2026-08-24, 20:30
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempas
Det där skräpet kan det inte komma en till säsong av iallafall. Vi hade inget att titta på. Så vi genomled skiten.

Helt meningslöst letat upp män som inte är mycket för råfeminism. Sen bara råfeminister.

Nja, de svenska tjejerna (jag tänker då på Amanda och Elin) är typiska svenska råfeminister, ja, med grundinställningen att män generellt ska betraktas som lättkränkta, okunniga kräk, medan de övriga tjejerna kan betraktas som latinofeminister som har en betydligt sundare hållning till män. Ganska stor skillnad faktiskt.
Citera
2026-08-25, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Det handlar ju inte om att hon inte kan känna empati, men att höra en kille man precis har fått upp intresse för sitta och säga "jag vill höra mig hörd" är väldigt avtändande för en kvinna. Hon klarar ju inte att uttrycka det mer än att hon blev helt slak, men det är ju en kvinnas känslomässiga respons på en man som pratar på det sättet.

Sen påstår ju kvinnor att de vill att män ska prata känslor, bara inte deras man, med dem.
De vill att män ska prata känslor på riktigt, inte bli mentalt handikappade och uttrycka sig som en 12åring som precis insett att världen är större än pojkrummet. Hur grund kan man vara?

"Jag gillar feminister men inte såna som hatar män", haha herregud, hur grund kan man vara
Citera
2026-08-25, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
De vill att män ska prata känslor på riktigt, inte bli mentalt handikappade och uttrycka sig som en 12åring som precis insett att världen är större än pojkrummet. Hur grund kan man vara?

"Jag gillar feminister men inte såna som hatar män", haha herregud, hur grund kan man vara
Hur menar du att en man pratar känslor "på riktigt"? Hur låter det?
Citera
2026-08-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
En intressant grej är ju att skillnaden i åsikter problematiserades så att männens åsikter var problemet. Det skulle talas feminism och jämställdhet och syftet var att få männen att vika ner sig och bli mer som tjejerna. Aldrig togs det upp att kvinnorna också kan närma sig mitten. Det är helt enkelt männen som ska göra det stora jobbet och ändra på sig...
Skillnaden är ju lika stor åt båda håll. Dessutom är ju kvinnornas åsikter mer avvikande i ett internationellt och historiskt perspektiv. Här är det inte männen som är extrema.
Håller med om att det är ett intressant fenomen, dock inte programmets fel va, utan främst männens eget fel?

Tror det är så här generellt på datingmarknaden, männen viker sig för starka feminister för att de är snygga.
Citera
2026-08-27, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Amanda var den stora besvikelsen. Hon är snygg, fräck, intelligent, men ack så hjärntvättad av feministisk propaganda. Niklas är mer livserfaren, åldersskillnaden märks tydligt, och redo att ta en ärlig diskussion utan fördomar. Någon som Amanda kan lära sig något från men istället försöker hon läxa upp honom med en äcklig besserwisserattityd som troligen ett gäng radikala manshatande feminister har dunkat in i hennes hjärna. Tråkigt då de verkar passa bra på alla andra plan. Amanda behöver träffa en psykolog som kan hjälpa henne att dämpa sin konfliktsökande attityd.

Håller med. Hennes ålder lyser igenom tydligt.
Citera
2026-08-27, 03:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
En intressant grej är ju att skillnaden i åsikter problematiserades så att männens åsikter var problemet. Det skulle talas feminism och jämställdhet och syftet var att få männen att vika ner sig och bli mer som tjejerna. Aldrig togs det upp att kvinnorna också kan närma sig mitten. Det är helt enkelt männen som ska göra det stora jobbet och ändra på sig...
Skillnaden är ju lika stor åt båda håll. Dessutom är ju kvinnornas åsikter mer avvikande i ett internationellt och historiskt perspektiv. Här är det inte männen som är extrema.

Ja nu förstår man lite bättre varför kvinnorna i programmet är singlar, de är femcels (kvinnliga incels) som stöter bort alla sunda normala män med vettiga värderingar.

Det skulle dessutom vara intressant att få höra dessa vänstervridna feminister förklara varför det är mer våld i lesbiska relationer än heterosexuella, det finns nämligen statistik som visar att mellan 25 och 45 procent av alla lesbiska kvinnor någon gång har utsatts för våld i en relation.

Men om feministerna i TV-programmet är för riktig jämställdhet så borde de också rikta kritik mot den diskriminering män möter i vårdnadstvister.

