2026-08-25, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellisten
Helt klart, men det visade sig vara en utopi att tro att man skulle kunna försörja sig på att sälja färska grönsaker under så kort säsong i norr. Han verkade ju ta sitt förnuft till fånga och insåg att man behöver ett riktigt jobb till skillnad från henne som på alla sätt och vis försöker mjölka stackars människor på ytterligare en månadsavgift genom simpla clickbaits. Så genomskinligt! 🤮
Minns när de sökte gratis praktikanter till jordbruket, och jag ifrågasatte i kommentarsfältet att de inte betalade arbetskraften. Minns inte helt svaret men var nog något om att jordbrukselever såg det som så värdefullt att få praktik hos dem.
Citera
2026-08-25, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Bryr man sig om klimatet på riktigt har man inte överkonsumtion av kläder, man låter bli att färga håret, man undviker att sminka sig och man har inte hund eftersom alltsammans kan/ska betraktas som onödig klimatpåverkan.
Har man ”de rätta värderingarna” och dessutom tillgång till ett fullt beboeligt hus man egentligen inte behöver ska man kanske fundera över att erbjuda det till någon organisation som behöver boenden.

Eller så kör man på som man själv tycker passar en men framställer sig som Guds gåva till mänskligheten.
Precis, man beställer t ex inte massa plagg från Sezane som fraktas över halva Europa upp till henne i norr.
Citera
2026-08-25, 14:28
Medlem
Angående inlägget med önskemål om saker att skriva om.
Fråga mig inte varför jag gick in och läste överhuvudtaget. Det kanske är lite det där med att man blir så fascinerad av något att man inte kan låta bli att titta?
Iallafall - det blev så tydlig hur bisarrt det hela är. "Åh, snälla skriv om hur du organiserar hemmet, dina rutiner, hur man målar naglarna (?!)" osv. Alltså helt vanliga, jävla vardagsgrejer?!?! Från en helt vanlig kvinna, som inte gör något annat än att fylla en blogg med helt vanliga grejer. Och så tjänar hon pengar på det. Är jag avundsjuk? Är det därför jag reagerar? Jag, med mina 14 år (!!!) med högre utbildning (inklusive en doktorgrad) och fortfarande inte tycker att jag kan någonting. Är det hennes självbild jag vill ha? Det är nog inte henne jag reagerar mest på, men fenomenet. Att vi placerar helt mediokra personligheter på piedestaler och liksom tillber dem.
Citera
2026-08-25, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Hon kanske hoppas på att få göra ett samarbete med en privat tandläkarklinik?

Jag undrar vad det är för avancerad lagning? Jag lagade nyligen en tand hos Folktandvården och det kostade strax över 2000 kr, utan försäkringen. Visserligen ett litet hål och jag behövde ingen bedövning, men att det är 13000 dyrare med hennes lagning?
Såklart att hon tänker större och hoppas på sponsrat samarbete! Haha, jag i min enfald tänker några Swishade hundringar. 🤦‍♀️

Jag tror inte det är helt orimlig kostnad, för visst var det rotfyllning och krona? Har gjort rotfyllning och tror att det låg någonstans runt 10000kr. Det är ju ett jäkla tjôt om denna kostnad!
Citera
2026-08-25, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilythepixie
Haha, din beskrivning av Clara var verkligen spot on! Du formulerade exakt min känsla när jag sade upp premium.

I inlägget där hon ville få in tips på vad folk vill läsa om, fanns en kommentar från någon som ville se nya vinklar/rum av hennes hus. Så bisarrt egentligen när man tänker på det, att försörja sig på att fota sitt hem ur utvalda vinklar som man lägger ut till allmän beskådan. Tror också att det finns anledningar till att det är många rum och vinklar hon inte vill visa…
Jag har börjat tänka på det i varje inlägg nu, sedan någon här lyfte hur nära de bor vägen och man kan se huset på Google. Hade varit bra mycket roligare att se någon ny vinkel eller gavel.
Citera
2026-08-25, 16:52
Medlem
Jag har gjort rotfyllning och krona. Tror det totalt gick på en 7000?
Citera
2026-08-25, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illiad1
Hon kämpar på med Corinne av Madame de Stael nu. Blev full i skratt när jag såg den titeln bland hennes beställda böcker, ett slags programroman från tidigt 1800-tal som i regel inga andra än litteraturvetare har glädje av. Inte hängmatteläsning direkt.

Hon lägger sig numera tidigt för att ”hinna läsa”. Men att det är just böcker hon läser skrev hon iofs inte. Och eftersom hon är nykär så blir det kanske nåt helt annat som händer där i sängen. Indirekt fick hon också skrivet att hon får kaffe på sängen av sin nya karl. Kanske mornas de lite då? Det är sådant som vi förstås inte får reda på när hon beskriver sina nya rutiner.

” God morgon! Åh vad jag älskar mina nya rutiner. Jag blir väckt på sängen med kaffe klockan sex varje morgon och direkt jag har druckit upp är jag pigg och klar i bollen och tar fram datorn och börjar knattra på bloggen. Jag som önskat bli en morgonmänniska hela mitt liv och nu verkar det ha blivit så. Nackdelen jag aldrig riktigt tänkte på för morgonmänniskor? Jag går nu gärna och lägger mig vid halv tio på kvällen för att jag ska hinna läsa. Vad är det då för duktigt med att vara en morgonmänniska? Man gör ju inte mer än någon annan. Man gör ju bara mer på andra timmar…”

https://underbaraclaras.se/2026/08/25/fladdrande-ben-och-poppande-ogon/
Citera
2026-08-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskusbaljus
Jag har gjort rotfyllning och krona. Tror det totalt gick på en 7000?

