2026-08-24, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Öp ställer upp och är största partiet utanför riksdagen, ska också meddela att öp skickat ut många många tusen valsedlar bara i förra veckan. De hinner inte med att skicka ut.

Hur vet du att det störst utanför riksdagen?
Citera
2026-08-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Det är jag säkerligen om du frågar vissa personer runt om i stan,för dom är jag troligtvis en riktig ärkemupp 😜.
Folk som dömer svepande så där som du och många gör brukar nämligen inte vara så stora tänkare så jag antog nästan att du var en sådan.
Citera
2026-08-24, 13:51
Medlem
Citat:
ÖP har 18 procent i novus,sentio mätning som NA publicerade. Det innebär att om också de röstar i riksdagsvalet så är dom inne.

De fick 18% om frågan på ett kommunalt val i sin egen region. Du inser väl att det är något helt annat?
Citera
2026-08-24, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vilka Afs tårar alltså? Är ni såna här grin-Ollar allihopa?

På vilket sätt gråter jag nu? Jag har det alldeles utmärkt tack. Projicerar du?
Citera
2026-08-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Erkänn att du hade fel bara och inte vet ett skit om nånting.

Nej alltså, partiprogrammet var inte klart tills för bara några dagar sedan sist jag kollade.

Det här går väl att kolla upp? När skrevs programmet klart? Ska vi gräva lite i det?

Jag lovar att lägga mig helt platt om jag har fel.
Citera
2026-08-24, 13:56
Medlem
Citat:
Givet ska du rösta på afs om du känner för det, men de kommer aldrig in i någon riksdag under din livsstil.

ÖP tar väljare från alla partier utom vänsterpartiet.
AFS drar moped ungdomar och trötta SD:are.

De är för små.

Då är vi överens om att vi är oeniga.

Jag tror att AFS har stora chanser att komma in i riksdagen om ett par val.

Jag tror att Örebropartiet är betydligt mindre än det ni fanatiker tror. Ni är lite som Allard. Få men högljudda.
Citera
2026-08-24, 13:57
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
De fick 18% om frågan på ett kommunalt val i sin egen region. Du inser väl att det är något helt annat?

Givetvis.
Citera
2026-08-24, 13:59
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Nej alltså, partiprogrammet var inte klart tills för bara några dagar sedan sist jag kollade.

Det här går väl att kolla upp? När skrevs programmet klart? Ska vi gräva lite i det?

Jag lovar att lägga mig helt platt om jag har fel.

Det skrevs klart innan du skrev följande idag kl. 13.15:

Citat:
ÖP är ett lokalparti utan partiprogram som diskuterar kulturbidrag och bussfiler i Örebro. Varför skulle de vara med i en debatt inför ett riksdagsval?

Hoppas du åtminståne ligger på en matta så att du får det lite skönt.
Citera
Medlem
Farbaute666s avatar
Kan jag få skjuta emellan här?

Var programmet värt tiden, dvs borde jag lägga tid på att se hela, eller finns det "höjdpunkter" nånstans?

Var Thabo bra som programledare, han har ju ändå bra erfarenhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
På vilket sätt framgår det tydligt? Vad är det för Örebrospecifik politik dom tänker driva i riksdagen?

Nyss sa du ju att dom inte hade något partiprogram? Kan du ge exempel?

Ingen av punkterna alltså?

Framgår av namnet? Skojar du? Örebro…

De hade inget fullständigt program fram tills väldigt nyligen.

Ingen av punkterna har konkreta förslag. Det är bara massa nedskrivna slagord.

”Bygg ut kärnkraften NU”

Hur kan man ens ta det seriöst?
Citera
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
ÖP's devis är Sverige först. Allard har uttryckt att han vill försvåra för utländska företag att öppna gruvor i Sverige etc.

Inga pengar, men däremot utrustning, har han sagt. Om du ska citera kan du ju ta med hela budskapet.

Tror man Allard mest vrålar och skriker så har man nog bara sett de virala klipp där han gör just det, men inte hela debatter från Örebro kommun/regionfullmäktige där han är väldigt saklig och skicklig som debattör.

Måste han? Det har han nog säkert, tror han har åsikter om det mesta. Men det är inte särskilt relevant så länge han har den position han har. Tror hans främsta prio är Sverige och svensk realpolitik och att få någon slags inflytande här innan han tar sig an och börjar teoritisera kring identitets-markörer som pro eller anti Israel.

Vore väldigt uppskattat om du har någon bra länk du kunde skicka med där han framstår som en saklig och skicklig debattör, själv har jag inte lyckas finna någon där han inte ifrågasätter intervjuaren eller sin motståndare om att denne är dum i huvudet osv..?
Lyssnade senast på intervjun av DN och inte ens där kunde han bromsa grodorna som alltid tycks hoppa ur truten på honom, vilket jag tycker är synd, för jag tycker han har kloka åsikter i grunden och Öp är en fundering för mig då jag är mkt besviken på SD men jag känner mig fortfarande tveksam just i hans sätt att vräka ur sig barnsligheter i ur å skur…
Jag fattar att detta är ett spel ifrån honom då han vinner många ffa ungas gillande då man tycker att han är förjävla flabb-kul men håller denna nivå i riksdagen? Det är min största farhåga…

Allard ställer ju nu upp Öp i RIKSDAGSVALET! Lite plötsligt bestämt då de inte ens är färdig med sitt partiprogram men JO, då MÅSTE man ha en utrikes-politisk ståndpunkt/agenda för hur ska annars folk veta vad de röstar på? Det är i allra högsta grad relevant!

Förhoppningsvis så får vi strax veta…

https://orebropartiet.se/till-riksdagen/
Citera
2026-08-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Kan jag få skjuta emellan här?

Var programmet värt tiden, dvs borde jag lägga tid på att se hela, eller finns det "höjdpunkter" nånstans?

Var Thabo bra som programledare, han har ju ändå bra erfarenhet.

1+ Skulle gärna vilja veta det med (orkar inte slösa bort ett par timmar på segt dösnack)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in