Citat:
Ursprungligen postat av
Whiskytangopapa
Tack!
Men, den är ju publicerad den 3 mars. Vad är det som säger att de var i kontakt på förliddagen den 1 mars?
Därför att Aftenposten inte hade utgivning på söndagar 1986. Den 2 mars var en söndag.
Alltså fick publiceringen vänta till måndagen den 3 mars.
Citat:
Ursprungligen postat av
JonkenNorrland
Kolla på intervjun på svt med SE igen och tänk på hans överläpp.
Är det inte Lisbeth Palme som beskriver GM som bla har "vit överläpp". Det är på pricken en beskrivning av hans läppar. Underläppen är röd medan överläppen är vit...typ.
Jag vet inte hur vanligt detta är, det kan ju vara vanligt förekommande jag vet inte.
Men beskrivningen är ju klockren när man ser honom under intervjun.
Det framgår ganska tydligt att Lisbeth inte menar själva läppen. Hon menar området ovanför läppen, eftersom hon på något ställe säger ungefär att överläppen var vit ”som om han just hade rakat av sig en mustasch”.
De vanliga läpparnas färg påverkas naturligtvis inte av om man har mustasch eller inte. Däremot kan området precis ovanför läppen framstå som ljusare efter att en långvarig mustasch rakats av, eftersom huden där skyddats från solen. Jämför med en vit hårbotten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Du vet väl att man inte kan bara plocka ut de delar man gillar med ett vittnesmål?
LP säger också tex att han var mörk.
Ska man börja ta in LP för att hitta försvårande uppgifter mot SE får man ta in allt hon säger.
Jag tycker som sagt att den rimliga tolkningen är att Lisbeth inte menar själva läppen utan området ovanför läppen.