skillnad där, tycker jag faktiskt.

Hasan har inga konspirationsteorier vad jag vet.
FALSK trådstart igen. Som är ditt tyckande om demokraterna och Jeffrey. För att få älta AIPAC.

Bemött med ENBART trams ' eftersom du försöker driva din agenda.

Skaffa dig en blog? älta med likasinnade som gillar turkar, vänsterextrema, Hamaskramare som vill jaga judar rent allmänt och passar på.
Via kriget, via AIPAC och är så absurd att du startar påhittade trådar med förljugna rubriker - via videos du gräver fram och är allmänt värdelös.

Men tack för.att du frågade.
Senast redigerad av develi 2026-08-26 kl. 15:16.
Citera
2026-08-26, 17:08
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
FALSK trådstart igen. Som är ditt tyckande om demokraterna ...
men nog är det konstigt att demokraterna inte kampanjar som ETT parti med själ och hjärta för att vinna senaten?

att inte Obama är i Michigan till exempel.

har du någon förklaring till denna exempellösa slapphet?

de klagar ju på Trump hela tiden.

utmärkt då att få senatsmajoritet kan man tycka.

men de kämpar inte för det
Citera
2026-08-26, 17:12
Medlem
develis avatar
Citat:
men nog är det konstigt att demokraterna inte kampanjar som ETT parti med själ och hjärta för att vinna senaten?

att inte Obama är i Michigan till exempel.

har du någon förklaring till denna exempellösa slapphet?

de klagar ju på Trump hela tiden.

utmärkt då att få senatsmajoritet kan man tycka.

men de kämpar inte för det
Kom igen nu angående det du ljuger om i TS.

Om Jeffrey och om att demkraterna hellre förlorar senaten relaterat till AIPAC.

VI har ju kamperat tidigare angående dina snedvridna trådstarter.

Så vad kukar du runt med som nonsens till svar?
Citera
2026-08-26, 20:53
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
...
Om Jeffrey och om att demkraterna hellre förlorar senaten relaterat till AIPAC.
...

Det intressanta är att Jeremy Moss själv inte hade velat stödja El-Sayed. Moss hade sagt att han behövde se “serious outreach to Oakland County's Jewish community” innan han kunde stödja El-Sayed.

vilket är bullshit. Jeremy Moss är en AIPACdemokrat av värsta sort.

Hakeem Jeffries väljer då att tycka synd om Moss och försvara honom "som jude" när det i själva verket är de sionistiska böjelserna det handlar om.

israelmaffian kommer alltid på intressanta sätt att få israelkritiker att om inte kallas antisemiter, så ändå "inte vara tillräckligt stöttande mot judar".

Så Hakeems agenda är glasklar även om han mumlar om den eftersom det ser illa ut att angripa en demokratisk kandidat rätt av.

men han gör vad han kan för att sabotera.

nu är ju amerikanska folket tack och lov dödligt trötta på båda (D) och (R) partietablissemangen.
historiskt låga nivåer som bara sjunker, så man hoppas att det inte spelar så stor roll vad Hakeem säger ...

du är med på att Abdul själv inte är antisemit va?

du har läst hans uttalanden?
kan hans historia?
han har haft massa kontakt med judiska communitys i Michigan positiva sådana och berättat ofta om det.
om nu fakta spelar nån roll
Citera
2026-08-26, 21:14
Medlem
KaptenDilberts avatar
exakt citat:
Hakeem Jeffries:
"the malicious claim that American Jews are inviting violence against themselves is dangerous and antisemitic"

vill någon förklara vad han pratar om?

jag tycker han försöker sabotera genom förvanskning och guilt-by-association så gott han kan.

men bra att han kommer fint överens med Kushner iallafall.
Citera
2026-08-26, 21:27
Medlem
KaptenDilberts avatar
sorry om jag postar mycket men det här klippet på Hakeem Jeffries är hilarious tycker jag:

kolla bara de första tio sekunderna om du inte orkar mer, det är 3 minuter, men efter 10 sekunder så ser man att han har varit otrogen mot sin fru, spelat bort hushållskassan, haft sönder kopiatorn på jobbet och bara gått därifrån . . .

