2026-08-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Hels tallriken med mjöl vände sig upp och ner, PET-flaskorna ramlade ner från bordet och ställningen med T-shirten ramlade omkull.
Ja när han sköt från några meter. Så långt sprider sig mynningsflamman. Sedan sköt han från längre avstånd och då händer givetvis ingenting med mjölet...
Citera
2026-08-24, 20:54
Medlem
Fantens avatar
Jag vet att man inte kommer att tro mig, men jag har blivit beskjuten en gång och jag kan lova er att man märker när en kula passerar. Och inte bara för att det hörs.
Citera
2026-08-24, 20:57
Medlem
Fantens avatar
Men alltså.. Det där testet säger ju ingenting. För att det ska vara relevant så måste man försöka replikera omständigheterna vilket inte gjordes.
Citera
2026-08-24, 20:59
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Ja när han sköt från några meter. Så långt sprider sig mynningsflamman. Sedan sköt han från längre avstånd och då händer givetvis ingenting med mjölet...
Ok, jag såg inte den delen bär han sköts på längre avstånd.

Men vad har det med mordet på Kirk att göra?

En tom t-shirt är nåt helt annat än en person med en T-shirt på.

Ett totalt meningslöst experiment är det.
Citera
2026-08-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ok, jag såg inte den delen bär han sköts på längre avstånd.

Men vad har det med mordet på Kirk att göra?

En tom t-shirt är nåt helt annat än en person med en T-shirt på.

Ett totalt meningslöst experiment är det.
Han undersöker om en kula som passerar en tröja kan få tröjan att röra sig på det sätt som syns i filmerna. Kulan får inte ens mjöl att röra sig det minsta, så en tröja påverkas naturligtvis ingenting av en passerande kula.
Citera
2026-08-24, 21:33
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Han undersöker om en kula som passerar en tröja kan få tröjan att röra sig på det sätt som syns i filmerna. Kulan får inte ens mjöl att röra sig det minsta, så en tröja påverkas naturligtvis ingenting av en passerande kula.
Fast tröjan på Kirk rör på sig för att Kirks kropp expander under några millisekunder när en 30-06 på minst 2700 joule gör av med all sin energi i Kirk.
Citera
2026-08-24, 21:40
Medlem
Citat:
Fast tröjan på Kirk rör på sig för att Kirks kropp expander under några millisekunder när en 30-06 på minst 2700 joule gör av med all sin energi i Kirk.
Så kan det vara. Några menar att tröjan rör sig för tidigt, själv har jag inte tittat på själva träffögonblicket, men andra har analyserat det ruta för ruta.
Citera
2026-08-24, 21:54
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Så kan det vara. Några menar att tröjan rör sig för tidigt, själv har jag inte tittat på själva träffögonblicket, men andra har analyserat det ruta för ruta.
Du kanske skulle försöka tänka lite själv istället för att lyssna på de de där personerna som uppenbarligen enbart är ute efter att tjäna pengar på klicks från lättlurade stackare som dig.

Vad tror du att titta ruta för ruta ger för information när en 30-06 hinner på 26 meter per bildruta om bildfrekvensen är 30fps?
Det måste till en högastighetskamera för att man ska kunna se vad som händer så pass bra att man kan dra några slutsatser av det.
Citera
2026-08-24, 22:06
Medlem
Fantens avatar
Alltså.. Det är inte särskilt vetenskapligt att undersöka något under helt andra omständigheter än dom som rådde när det faktiskt skedde.
Citera
2026-08-25, 00:02
Medlem
Citat:
Du kanske skulle försöka tänka lite själv istället för att lyssna på de de där personerna som uppenbarligen enbart är ute efter att tjäna pengar på klicks från lättlurade stackare som dig.

Vad tror du att titta ruta för ruta ger för information när en 30-06 hinner på 26 meter per bildruta om bildfrekvensen är 30fps?
Det måste till en högastighetskamera för att man ska kunna se vad som händer så pass bra att man kan dra några slutsatser av det.
Det är väl du som är lättlurad, du tror ju på precis vad som helst som media/regering påstår, allt för att slippa den kognitiva dissonansen. Jag är öppen för att dom som menar att tröjan rörde sig innan träffen kan ha helt fel.
Citera
2026-08-25, 06:26
Medlem
Citat:
Det är väl du som är lättlurad, du tror ju på precis vad som helst som media/regering påstår, allt för att slippa den kognitiva dissonansen. Jag är öppen för att dom som menar att tröjan rörde sig innan träffen kan ha helt fel.

Du tror väl på i princip allt Candace säger?
Citera
2026-08-25, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Du tror väl på i princip allt Candace säger?
Allt jag håller med henne om tror jag på, så fungerar väl dom flesta? Och jag håller med henne om att det borde blivit mycket större effekt av en sådan grovkalibrig kula.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in