2026-08-26, 07:17
Medlem
Nä min lilla kommunist
Det är bara att länder får bestämma vem de vill släppa in. Om "apartheidregimen" styr varför vill Sjöstedt då åka ditt och stärka deras ekonomi?

Han landar väl Ben Gurion i Tel Aviv ?
De pengarna är pengar som taxichaufföreren kommer skatta , som sedan går till krigskassan?

Hotel, mat, souvenirer = allt han spenderar i Israel så göder han ju "folkmordet"

Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Menar du att kritisera den israeliska apartheidregimen är som att hata judar?
Citera
2026-08-26, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Men som vanligt underskattar israelvänner som du hur mycket relativt objektiva och neutrala vanliga svenskar det finns som inte uppskattar landets behandling av palestinierna och kraftigt ogillar sådana här tilltag, där Israel lägger sig i vad svenskar får tycka om Israel.
De flesta svenskar lever inte in en palestinabubbla och struntar högatkningsfullt i om något land vägrar vänsterpartister inresa.
Citera
2026-08-26, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Jonas Sjöstedt och Hanna Gedin släpps inte in i Israel eftersom de anses ”anti-israeliska”.
https://www.jpost.com/israel-news/article-906354

Har Israel rätt?

Klart att de har? Vem är inte anti-israelisk just nu?

Tycker själv att hela EU borde införa samma typ av Sanktioner mot Israel som vi har mot Ryssland.
Citera
2026-08-26, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Nä min lilla kommunist
Det är bara att länder får bestämma vem de vill släppa in. Om "apartheidregimen" styr varför vill Sjöstedt då åka ditt och stärka deras ekonomi?

"Planen var att han och Hanna Gedin skulle göra en studieresa till Israel och Palestina, där de skulle träffa både israeliska och palestinska organisationer med fokus på mänskliga rättigheter.

– Vi skulle träffa kvinnogrupper och besöka flyktingläger, men också träffa diplomater från både Sverige och EU för att orientera oss om läget. Och allt det här har vi kommunicerat med Israel i god tid, säger Sjöstedt.

De hade skickat sitt program för resan, fått inresetillstånd och allt var i sin ordning när de mellanlandade i Aten för vidarefärd mot Israel. När det plötsligt tog stopp. "

Citat:
De pengarna är pengar som taxichaufföreren kommer skatta , som sedan går till krigskassan?

Ja, och därför ska man inte turista i Israel eftersom man bidrar till sionassarnas folkmord. Just därför har fredsrörelsen volontärer som tar en till Västbanken så att man slipper stödja regimen.
Citera
2026-08-26, 11:50
Medlem
Men Sjöstedt gullar med pallar och sen bidrar till Israels krigskassa...lite hyckleri eller hur min lilla kommunist...som jag sa..han ger ju fina ord till pallar, men handling till Israel sötnos.

Spanien gör likadant = fina ord till pallar
Men köper in riktigt fina vapensystem från Israel via Tyskland för få sitt kryphål.

Vad anser vi om det sötnos?

Citat:
"Planen var att han och Hanna Gedin skulle göra en studieresa till Israel och Palestina, där de skulle träffa både israeliska och palestinska organisationer med fokus på mänskliga rättigheter.

– Vi skulle träffa kvinnogrupper och besöka flyktingläger, men också träffa diplomater från både Sverige och EU för att orientera oss om läget. Och allt det här har vi kommunicerat med Israel i god tid, säger Sjöstedt.

De hade skickat sitt program för resan, fått inresetillstånd och allt var i sin ordning när de mellanlandade i Aten för vidarefärd mot Israel. När det plötsligt tog stopp. "

Ja, och därför ska man inte turista i Israel eftersom man bidrar till sionassarnas folkmord. Just därför har fredsrörelsen volontärer som tar en till Västbanken så att man slipper stödja regimen.
Citera
2026-08-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Men Sjöstedt gullar med pallar och sen bidrar till Israels krigskassa...lite hyckleri eller hur min lilla kommunist...som jag sa..han ger ju fina ord till pallar, men handling till Israel sötnos.

Som sagt, David, så bidrog varken Sjöstedt eller Gedin till Israels krigskassa.
Citera
2026-08-26, 12:57
Medlem
Gör de ju...de tankar bilen , de äter och såvitt jag vet så har pallarna Israeliska varor.
Oljan som V.B är Israeliska bolag inte "Habib Oil AB" 😅

Jag borde veta då jag har varit där sötnos.
Alla läskedrycker kommer via Israel
När de ringer kopplas det till ett Israelisk nät

Så ja de bidrar... och Israel tackar 😎 pussen

Citat:
Som sagt, David, så bidrog varken Sjöstedt eller Gedin till Israels krigskassa.
Citera
2026-08-26, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Vi kan väl stödja oss på ICC och deras beslut att israel begår folkmord samt att de utfärdat arrerteringsorder mot bejnamin Netanyahu? Det är ju ändå en europeisk institution så passar ju bra om europa egerar enligt dess rekomendationer?

Då behöver man i och för sig införa sanktioner mot palestinierna också eftersom Hamas ledare också hade arresteringsorder från ICC för krigsbrott...
Citera
2026-08-26, 13:02
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
De flesta svenskar lever inte in en palestinabubbla och struntar högatkningsfullt i om något land vägrar vänsterpartister inresa.

Det är du som lever i en palestinabubbla där du föreställer dig att de flesta vanliga svenskar stöder Israels politik i Gaza och att de som ser kritiskt på den är vänster.

De flesta svenskar sympatiserar med Sverige och demokrati och ser ogillande på om Israel försöker hindra demokratiska kontakter och behandlar svenska medborgare godtyckligt, oavsett om de är vänster eller inte.

I bästa fall är du en omogen och godtrogen person som hamnar snett. Ser du dig som SD eller något slags nationalistisk höger får du nog tänka igenom var dina lojaliteter främst ligger här.
Citera
2026-08-27, 13:57
Medlem
Merwinnas avatar
Men alltså, att inte släppa in några kritiker visar ju bara att de har något att dölja! Ett land måste såklart få freda sig mot terrorister och våldsverkare - DET är något annat - men Israel vet mycket väl att svenska vänsterpartister inte är militanta.
Citera
2026-08-27, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men alltså, att inte släppa in några kritiker visar ju bara att de har något att dölja! Ett land måste såklart få freda sig mot terrorister och våldsverkare - DET är något annat - men Israel vet mycket väl att svenska vänsterpartister inte är militanta.

Det är väl av samma anledning som när inga oberoende journalister fick tillträde till Gaza under kriget. Trots det, kom det ut fruktansvärda bevis på övergrepp.
Citera
2026-08-27, 14:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är väl av samma anledning som när inga oberoende journalister fick tillträde till Gaza under kriget. Trots det, kom det ut fruktansvärda bevis på övergrepp.

jag trodde bara man bekräftat att ca 60% av de dödade "journalisterna" i gaza var hamas/pj kopplade, är det bekräftat att det är 100% nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in