Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
När du hela tiden avfärdar all den juridik som definierar och styr socialtjänsten som ”cirkelresonemang” och på så sätt försöker avsluta debatten så omöjliggör du all saklig diskussion om socialtjänsten. På så sätt motarbetar du den fria debatten i forumet på ett sätt som enligt min uppfattning bryter mot regel 2.02. KFK.
Men nu är det faktiskt så här, Totius: Det var föräldrarna själva som tvingades gräva fram sanningen! Socialtjänsten har ju bevisligen inte följt de gällande lagar och regler som du så envisas med att snurra runt i dina cirkelresonemang. De bryr sig helt enkelt inte om reglerna!
Det är drabbade föräldrar som själva måste göra jobbet och bevisa att soc bryter mot lagstiftningen. Det upptäcks nämligen i princip aldrig internt och absolut inte externt så att allmänheten får veta vad som faktiskt pågår bakom stängda dörrar.
Jag avfärdar inte juridiken för fem öre, tvärtom! Jag anser att det borde vara stenhårda, kännbara straff när socialtjänsten bryter mot lagar och regler. Men vad du gör är att du desperat argumenterar med ett evigt cirkelresonemang om hur systemet "bör" fungera på papperet, i stället för att förhålla dig till hur det faktiskt ser ut i den verkliga världen!