Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Du verkar ju ha tagit på dig rollen att förklara feminism för oss kritiker i den här tråden.
Det stämmer inte. Läs ovan:
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
I denna tråd har jag först och främst svarat på ett påstående från någon som påstod att 1: "vänstern är feministisk" och "högern är kvinnobejakande", 2: "feminism är inte kvinnobejakande", och 3: "Feminism föraktar kvinnors fria val och deras naturliga fallenhet." På detta svarade jag att nej, feminism är inte motsatsen till "kvinnobejakande", och feminism "föraktar" heller inte kvinnors fria val.
Definitionen av feminism är snarare en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma politiska, ekonomiska och sociala rättigheter och möjligheter som män. Här kan hänvisas till ex.vis Encyclopedia Brittanicas kapitel om feminism:
"feminism, the belief in social, economic, and political equality of the sexes."
Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Men eftersom du inte vågar stå för dina åsikter ens på ett anonymt forum så kanske jag borde diskutera med någon annan.
Har inga som helst problem att stå för mina åsikter, nej. Mina åsikter går att återfinna i varenda inlägg jag gjort i tråden.
Om du vill diskutera med någon som tycker att alla som kallar sig "feminister" i Sverige är rätt ute i alla sina politiska visioner om Sverige, medan du har fel i dina, så ska du nog starta en egen tråd ja, eftersom varken den här tråden eller något av mina inlägg i den handlar om det.