2026-08-21, 19:17
Medlem
Nu har jag kollat igenom hela spektaklet. För att vara en sådan undermålig produktion och ide så är det svårt att sluta titta.

Det verkar som att ingen utav killarna vet vad en feminist är utan är. Kan inte tänka att alla dessa män inte tycker att kvinnor ska ha samma rättigheter som människor med pungkulor. Loffe verkar ha totalt överskattat sin attraktionskraft hos kvinnor och helt missförstått vad kvinnor vill ha. Skulle vilja påstå att han har alla kvaliteter som kvinnor skyr (arrogant, lågenergisk, översittarstil, djup u-rigning med flottigt långt hår). Han verkar ju har ansträngt sig för att tilltala Andrew Tate och hans gelikar, men definitivt inte en sund kvinna.

Rim är skitjobbig, men det vet hon om och skiter i. Det kommer att bli svårt att hitta någon som står ut med henne mer än en kort stund. Synd för hon är väldigt attraktiv fram tills hon flippar ur eller ska till att äta. Synd också att hon pratar på engelska när hon uppenbart behärskar det svenska språket. Det brukar vara ett tecken på dåligt ordförråd när man pratar som hon.

Resten av deltagarna har jag glömt redan.
Citera
2026-08-22, 08:49
Medlem
Jag tycker det är problematiskt att public service lägger medel på en sån här produktion. Av så många skäl. Jag gissar att pitchen ursprungligen hade en mer avvägd balans mellan underhållning, relationsfrågor och forskning än vad som blev resultatet. Resultatet blev tyvärr ett klumpigt försök till seriös debatt. Castingen är inte gjord av dem som kom med iden, det kan den bara inte vara. Ok att respektive halva hade ”neutrala” kläder, men smink, hår och kroppsoperationer talar sitt tydliga språk hos merparten av tjejerna; det är upplagt för att killarna inte ska komma på tanken att detta kan handla om några ”farliga feminister”. En bredare blandning tjejer, även utan brudhår och stereotyp sminkning hade varit mer intressant. Men då bestämde nån i produktionen att det går ju inte för då kommer det bli för få ”attraktionsmatcher”.

Mer vetenskspligt färgat hade varit tex tyst speed-dejting med än mer neutrala och naturligt varierande utseenden, dofttester, ögonkontakt, problemlösningsuppgifter, sen anonyma matchningar utan tramsiga halsbandsceremonier, fnissattacker, poolparty, alkohol….

Inget mer sånt här, svt!
Citera
2026-08-22, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Ja absolut. En förmåga att prata om exakt allt jag upplever som fel. Det provocerar många av er.

De kanske färre som ändå orkar följa med i inläggen gör det ändå värt att fortsätta mala med idioter.

De är inte nödvändigtvis de 100 ignoranta människorna som är av betydelse utan den 101 personen som inte är det.

Ni kommer sakna mina inlägg den dagen jag slutar skriva här. Vem ska ni då projicera era åkommor på?
Jag orkade inte läsa något av dina inlägg. Jag reagerar enbart på fenomenet att en vuxen människa sitter och producerar sådana här romanlånga utläggningar non-stop på Flashback och samtidigt verkar betrakta sig själv som forumets intellektuella räddning.

Det är inte innehållet jag diagnostiserar, det är arbetsinsatsen.
Citera
2026-08-22, 09:45
Medlem
fitz-humes avatar
Amanda var den stora besvikelsen. Hon är snygg, fräck, intelligent, men ack så hjärntvättad av feministisk propaganda. Niklas är mer livserfaren, åldersskillnaden märks tydligt, och redo att ta en ärlig diskussion utan fördomar. Någon som Amanda kan lära sig något från men istället försöker hon läxa upp honom med en äcklig besserwisserattityd som troligen ett gäng radikala manshatande feminister har dunkat in i hennes hjärna. Tråkigt då de verkar passa bra på alla andra plan. Amanda behöver träffa en psykolog som kan hjälpa henne att dämpa sin konfliktsökande attityd.
Citera
2026-08-22, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Jag orkade inte läsa något av dina inlägg. Jag reagerar enbart på fenomenet att en vuxen människa sitter och producerar sådana här romanlånga utläggningar non-stop på Flashback och samtidigt verkar betrakta sig själv som forumets intellektuella räddning.

Det är inte innehållet jag diagnostiserar, det är arbetsinsatsen.
Sluta citera isåfall.

Ja jag är skrivkunnig och kan helt enkelt skriva exakt som jag vill som respons och vägra att låta något falla undan.

Jag läste tjocka romaner från att jag var 9 år.
Jag har alltså läst extrema mängder och har kapaciteten som du och andra saknar. Min hjärna är formad av böcker men det fattar ni inte, ni som är formade av intetsägande meningar.

Läs inte men flrsök inte heller trycka till mig, för du räknas inte i min värld.
Citera
2026-08-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKKo-Itachi
Invandrarbrudar är snyggare, ja. Vill du ha platta plankor, feministiska kossor eller bleka spöken är det upp till dig.