What's up y'all! börjar han med

https://www.youtube.com/watch?v=F5w8J3U8lXI
Hakeem Jeffries Speaks Out About His Meeting With Jared Kushner After Backlash

säg om det här är det mest oärliga du sett idag? riiiiiiiktigt äckligt
Citera
2026-08-26, 22:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Det intressanta är att Jeremy Moss själv inte hade velat stödja El-Sayed. Moss hade sagt att han behövde se “serious outreach to Oakland County's Jewish community” innan han kunde stödja El-Sayed.

vilket är bullshit. Jeremy Moss är en AIPACdemokrat av värsta sort.

Hakeem Jeffries väljer då att tycka synd om Moss och försvara honom "som jude" när det i själva verket är de sionistiska böjelserna det handlar om.
Din trådstart.

Du ska redogöra för det du påstår i rubriken;
Demokraterna förlorar hellre senaten än ger upp sin finansiering från AIPAC.

Du ska redogöra med källa som visar att Jeffries träffade Kushner kopplat till AIPAC

- vilket du försöker spinna din besatthet om AIPAC kring.

Med källhänvisning som inte är en lång video där nån tredje part tolkar.

Du ska styrka och visa att det inte är din propaganda, dina konspirationer.

Tråden är inte nån reklam för Hamassupporten Piker som du runkar till och ropar hasbara.

Du ska inte bete dig som om ditt löjliga kallprat tillför nåt.

Så pröva igen.
Citera
2026-08-27, 03:12
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Din trådstart.

Du ska redogöra för det du påstår i rubriken;
Demokraterna förlorar hellre senaten än ger upp sin finansiering från AIPAC.

ja, jag påstår ju inte att demokraterna VILL förlora senaten.
demokraterna vill vinna senaten
men det finns saker som är viktigare

jag tycker bevisbördan är på dig och alla andra varför inte demokraterna (D) kämpar mer för att vinna senaten vilket de logiskt borde om detta är deras top och nästan only prioritet.

ok att de har ANDRA prioriteringar betyder inte logiskt vetenskapligt nödvändigtvis att AIPAC är det prioriteringen, det skulle kunna vara något annat.

men jag har hittat kopplingar till AIPACs agenda. och jag har inte hittat något annat

trådstarten kan absolut visa sig vara fel, allt man säger kan visa sig vara fel, jag är här för att debattera den och ändrar mig gärna, men övertyga mig då
Citera
2026-08-27, 07:00
Medlem
KaptenDilberts avatar
borde väl kort beskriva Jeremy Moss (D) också :
av någon anledning så finns det ett läckt telefonsamtal där Jeremy Moss berättar att han främsta uppgift som amerikansk förtroendeval är att tjäna Israels intressen.

im not making this shit up
you cant make this shit up
Citera
2026-08-27, 13:29
Medlem
develis avatar
Citat:
ja, jag påstår ju inte att demokraterna VILL förlora senaten.
demokraterna vill vinna senaten
men det finns saker som är viktigare

jag tycker bevisbördan är på dig och alla andra varför inte demokraterna (D) kämpar mer för att vinna senaten vilket de logiskt borde om detta är deras top och nästan only prioritet.

ok att de har ANDRA prioriteringar betyder inte logiskt vetenskapligt nödvändigtvis att AIPAC är det prioriteringen, det skulle kunna vara något annat.

men jag har hittat kopplingar till AIPACs agenda. och jag har inte hittat något annat

trådstarten kan absolut visa sig vara fel, allt man säger kan visa sig vara fel, jag är här för att debattera den och ändrar mig gärna, men övertyga mig då
Trams. Det är ditt PÅSTÅENDE.

DU inbillar dig att dina vanföreställningar är sakfakta.

Du kopplar Jeffrey till AIPAC på NOLL grund.

JA. Trådstarten är ÅNYO en lögn likt du ljög senast om tråden Turning point.

Du klarar för fan inte att konfronteras med varken frågor eller sakfakta igen - som jag citerat om mötet.

