P.S cry me a f@cking river alltså
Säger igen...gillar du inte Israels respons i krig så jävlas inte med dem...det är en mycket smärtsam läxa....
Jag struntar i Gaza är i ruiner
Det borde de ha tänkt på innan de beslöt att anfalla Israel.
Nästa ggn kan du väl säga till dina pallar att lägga mer resurser på proteser, utb, sjukvård, zoo-parker än tunnlar/raketer
Fair enough?
Jävlas inte med Israel är mitt råd...just DONT.
Även barnen/kvinnorna firade när gisslan kom in i Gaza...så spar snyft historian till Sjöstedt. Jag ser helheten... nu kommer inte Gaza kunna kämpa nu när raketerna är borta och tunnlarna blir förintade av IDF. Iran kan inte rädda Gaza, Hizbollah kan inte rädda Gaza då priset blev flr högt för båda..Hizbollah och Iran fick sina andliga ledare/högsta generaler dödade av IDF och Mossad. Det blev för mkt. Så nu har Iran sagt, "vi stötter vilket beslut Hamas än tar" , på svenska " vi kan inte rädda er, ni får besluta ert eget öde". Det är det som stör dig mest...inte att pallar blivit gamföda
Pussen
Citat:
Ursprungligen postat av
Lagomjante
Går första meningen på andra hållet? Kanske ska sluta ockupera Västbanken och Gaza?
Firade hela Gaza, vet du det? Många kanske gjorde det, det ifrågasätter ingen. Men av alla 2 miljoner i Gaza var det sannolikt ganska liten del.
När var senaste valet? Är alla tusentals barn som dött skyldiga till att rösta fram Hamas också?
Ok, vad bra att du erkänner att Israel har ett bisarrt övertag, är det på sin plats att inte urskiljningslöst slakta 100 000 på grund av en terrorattack. Israel har bevisat sig vara mest mordiska av alla.
Tycker du det är bra att man amputerar barn utan bedövning? Är det rätt att skjuta civila palestinier i huvudet? Svårt att förstå er och ert försvar av en brutal krigsmakt.