I det här programmet är Amanda med långt blond hår den vackraste av alla, men hon ser inte typiskt svenskt ut. Hon har inte hästansikte utan har perfekta ansiktsproportioner. Hon ser mer finsk, norsk, dansk eller polsk ut.
Citera
2026-08-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Sluta citera isåfall.

Ja jag är skrivkunnig och kan helt enkelt skriva exakt som jag vill som respons och vägra att låta något falla undan.

Jag läste tjocka romaner från att jag var 9 år.
Jag har alltså läst extrema mängder och har kapaciteten som du och andra saknar. Min hjärna är formad av böcker men det fattar ni inte, ni som är formade av intetsägande meningar.

Läs inte men flrsök inte heller trycka till mig, för du räknas inte i min värld.
Att du läste tjocka romaner som nioåring och därför anser dig besitta en ”kapacitet som andra saknar” är ungefär lika relevant som dina övriga självbiografiska utvikningar. Ingen har ifrågasatt din förmåga att producera text. Det är snarare din oförmåga att avgöra när hundra meningar tillför mer än tio som är själva poängen.

Men fortsätt gärna berätta om din barndoms läsvanor. Det understryker mest det jag skrev från början.
Citera
2026-08-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Att du läste tjocka romaner som nioåring och därför anser dig besitta en ”kapacitet som andra saknar” är ungefär lika relevant som dina övriga självbiografiska utvikningar. Ingen har ifrågasatt din förmåga att producera text. Det är snarare din oförmåga att avgöra när hundra meningar tillför mer än tio som är själva poängen.

Men fortsätt gärna berätta om din barndoms läsvanor. Det understryker mest det jag skrev från början.
Varför fortsätter du skriva ad hominem. Dina åsikter av personangrepp är inte bärande argument, utan tyder på avsaknad av sådana. Inte en enda sak kan du leverera av innehåll.

Jag har redan i min tråd skrivit klart och tydligt att jag är omedicinerad mot ADD och har uppgett mämgder av gånger att jag skriver ner varje tanke. Det är alltså det jag gör, utvecklar och förtydligar genom att förklara hur jag tänker.

Att du inte kan tänka och därmed får hjärnstopp i en text eller i ett samtal är en sak. Att jag har ADHD och avsevärt mycket högre intelligens än dig, är en annan sak.

Jag kan inte uttrycka mig som om min IQ är 89.
Gå in på ett valfritt LSS boende för människor med intellektuella funktionsnedsättningar så får vi se hur kul du själv skulle anse att det är att alla samtal frångår din egen funktionsnivå för att passa vad en intellektuellt funktionsnedsatt behärskar.

Och ja, de skulle allihopa anse att det är du som är problemet.

Var text jag producerar innehåller en mängd information. Det är inte samma mening upprepad i 10 000 nedslag. Att du inte kan bearbeta det för att det innebär en överstimulering förstår jag, men du är dock inte ramen för vad jag själv klarar av. Jag är inte heller intresserad av att begränsa allt jag uttrycker och säger för att människor med påtagligt lägre intelligens ska klara av att hantera mängden.

Du förstår, det är bara att scrolla vidare.. För skillnaden med mig och ADD/ADHD är att jag klarar av mycket stort textinnehåll, medan de flesta genomsnittmigt begåvade klarar av att lyssna oavbrutet i en timme. Ja ni kommer gå därifrån och inte kunna redogöra för mycket alls som faktiskt blev sagt men det är en annan sak. Mitt esse är istället text.

Din kognitiva kapacitetsnivå är inte mitt problem.
Citera
2026-08-22, 12:06
Medlem
Botkyrka-babes avatar
BS program, precis som allt SVT och TV4 visar.
Citera
2026-08-22, 12:46
Medlem
fitz-humes avatar
Funderar på om Amanda och Niklas bara spelar småintresserade fast romansen i praktiken är död. Mycket pekar på det. Kanske produktionen behövde visa åtminstone ett par som fortfarande är "tillsammans". Då fick de låtsas, mot extra ersättning förstås. Amandas reaktion när hon såg dem kyssas var: "Usch!". Ja, det säger ju en del..
Citera
2026-08-22, 14:51
Medlem
Känns som att Amanda inte riktigt vet vilken fot hon vill stå i när det gäller feminism. Mycket möjligt att det är klippt så och behöver inte vara på det viset. Men är det intryck jag fick. Nu är hon visserligen väldigt ung, bara 22 år. Sedan är det säkert en del skriptat och som nämnts i föregående kommentar, att svt vill nog att ett par ska ha "lyckats".

Kul idé men tror svt nog hade en politisk agenda. Då männen kändes väldigt höger och kvinnorna väldigt vänster.
Citera
2026-08-22, 20:07
Medlem
Majsmannen2s avatar
Tycker Amanda är ett barn fortfarande. I huvudet. Bra i tystnaden men motsägelsefull så fort munnen öppnas.

Talar om Niklas som en kränkt man. Men lever sin verklighet som en kränkt flicka och dessutom i relation(?) med samma man hon kallar kränkt.

Går fan inte få mycket bättre man än Niklas. Du förtjänar bättre, tyvärr tycker han att hon ser bra ut.

I övrigt, fy fan vad det ska pratas engelska i svenska språket. Duger det inte hålla sig till ett språk.

// Gammal kränkt man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in