Citat:
Ursprungligen postat av
ItsWednesday
ÖP's devis är Sverige först. Allard har uttryckt att han vill försvåra för utländska företag att öppna gruvor i Sverige etc.
Inga pengar, men däremot utrustning, har han sagt. Om du ska citera kan du ju ta med hela budskapet.
Tror man Allard mest vrålar och skriker så har man nog bara sett de virala klipp där han gör just det, men inte hela debatter från Örebro kommun/regionfullmäktige där han är väldigt saklig och skicklig som debattör.
Måste han? Det har han nog säkert, tror han har åsikter om det mesta. Men det är inte särskilt relevant så länge han har den position han har. Tror hans främsta prio är Sverige och svensk realpolitik och att få någon slags inflytande här innan han tar sig an och börjar teoritisera kring identitets-markörer som pro eller anti Israel.
Vore väldigt uppskattat om du har någon bra länk du kunde skicka med där han framstår som en saklig och skicklig debattör, själv har jag inte lyckas finna någon där han inte ifrågasätter intervjuaren eller sin motståndare om att denne är dum i huvudet osv..?
Lyssnade senast på intervjun av DN och inte ens där kunde han bromsa grodorna som alltid tycks hoppa ur truten på honom, vilket jag tycker är synd, för jag tycker han har kloka åsikter i grunden och Öp är en fundering för mig då jag är mkt besviken på SD men jag känner mig fortfarande tveksam just i hans sätt att vräka ur sig barnsligheter i ur å skur…
Jag fattar att detta är ett spel ifrån honom då han vinner många ffa ungas gillande då man tycker att han är förjävla flabb-kul men håller denna nivå i riksdagen? Det är min största farhåga…
Allard ställer ju nu upp Öp i RIKSDAGSVALET! Lite plötsligt bestämt då de inte ens är färdig med sitt partiprogram men JO, då MÅSTE man ha en utrikes-politisk ståndpunkt/agenda för hur ska annars folk veta vad de röstar på? Det är i allra högsta grad relevant!
Förhoppningsvis så får vi strax veta…
https://orebropartiet.se/till-riksdagen/