2026-08-22, 10:06
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winnx
haha, tack för garvet, get vaktare är något jag alltid drömt om
Men, okej, jag förstår....

Det var nästan exakt det jobbet Sandvikens kommun skapade åt en jävla analfabet från sub sahara. Dom hyrde helt enkelt in ett gäng får och byggde en hage på sin egen mark och sen avlönade dom helt sonika den här människan för att ta hand om dom.

ON Topic så hade jag krav på att söka x antal jobb per månad och för att komma upp i rätt antal så man var man tvungen att söka i åtminstone halva landet och det löste man enklast genom att skicka in ofullständiga ansökningar så det inte finns någon risk att man får jobbet. Synd för dom som rekryterar men har arbetsfömedlingen/soc idiotiska krav så blir det så.
Senast redigerad av AlucardaLucifera 2026-08-22 kl. 10:09.
Citera
2026-08-22, 11:42
Avstängd
LKKINGENs avatar
Det är lite av en utopi det, där det finns arbeten finns det inte bostäder många gånger plus att ingen vill ha fler negrer och araber i sina kommuner.

Tror inte du behöver ha panik, det är val i år så nu får du lite högerpolitik att suga på, i september med S och mp kan du gå tillbaks till ditt soffliv och titta på nyheterna hur våra gränser monteras ner och det blir fler som ska dela på dina bidrags pengar, hur tror du det kommer att gå?
Citera
2026-08-24, 13:35
Medlem
Riktigt bra det här! Tumskruvarna ska dras åt 10ggr hårdare för alla slapptaskar i samhället. Det borde även vara krav på att man söker jobb man faktiskt kan få, kanske 50st i månaden vore rimligt. Gör du inte detta får du inte en spänn.

Det är lite lustigt att alla här på Flashback hatar på invandrare som inte jobbar och går på bidrag, men när man kollar hur mycket det skrivs på småtimmarna här förstår man hur utbrett soffliggarproblemet är
Citera
2026-08-24, 21:48
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Riktigt bra det här! Tumskruvarna ska dras åt 10ggr hårdare för alla slapptaskar i samhället. Det borde även vara krav på att man söker jobb man faktiskt kan få, kanske 50st i månaden vore rimligt. Gör du inte detta får du inte en spänn.

Det är lite lustigt att alla här på Flashback hatar på invandrare som inte jobbar och går på bidrag, men när man kollar hur mycket det skrivs på småtimmarna här förstår man hur utbrett soffliggarproblemet är
Det finns inget sådant utbrett problem, att arbetslösa inte söker arbete och inte gör allt vad de kan för att få ett arbete. Det är mitt bestämda intryck och uppfattning efter 15+ år på Arbetsförmedlingen. Däremot är det många som tyvärr inte är speciellt bra på att söka arbete och många som saknar rätt kompetens. Men, att göra dom ännu fattigare eller tvinga dom att söka ännu fler jobb kommer inte att göra någon skillnad, dom gör redan allt dom kan komma på för att försöka få arbete.
Citera
2026-08-24, 22:22
Medlem
Oversittarchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Det finns inget sådant utbrett problem, att arbetslösa inte söker arbete och inte gör allt vad de kan för att få ett arbete. Det är mitt bestämda intryck och uppfattning efter 15+ år på Arbetsförmedlingen. Däremot är det många som tyvärr inte är speciellt bra på att söka arbete och många som saknar rätt kompetens. Men, att göra dom ännu fattigare eller tvinga dom att söka ännu fler jobb kommer inte att göra någon skillnad, dom gör redan allt dom kan komma på för att försöka få arbete.

De kanske söker arbete men inte alla jobb som finns eftersom de är för fina för att ta alla jobb som finns. De går hellre arbetslösa än att skura toaletterna och ha en egen inkomst.

Det är självklarheter att arbetslösa resurser ska förväntas ta alla jobb var som helst i landet om så krävs. Tas inte alla jobb som finns oavsett vart i landet det är så ska bidraget ryka.
Citera
2026-08-25, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oversittarchefen
De kanske söker arbete men inte alla jobb som finns eftersom de är för fina för att ta alla jobb som finns. De går hellre arbetslösa än att skura toaletterna och ha en egen inkomst.

