2026-08-24, 14:50
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
De måste få 12 % i regionen. Eller siktar du på att de ska få 4 % i riksdagen?

De måste få 12% i riksdagsvalet i Örebro läns valkrets... Och ja det kommer dom få
Citera
2026-08-24, 14:56
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
De måste få 12% i riksdagsvalet i Örebro läns valkrets... Och ja det kommer dom få

Jag tänker att de slår Alf Svenssons 10,3% rekord, om de kommer över 12% är en öppen fråga.
Efter betting-oddsen så är det väl grovt räknat 25% chans att komma in, om det inte har ändrat sig sen jag kollade för några dagar sedan.
Citera
2026-08-24, 14:57
Medlem
ItsWednesdays avatar
Intressant och talande är att betting-sajterna sänkt oddsen på att ÖP kommer in i riksdagen från 6 till 3 på bara en vecka.
Citera
2026-08-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jaja, då vet man Trodde (för en halv sekund) att nån skrev fel och att det var ett försök att återuppliva Lars Törnmans Norrbottenspartiet (som försökte ta sig in via 12% spärren 2002, dock nådde de ju inte längre än 9%)

Haha, ja och tur var väl de. Ett gäng galna lappar som var vänsterlutande socialdemokrater.
Citera
2026-08-24, 15:00
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Jo det kommer de klara.
Citera
2026-08-24, 15:05
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Jag tänker att de slår Alf Svenssons 10,3% rekord, om de kommer över 12% är en öppen fråga.
Efter betting-oddsen så är det väl grovt räknat 25% chans att komma in, om det inte har ändrat sig sen jag kollade för några dagar sedan.

Förvisso anekdotiskt, men till och med min gamla sossamamma pratade om Allard här om dagen och att hon tror hon kommer rösta på honom(bor i regionen). Så han har ett ganska stort stöd här.
Citera
2026-08-24, 15:12
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Skojade kanske lite om Kasslerns kontakter med Ryssland och Iran.

Tittade på debatten och tyckte MOD var bättre än jag trott (baserat helt på fördomar eftersom jag inte hört något av dem tidigare).

Nyans vann debatten?
Jämför man att tvinga barn att läsa matte med att tvinga barn att läsa koranen har man förlorat all trovärdighet för all framtid. Muslim äcklet är så korkad så han kan aldrig vinna.
Citera
2026-08-24, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Här håller jag faktiskt med dig i viss mån. Allt för många som tror att ÖP är ett rasistiskt högerparti pga virala klipp tagna ur sitt sammanhang.

Men hey, så länge de röstar så.

12% i Örebros valkrets klarar de lätt. Med lite tur kan de få 1% i riksdagsvalet nationellt, men förmodligen inte.

De måste få 12 % i hela regionen, inte Örebro kommun. Kommunen utgör bara hälften av hela regionen. Da har fått hyfsade resultat i mätningar för kommunen, men nu är det ett riksdagsval. Majoriteten har alltid röstat som de gjort i tidigare riksdagsval.

De får förmodligen några nya unga TikTok-följare. Det är de du ser här.

Men blir förvånad om de får mer än 3-4% i regionen.

Tror AFS har större chans att uppnå 1% nationellt.
Citera
2026-08-24, 15:19
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes

Detta kan inte jämföras med Alf Svenssons situation överhuvudtaget.

Folk tror att Örebro har stora chanser att få 12% i länet bara för att de fick bra resultat i lokala opinionsmätningar för ett kommunval.

Det är dels stor skillnad på kommunen och länet. Men framförallt en enorm skillnad i ett riksdagsval.

De kommer absolut max få 3-4% i länet.
Citera
2026-08-24, 15:21
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Var är Norrlandspartiet?

Ställer dom upp i riksdagsvalet?
https://data.val.se/val2026/partier/anmalda
Citera
2026-08-24, 15:26
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
De måste få 12 % i hela regionen, inte Örebro kommun. Kommunen utgör bara hälften av hela regionen. Da har fått hyfsade resultat i mätningar för kommunen, men nu är det ett riksdagsval. Majoriteten har alltid röstat som de gjort i tidigare riksdagsval.

Jag skrev inte Örebro kommun. Jag skrev Örebros Valkrets.

Men med tanke på att de stigit från 18% i maj till över 28% kommunalt i skrivande stund, så kan man nog utgå från att samma stegring gäller hela regionen.

Citat:
Men blir förvånad om de får mer än 3-4% i regionen.

Tror absolut de får över 12% i örebro valkrets. Den som lever får se.
Citera
2026-08-24, 15:28
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Jag skrev ju precis att det där är nyligen ihopslaffsat av gymnasieelever. Fram tills för bara några dagar sedan var det inte klart.

Men kallar ni seriöst det där för partiprogram?

”Bygg ut kärnkraften NU” hahaha med stora bokstäver på NU också.
Det stämmer att det blev hastigt påkommet efter en större privat donation.
Allard beskriver sig dock som introvert och har svårt för fina ord, lull lull runtomkring osv. Jag tolkar honom som en do'er och inte en talk'er. Förstår att det kan bli förvirrande för nya men för en annan som följt ÖP i åratal är det självklart vad de vill när man lyssnar på honom och hur de röstar samt lägger budget.

Tror du nämnde något om han är helt själv också. De säger ej hur många medlemmar de har och han har i princip sagt att ansök inte om man inte är 100% seriös och dedikerad då de intervjuar varje ansökande.
Men jag antar och förväntar mig att han rätt ensam kommer styra ÖP på ett auktoritärt sätt. Kan låta dåligt för vissa men finns också inbyggda ineffektiviteter att behöva anpassa sig och diskutera allt möjligt för någon inte håller med. Lite så som gamla sossarna styrde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in