2026-08-24, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Det skrevs klart innan du skrev följande idag kl. 13.15:

Hoppas du åtminståne ligger på en matta så att du får det lite skönt.

Man har inget partiprogram om det inte är fullständigt.

Jag anser forfarande att de inte har det. Det är massa nedskrivna slagord som ”bygg ut kärnkraften NU”. What? När, var hur?

Det är ju makabert oseriöst.
Citera
2026-08-24, 14:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Jaså vad baserar du det på? Var har du hört det "faktumet"?

Det har varit känt i flera år.

https://www.nbcnews.com/news/world/israel-strikes-u-n-deal-send-thousands-african-migrants-western-n861956
Citera
2026-08-24, 14:06
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15

Jag anser forfarande att de inte har det. Det är massa nedskrivna slagord som ”bygg ut kärnkraften NU”. What? När, var hur?

Dina föränderliga definitioner räddar dig inte från att du hade fel. På tal om oseriöst.
Citera
2026-08-24, 14:08
Medlem
guderis avatar
Citat:
På vilket sätt gråter jag nu? Jag har det alldeles utmärkt tack. Projicerar du?

Du är ju här och grinar om Öp hela tiden, det är väl bara att du inte röstar på dom? Varför är det så viktigt för dig att försöka få det att framstå som att dom inte skulle vara ett alternativ?

Sen sitter du ju och hittar på en massa och spelar dum, att Öp ställer upp i riksdagsvalet vet du ju, likadant att dom inte driver Örebrofrågor, att dom har haft ett partiprogram har du ju tjatat om i otaliga trådar nu, trots att massor av folk har visat dig, så du driver ju en klar agenda, ni i Afs är ju livrädda för Örebropartiet eftersom de just nu gör någonting som ni drömt om i snart tio års tid.
Citera
2026-08-24, 14:19
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:

Hur fucking svårt är det att själv ta reda på detta?
VARSÅGOD - LÄS SJÄLV.
https://orebropartiet.se/till-riksdagen/
Citera
2026-08-24, 14:20
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Precis, de lever kvar i sen kommunistiska och Marxistiska idén om klasser. Som t.o.m. VPK släppte för 30år sedan när alla hade synat lögnerna. De saknar substans i verkligheten. De vill massa saker utan konkreta förslag hur det ska lösas.

Har de ens fler personer än Allard?

AFS partistyrelse är tex den överlägset mest högutbildade och erfarna styrelse av alla svenska partier just nu. De har konkreta förslag och inget en helt annan seriositet.
Tycker personligen analysen är klockren. Allard ser mer Marx teorier som en verktygslåda för samhällsanalys.
Något han brukar säga är att du idag har en intressekonflikt mellan de produktiva klasselementen och de som är beroende av dem.
Han ser t.ex. småföretagare står för ca 28% av skatteintäkter idag på kommunal nivå och ca 15% på nationell nivå som en del av det produktiva klasselementet. Det är alltså inte kommunism vs kapitalism det handlar om. Jag uppfattar honom som marknadsliberal ungefär på nivå med en gammelsosse.

Inte kollat så mycket på Kasselstrand och AfS men ser risken att de gör precis som SD och börjar anpassa sig så fort man kommer in i värmen.
Utbildning känns inte som det viktigaste. Behövs en politiker som är påläst om historia och djup samhällsanalys. Vi har haft höger och vänster-regeringar sedan 20 år tillbaka och utvecklingen har pekat åt samma håll oavsett. Det är för att den politiska eliten omfamnar varandra för att gynna varandra oavsett vem som formellt har makten.
Behövs någon som är systemkritisk om det ska hända något.

Personligen gillar jag också att Allard ogillar importerade parasiter som livnär sig på produktiva människor men gillar (redan) importerade hårt arbetande människor. Känns spontant som att Kasselstrand kan ha svårt att skilja dessa två grupper ifrån varandra och fokuserar på hudfärger osv.
Citera
2026-08-24, 14:22
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Vore väldigt uppskattat om du har någon bra länk du kunde skicka med där han framstår som en saklig och skicklig debattör, själv har jag inte lyckas finna någon där han inte ifrågasätter intervjuaren eller sin motståndare om att denne är dum i huvudet osv..?