Skaffa dig en blogg, där kan du konspirera, killgissa och dra korkade slutsatser eller ägna dig åt din AIPAC-fixering och göra reklam för turkradio, Hamaskramaren Piker och leka propalestinsk via USAs politik.
Senast redigerad av develi 2026-08-27 kl. 13:51.
Citera
2026-08-27, 14:49
Medlem
Citat:
demokraterna (D) förlorar hellre senaten, än ger upp AIPAC-tutten

jag kan backa upp detta:

Hakeem Jeffries, (minoritetsledare i representanthuset, (D)):
https://www.youtube.com/watch?v=Mi2x9qKssTM
Hakeem Jeffries In Full Panic Mode After Kushner Meeting Pisses Off Democrats
(här sedd fraternisera med Kushner över bland annat Israel-lobbyn i USA)

och

Jeffries hakade på X nyligen på Fox-fabricerad Hasan-Piker-guilt-by-association mot Abdul.

det positiva är att det kommer långt innan valet så att fler folk har chans att genomskåda de billiga hasbara-tricken över tid.

här kommer mainklippet:
https://www.youtube.com/watch?v=MUUVPadooD4
Abdul Campaign PANICS After Deceptive Hasan Piker Clip
Breaking Point med Ryan och Emily

Ryan påpekar - runt minut 5 6 7 att demokratiska etablissemangsdemokrater (Hillary, Obama, Jeffries, Fetterman etc (de flesta in office) )

HELLRE GER UPP SENATEN (senatsmajoriteten) ÄN LÅTER NÅGON SÅ KRITISK TILL AIPAC SOM ABDUL VINNA MOT (R) I MICHIGAN.

om du tycker det här är oerhört - och totalt förvånande - då har du inte följt ameriknsk politik och AIPACs järngrepp (94 % av representanthuset, 93 % (93 av 100) i senaten tar pengar från AIPAC - Israel-lobbyn) alltså (ungefär lika mycket, och Mycket) från BÅDA partier (D) och (R)

samtidigt fortsätter t ex DN Dagens Nyheter att prata om "kampen mellan (D) och (R) som förstås är på riktigt, men det verkar finnas saker som är minst lika viktiga, om än inte ännu viktigare? än partitillhörighet. i amerikansk politik.

om (D)-etablissemanget:

heder till Chuck Schumer som sagt "vi ska vinna senaten" om Abdul, hoppas han håller linjen, jag tror ändå på människors förmåga att övertalas till att göra det rätta även om det är hope against hope när det gäller Schumer.
Pelosi har också gjort vissa positiva moves.

text om mainklippet:
https://www.youtube.com/watch?v=MUUVPadooD4
Abdul Campaign PANICS After Deceptive Hasan Piker Clip
Breaking Point med Ryan och Emily

. . . en politisk kontrovers i Michigan där Abdul Al-Sayed hamnat i blåsväder efter att ett klipp med streamern Hasan Piker spridits i manipulerat skick. Kritiker, inklusive republikanen Mike Rogers, anklagade Piker för antisemitism, trots att det fullständiga sammanhanget visade att han varnade för riskerna med att likställa judendom med staten Israels handlingar. Al-Sayeds officiella avståndstagande ses som ett strategiskt misstag som gav etablissemanget möjlighet att attackera hans kampanj ytterligare. Samtidigt belyses det politiska spelet kring AIPAC, där Rogers i hemlighet söker deras ekonomiska stöd medan han officiellt försöker distansera sig från organisationens rykte.
Analysen pekar på en djup splittring inom det demokratiska partiet, där partiledningen tycks prioritera att motarbeta progressiva kandidater framför att vinna mot republikaner

läs sista meningen igen

Med tanke på att senaten för några månader sen röstade om ett förslag att stoppa all export av militär utrustning till Israel, och att 40 av 47 demokrater där röstade för, så skulle jag säga att din teori inte håller.

Det är knappast en linje som AIPAC företräder.

https://www.theguardian.com/us-news/2026/apr/15/bernie-sanders-pushes-military-block-israel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in