Citat:
Ursprungligen postat av
Petunia78
Vet inte om Legends är kopplade till Bandidos på något sätt.
Edit: Såg nu att ni diskuterade fosterhemspappan.
Nja men intressant om pappan är kopplad till MC miljön och sonen placeras i sådan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carsten2.0
https://www.sverigesradio.se/artikel/misstankte-mordaren-placerades-hos-bandidos-man
"P4 Västernorrland kan nu berätta att han då placerades i ett familjehem hos en man med starka kopplingar till mc-gänget Bandidos."
Jag känner att något stör mig satan i det här, ärligt talat.
Kopplingar är inte detsamma som att tillhöra Bandidos men när jag bodde i en av orterna däromkring så var det någon som var ledare över en undergrupp som ringde och snackade på väg till ett möte typ i Dalarna eller något, minns inte. De har ju alltså ändå regler och sådant att förhålla sig till. Han tramsade och blev avsatt. Jag fick inte riktigt veta vad det rörde sig om (av andra) men gissar på att brännandet av en Adidas tröja inte var hela sanningen eller överhuvudtaget skälet. Är inte insatt i den kriminella miljön.
Så Liam gick till skolan för att begå ett dåd han planerat med någon annan men vågade inte begå dådet. Den chattdelen har inte dykt upp igen? och vi får ju bara se urklipp. Men jag har sett att han menas ska ha planerat med någon annan och skulle dö.
Han tordes inte första dagen begå dådet och uppger till någon att han inte vågar.
Innan dess har han skrivit till någon att han planerar tillsammans med någon annan attt göra något som kommer avsluta hans liv ungefär vid skolstarten.
Han har även frågat någon om han ska angripa immigranter.
Pappan har tvingat honom tidigare att utöva våldssporter. Och även direkterat order under match som 7 åring om att han ska "trycka till" osv.
Vid misshandeln har han sprungit in till ett personalrum och uppgett att han skadat någon.
I domen ska det stå att han är genomsnäll osv. utan något elakt i sig. Snäll och enkel. Eller menar de
foglig och undergiven. Såsom
lättstyrd.
Han uppger sig vars mobbad, skolkamrater vittnar inte riktigt om mobbning. Men nätet är något som alltid når mobboffer. Mobbningen kan med andra ord vara nätrelaterad också.
Samtidigt som han flyttat till egen bostad har han dragit sig undan, inte velat umgås med andra trots att de velat träffa honom och försökt få kontakt så har han inte svarat och sagt nej hela tiden när jämnåriga velat ses.
Nu är han dels i en ålder då t.ex schizofreni kan debutera och social isolering är ett symptom när någon insjuknar i psykossjukdom.
Han vågade inte ena dagen, men var redo nästa dag enligt honom själv. Han vågade inte heller dö utan kapitulerade rätt snabbt. Gripandet bör gått väldigt enkelt till. Inte riktigt den självmordsbenägna gärningsmannen med andra ord.
CV tyder på vis social kompetens eller högre intelligens, tillbakadragandet tyder på psykossjukdom, allvarlig försämring i psyket av t.ex trauma, djupare depression osv. Han har även skrivit till folk att han mår mycket dåligt.
Hans öppenhet tyder på autism och även en viss naivitet eller rop på hjälp om att bli stoppad.
Trodde han att alla ville att han skulle göra det han gjorde baserat på t.ex psykos. Med c-ptsd och även om han har autism är han sårbar för psykos.
Men det jag inte gillar är det här med gängmiljön. Om fosterhemspappan är inblandad i gängmiljö, har han dem omkring sig.
Bodde själv så att jag hyrde av någon med tidigare anknytning till HA och det påstods att den verkliga ägaren var revisor eller något skit för dem (oklart om det verkligen var sant då den med HA anknytning blev väldigt förvåmad när jag nämnde det) och till den fastigheten så satte ju Brinellskolan en på praktik som då var någon form av springis till undergrupp för Bandidos. Min poäng är att på sådana här orter så dras de allihopa till varandra och drar in yngre på olika vis via familjebekanta osv.
Frågan blir då, kan någon psykopat inom Bandidos eller liknande ha utövat någon form av makt eller tvång över honom? En ytterst viktig fråga om det är en ung och känslig kille som hamnat i en miljö som ska utgöra en trygg hamn. Är han rotlös och plötsligt känner sig som en inom familjen, blir han väldigt skör och sårbar för kriminella nycker.
Kriminella människor kan vara väldigt nasty. Sedan så kommer det med droger och skuldsättningar utöver att de gärna har individer de kan styra mer likt enkelt. Skulder känns mindre sannolikt när han arbetat för att få råd med utrustningen. När begick fosterhemspappan sin ekonomiska brottslighet t.ex.? Varför höll de inte koll på honom efter att han fyllde 18 och varför stod han kvar skriven hos dem efter att ha flyttat till egen bostad? Den stora frågan blir, vad hände hos familjehemmet som blev en kris hos honom? Varför "fegade han ur" ena dagen för att han inte "vågade" . För det låter lite konstigt om det inte finns något tvång med (såvida det inte handlade om att inte våga ta steget ut för att avsluta sitt eget liv också).
Brukar verkligen attentatsmän så öppet tala med allt och alla innan om vad de ska göra?