Citat:
Ursprungligen postat av
16266
Att du läste tjocka romaner som nioåring och därför anser dig besitta en ”kapacitet som andra saknar” är ungefär lika relevant som dina övriga självbiografiska utvikningar. Ingen har ifrågasatt din förmåga att producera text. Det är snarare din oförmåga att avgöra när hundra meningar tillför mer än tio som är själva poängen.
Men fortsätt gärna berätta om din barndoms läsvanor. Det understryker mest det jag skrev från början.
Varför fortsätter du skriva
ad hominem. Dina åsikter av personangrepp är inte bärande argument, utan tyder på avsaknad av sådana. Inte en enda sak kan du leverera av innehåll.
Jag har redan i min tråd skrivit klart och tydligt att jag är omedicinerad mot ADD och har uppgett mämgder av gånger att jag skriver ner varje tanke. Det är alltså det jag gör, utvecklar och förtydligar genom att förklara hur jag tänker.
Att du inte kan tänka och därmed får hjärnstopp i en text eller i ett samtal är en sak. Att jag har ADHD och avsevärt mycket högre intelligens än dig, är en annan sak.
Jag kan inte uttrycka mig som om min IQ är 89.
Gå in på ett valfritt LSS boende för människor med intellektuella funktionsnedsättningar så får vi se hur kul du själv skulle anse att det är att alla samtal frångår din egen funktionsnivå för att passa vad en intellektuellt funktionsnedsatt behärskar.
Och ja, de skulle allihopa anse att det är du som är problemet.
Var text jag producerar innehåller en mängd information. Det är inte samma mening upprepad i 10 000 nedslag. Att du inte kan bearbeta det för att det innebär en överstimulering förstår jag, men du är dock inte ramen för vad jag själv klarar av. Jag är inte heller intresserad av att begränsa allt jag uttrycker och säger för att människor med påtagligt lägre intelligens ska klara av att hantera mängden.
Du förstår, det är bara att scrolla vidare.. För skillnaden med mig och ADD/ADHD är att jag klarar av mycket stort textinnehåll, medan de flesta genomsnittmigt begåvade klarar av att lyssna oavbrutet i en timme. Ja ni kommer gå därifrån och inte kunna redogöra för mycket alls som faktiskt blev sagt men det är en annan sak. Mitt esse är istället
text.
Din kognitiva kapacitetsnivå är inte mitt problem.