Samtidigt går det inte att utesluta att "tjejerna" i Silent Attraction kommer att sluta som crazy cat ladies med baginbox som enda sällskap ☺️
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-08-27 kl. 03:32.
Citera
2026-08-27, 08:45
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja nu förstår man lite bättre varför kvinnorna i programmet är singlar, de är femcels (kvinnliga incels) som stöter bort alla sunda normala män med vettiga värderingar.

Det skulle dessutom vara intressant att få höra dessa vänstervridna feminister förklara varför det är mer våld i lesbiska relationer än heterosexuella, det finns nämligen statistik som visar att mellan 25 och 45 procent av alla lesbiska kvinnor någon gång har utsatts för våld i en relation.

Men om feministerna i TV-programmet är för riktig jämställdhet så borde de också rikta kritik mot den diskriminering män möter i vårdnadstvister.

Samtidigt går det inte att utesluta att "tjejerna" i Silent Attraction kommer att sluta som crazy cat ladies med baginbox som enda sällskap ☺️

Har du källa på den där statistiken du refererar till, eller är det något du själv hittat på?

Om du inte har hittat på statistiken kan du väl länka till det du refererar till?
Citera
2026-08-27, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nastera
Para ihop vänster tjejer med Tate-fans

Någon som sett detta? Kommentera? Skvaller

Tittar inte på kommunist-TV, sorry
Citera
2026-08-27, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Håller med. Hennes ålder lyser igenom tydligt.
Det är väl snarare det som är problemet - att hon är 22-årig student och han 34. Och att hon är blivande ingenjör och han PT...Det tror jag blir ett större problem för deras relation än deras evt meningsskiljaktigheter.

I övrigt tycker jag det var riktigt taskigt och oetiskt att utsätta dem för detta "experiment" utan att ge förutsättningarna.

Vad blir nästa? Dejting där alla kvinnor visar sig vara transor? Eller män fd kvinnor...
Citera
2026-08-27, 13:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Har du källa på den där statistiken du refererar till, eller är det något du själv hittat på?

Om du inte har hittat på statistiken kan du väl länka till det du refererar till?

Varsågod.

Källa: Riksdagen https://share.google/vVckVONeyFvDZ5YZd

Det ska påpekas att denna "statistik" vill få vänsterfeminister diskutera eftersom den krockar med deras förutbestämda åsikter och bild av samhället.

Vad tror du förresten om Silent Attraction tjejernas möjligheter att finna en partner?

Flera av tjejerna i TV-programmet verkar vara outhärdligt jobbiga att ha att göra med.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-08-27 kl. 14:00. Anledning: Tillägg
Citera
2026-08-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottilia123
Det är väl snarare det som är problemet - att hon är 22-årig student och han 34. Och att hon är blivande ingenjör och han PT...Det tror jag blir ett större problem för deras relation än deras evt meningsskiljaktigheter.

I övrigt tycker jag det var riktigt taskigt och oetiskt att utsätta dem för detta "experiment" utan att ge förutsättningarna.

Vad blir nästa? Dejting där alla kvinnor visar sig vara transor? Eller män fd kvinnor...
Det har visat sig i efterhand att dom inte alls visste om experimentet överhuvudtaget och trodde det var en casting till ett vanligt dejtingprogram. Amanda är privat den tjejen som är minst vänster bland tjejerna men målades ändå ut som extremfeminist och manshatare. Presentationerna när deltagarna får höra sin partners röst för första gången är kraftigt redigerade, Niklas video fick t ex göras om för att passa bättre till programkonceptet och reaktionen från Amanda är alltså taget från en helt annan video än den vi får se i serien.
Citera
2026-08-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalheart
Amanda är ett bra exempel. Hon målar upp en bild av att vara väldigt insatt i allt vad gäller jämställdhet, hbtq osv. Hon beskriver även sig själv som ”väldigt empatiskt” vid ett tillfälle. Men när Niklas uttrycker att det har blivit svårt att navigera vårt samhälle som man, då himlar Amanda med ögonen och beskriver honom som en kränkt man, vilket tyder på allt annat än ett öppet sinne. Jag ser inga problem med att utmana en sådan grej Niklas säger. Men den som är genuint öppen gör det genom att ställa frågor kring varför det är svårt att navigera osv. På så vis kan man bättre förstå vad någon menar, samtidigt som det är ett sätt att utmana.

Vad har detta med empati att göra? Om någon himlar med ögonen och säger att mina åsikter är korkade så ger jag svar på tal. Jag lägger mig inte i fosterställning i duschen och storgråter. Ditt inlägg insinuerar ju att kvinnor ska behandla mäns åsikter med silkesvantar för annars blir de ledsna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in