Det är självklarheter att arbetslösa resurser ska förväntas ta alla jobb var som helst i landet om så krävs. Tas inte alla jobb som finns oavsett vart i landet det är så ska bidraget ryka.

Det är inte speciellt lätt att få ett jobb där man städar toaletter.
Jag hade under en period på två månader en praktik där jag bland annat städade toaletter och tömde papperskorgar i en stor galleria. Även trappstäd i ett socialt utsatt område ingick.
Jag hade i princip blivit lovad ett jobb, men när dessa två månader gått, så sa dom att det tyvärr inte fanns pengar att anställa mig.
Det var ju billigare för dom att ta in praktikanter som kunde jobba gratis.
Citera
2026-08-25, 02:17
Medlem
Citat:

Var vänlig att visa mig 3 annonser på platsbanken i denna stund där man som arbetslös utan körtkort eller erfarenhet kan få ett städjobb eller plocka skräp på gatan som ni alla säger att alla arbetslösa bör göra och är för lata att ta.
Vart hittar du alla dessa magiska jobben som arbetslösa skall ta?
Citera
2026-08-25, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pufflan
Var vänlig att visa mig 3 annonser på platsbanken i denna stund där man som arbetslös utan körtkort eller erfarenhet kan få ett städjobb eller plocka skräp på gatan som ni alla säger att alla arbetslösa bör göra och är för lata att ta.

Utan körkort, jag kanske inte ska se ner på omständigheter som har gjort att den enskilda människan inte har körkort men men...

Hörde av min dotter när hon flyttade ner till Stockholm att hon var en av få i bekantskapskretsen som hade körkort. De övriga sa att de inte behövde körkort för det fanns ju tunnelbana.

Finns hur många jobb som helst som buss- eller lastbilsförare. Skogsmaskinsförare behövs också.
Citera
2026-09-01, 16:39
Medlem
Oversittarchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av podofil1981
Det är inte speciellt lätt att få ett jobb där man städar toaletter.
Jag hade under en period på två månader en praktik där jag bland annat städade toaletter och tömde papperskorgar i en stor galleria. Även trappstäd i ett socialt utsatt område ingick.
Jag hade i princip blivit lovad ett jobb, men när dessa två månader gått, så sa dom att det tyvärr inte fanns pengar att anställa mig.
Det var ju billigare för dom att ta in praktikanter som kunde jobba gratis.

Bra! Du har därmed erfarenhet. Använde du den till din fördel? Ringde du till andra städfirmor och erbjöd dig själv som praktikant?

Citat:
Ursprungligen postat av Pufflan

Detta som är problemet. Visa DIG var du kan söka jobb.

Var vänlig och ta ansvar för ditt egna jobbsökande och liv. Lyft luren och ring till städbolagen och erbjud dig själv skura toaletterna gratis för att få en fot in.
Citera
2026-09-02, 01:58
Medlem
Citat:
Bra! Du har därmed erfarenhet. Använde du den till din fördel? Ringde du till andra städfirmor och erbjöd dig själv som praktikant?

Detta som är problemet. Visa DIG var du kan söka jobb.

Var vänlig och ta ansvar för ditt egna jobbsökande och liv. Lyft luren och ring till städbolagen och erbjud dig själv skura toaletterna gratis för att få en fot in.

Jag mailade ett antal städfirmor, men det blev inte mycket mer med det. Jag jobbade dock gratis på ett litet hotell en kort period för att lära mig.
Trevligt, men inte hållbart i längden.
Citera
2026-09-02, 10:57
Medlem
Oversittarchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av podofil1981
Jag mailade ett antal städfirmor, men det blev inte mycket mer med det. Jag jobbade dock gratis på ett litet hotell en kort period för att lära mig.
Trevligt, men inte hållbart i längden.

Mailande fungerar ibland. Men som med postreklam så slängs det oftast.

Det sagt med välmening. Ring.
Citera
2026-09-02, 11:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Utan körkort, jag kanske inte ska se ner på omständigheter som har gjort att den enskilda människan inte har körkort men men...

Hörde av min dotter när hon flyttade ner till Stockholm att hon var en av få i bekantskapskretsen som hade körkort. De övriga sa att de inte behövde körkort för det fanns ju tunnelbana.

Finns hur många jobb som helst som buss- eller lastbilsförare. Skogsmaskinsförare behövs också.

Som kräver körkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in