De som har de dyraste tandläkarräkningarna är ju ”de äldre”. Om man tappar en tand och vill ha implantat kan det gå på 30 000, tror jag. Rätta mig gärna om jag har fel.

SD har drivit igenom billigare tandvård för de som är över 67 år (tror jag det var). MEN tyvärr var det nog inte för kindtänder utan bara de sex främsta?! Återigen, rätta mig om jag har fel, SÅ insatt är jag ju inte. Dock är ju inte Clara någon Sverigedemokrat så hon har väl inte precis gett SD en eloge för detta. Och det är ju många år tills hon blir pensionär så hon kanske inte ens vet om det. Personligen tycker jag att tänder borde ingå i vanliga försäkringen.

Varför blev hennes tand så dyr? Guldinlägg? 😅
Citera
2026-08-25, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betre
Angående inlägget med önskemål om saker att skriva om.
Fråga mig inte varför jag gick in och läste överhuvudtaget. Det kanske är lite det där med att man blir så fascinerad av något att man inte kan låta bli att titta?
Iallafall - det blev så tydlig hur bisarrt det hela är. "Åh, snälla skriv om hur du organiserar hemmet, dina rutiner, hur man målar naglarna (?!)" osv. Alltså helt vanliga, jävla vardagsgrejer?!?! Från en helt vanlig kvinna, som inte gör något annat än att fylla en blogg med helt vanliga grejer. Och så tjänar hon pengar på det. Är jag avundsjuk? Är det därför jag reagerar? Jag, med mina 14 år (!!!) med högre utbildning (inklusive en doktorgrad) och fortfarande inte tycker att jag kan någonting. Är det hennes självbild jag vill ha? Det är nog inte henne jag reagerar mest på, men fenomenet. Att vi placerar helt mediokra personligheter på piedestaler och liksom tillber dem.

Fast hon har ett ”rekvisitaförråd” och inte bara ett skåp där man har extra vaser, ljusstakar etc så som vi vanliga dödliga (icke-minimalister) har. 😅😅😅

Kanske är hennes garderob också en slags rekvisita då? Att hon handlar kläder för att visa upp sig i?

Vet inte om fenomenet med den här typen av bloggar till en viss del kan vara att ha som en extra väninna på nätet? En slags låtsaskompis som inte kräver något (mer än dina pengar och en liten stund av din uppmärksamhet ). Och så ”umgås” väl folk i kommentarsfältet . Sedan blir ju mycket här i livet tjusigare på (tillrättalagda) foton än IRL.

https://underbaraclaras.se/2026/08/21/dags-att-stada-i-rekvisitaforraden/
Citera
2026-08-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Intressant spaning!
Många med ADHD bränner ju också ut sig, särskilt de i kreativa yrken där det saknas ramar och struktur att förhålla sig till. Det är kanske därför Clara har så svårt att ta tag i saker hon tycker är tråkigt (ekonomi, administration..) och därför avgörande att hon har en assistent som styr upp sådant.

Kraven för att som vuxen få ADHD-diagnos har sänkts. Dvs ”förr” behövde en vuxen person ha större svårigheter för att få en diagnos än nu. Vet inte om det är ca 10 år sedan det ändrades, jag tror jag läste om det i tidskriften Fokus för ca två år sedan.

Men det kan kanske vara en förklaring till att så många kändisar tycks få ADHD-diagnoser trots att de ändå tycks klara sig rätt bra i livet.

Det är väl också som en liten industri med diagnoser nu, med en del mindre seriösa privata aktörer.

Det som kanske kan vara lite synd är väl att de med riktigt ”svår” ADHD och riktigt riktigt stora problem kan bli avfärdade med att typ alla har ADHD nuförtiden. Och se på Carina Bergfeld, Cissi Wallin och den och den framgångsrika personen - varför lyckas inte du bättre som har samma diagnos? Varför utnyttjar du inte din ”superkraft”?

Så OM Clara har ADHD är det nog den mer lighta superkraft-kändis-varianten.
Citera
2026-08-25, 19:07
Medlem
Hmm tycker hon ser lite gravid ut här https://underbaraclaras.se/2026/08/25/fladdrande-ben-och-poppande-ogon/ men kanske är byxorna (från Sezané) som gör att det ser ut så.
Men jag brukar vara ganska bra på att upptäcka graviditeter, vi får väl se.. Ska hålla mer utkik i ansiktet också.
Citera
2026-08-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fix-Pelle
Hmm tycker hon ser lite gravid ut här https://underbaraclaras.se/2026/08/25/fladdrande-ben-och-poppande-ogon/ men kanske är byxorna (från Sezané) som gör att det ser ut så.
Men jag brukar vara ganska bra på att upptäcka graviditeter, vi får väl se.. Ska hålla mer utkik i ansiktet också.

Du har rätt i att hon tycks ha lite extra mage här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in