Det är bara att kolla in diverse utklipp från debatter på youtube. Exempelvis från kontot Döda vinkeln. Eller ännu hellre från Örebros kommuns egna webbsändningar. Finns på deras hemsida.

Gällande intervjuer finns en uppsjö bra sådana. Kan rekommendera den han gjorde med Malin Ekman. Finns också på youtube.

Citat:
Jag fattar att detta är ett spel ifrån honom då han vinner många ffa ungas gillande då man tycker att han är förjävla flabb-kul men håller denna nivå i riksdagen? Det är min största farhåga…
Spel tror jag inte att det är. Jag upplever honom som den mest genuina politikern i hela landet. Däremot finns kanske ett uns av strategi i det hela.

Citat:
Allard ställer ju nu upp Öp i RIKSDAGSVALET! Lite plötsligt bestämt då de inte ens är färdig med sitt partiprogram men JO, då MÅSTE man ha en utrikes-politisk ståndpunkt/agenda för hur ska annars folk veta vad de röstar på? Det är i allra högsta grad relevant!

Uppenbarligen måste man inte det, folk tycks ju rösta ändå. Jag fick mina valsedlar i fredags.
Citera
2026-08-24, 14:30
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja i relevanta frågor, men utrikespolitik kommer inte vara relevant för varken Afs eller Öp då ingen av dom kommer sitta med i regeringen och därmed kunna påverka utrikespolitiken som Sverige för.

Om Öp eller något annat pytteparti tar sig in i riksdagen så påverkar de utrikespolitiken i den mening att riksdag och regering har ett nära samarbete kring utrikespolitiken och alla dess frågor, även om det är regeringen som har den ledande rollen.
Riksdagen formar utrikespolitiken, tar särskilda beslut för utrikespolitiken samt kontrollerar hur regeringen sköter sitt uppdrag.
Så visst är Öp åsikter relevanta ang utrikespolitiken, om de kommer in i riksdagen via dessa 12% (=24000 röster) från Örebro valdistrikt, vilket är vad de hoppas på.
Citera
2026-08-24, 14:32
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Allard är en jävla fegis som vet han skulle bli styckad I bitar.

Det såg man I studio 3 där riksmongot Anders Lindberg krossade Allard.
Och då har ändå Anders Lindberg fel I det mesta.
Krossade. Det var Anders som blev krossad. HA HA. Vilken tomte. Autist tomte. Han åkte upp till nummer ett på min föraktar lista.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Du är ju här och grinar om Öp hela tiden, det är väl bara att du inte röstar på dom? Varför är det så viktigt för dig att försöka få det att framstå som att dom inte skulle vara ett alternativ?

Sen sitter du ju och hittar på en massa och spelar dum, att Öp ställer upp i riksdagsvalet vet du ju, likadant att dom inte driver Örebrofrågor, att dom har haft ett partiprogram har du ju tjatat om i otaliga trådar nu, trots att massor av folk har visat dig, så du driver ju en klar agenda, ni i Afs är ju livrädda för Örebropartiet eftersom de just nu gör någonting som ni drömt om i snart tio års tid.

Rösta du på Örebro. De får nog 3-4 % i regionen, vilket är väldigt positivt för de kommande 10-20 åren.
Citera
Medlem
Citat:
ÖP är ett lokalparti utan partiprogram som diskuterar kulturbidrag och bussfiler i Örebro. Varför skulle de vara med i en debatt inför ett riksdagsval?

Håller med, så varför finns det så många tråd här på FB om Örebropartiet?
Citera
2026-08-24, 14:34
Medlem
Citat:
Hur fucking svårt är det att själv ta reda på detta?
VARSÅGOD - LÄS SJÄLV.
https://orebropartiet.se/till-riksdagen/

Jag skrev ju precis att det där är nyligen ihopslaffsat av gymnasieelever. Fram tills för bara några dagar sedan var det inte klart.

Men kallar ni seriöst det där för partiprogram?

”Bygg ut kärnkraften NU” hahaha med stora bokstäver på NU också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in