Citat:
Ursprungligen postat av
Patch1
De har likheter ja. Båda är emot folkutbytet och bedriva tvångsåtervandring, men Kasselstrand som en nationalist är hårdast på den punkten. Det bara utgår jag ifrån. Båda är emot EU. AfS är på samma sätt emot NATO medan Allard endast vill ha en folkomröstning om det. Båda vill ha fri tandvård, är emot den politiska korrektheten, är emot diverse integrationsprojekt osv.
Summa summarum som jag även skrev, de konkurrerar mer eller mindre om samma väljare, vilket Allard bör vara djupt medveten om. Att debattera mot Kasselstrand skulle nog knappast vara till hans fördel.
Sedan som jag skrivit tidigare. Vi lever i en internationell och global värld vare sig folk vill det eller ej. Omvärlden påverkar oss. Det är fakta. Iranäventyret är det senaste exemplet på det med stigande bensinpriser och det kommer bli mycket värre när reserverna tagit slut. Nu har dessutom Israel börjat hetsa mot Turkiet och jag gissar att de kommer hamna i krig i framtiden p.g.a. Israels vilja att dominera mellanöstern och Turkiet står i vägen för det, nu i Syrien. Att inte ha någon åsikt om detta och inte vilja prata om det tycker jag är jävligt tondövt.
Sedan, jag tror knappast Allard "skiter i det" utan att väljer att inte prata om det. Rätt stor skillnad. Hans bakgrund inom ung vänster och den svenska våldsvänstern så tvivlar jag kraftigt på att han är ett fan av Israel.
Jag håller med dig i stort. De båda är hyfsat lika men jag får en stark känsla efter varje gång Allard öppnar munnen, vilket han gärna gör, när han pratar om ”Örebros hjärndöda kommunfullmäktige (förutom sig själv då) som kan anställa Ali som våldtar Greta, 87 och inte förstå att Ali ska ut ur landet, med hövvet före och att man har betalat dyrt för att slänga en jävla moderkaka i Svartån” och så vidare..att Allard egentligen är grovt okunnig om vad som händer utanför Sveriges gränser. Han kan en del om EU och dess organisation och vill gå ur den men han är väldigt Sveriginriktad för övrigt. ”Inga pengar till Ukraina”..
Kassler däremot är mycket mer historiskt och samhällskunskapligt påläst! Det förstår man bara han öppnar kakinkastet, sedan om har rätt i sin ideologi - det är en annan sak men han framstår även som mycket mer sansad än Allard, som mest vrålar ut sina åsikter och kastar glåpord på sina motståndare som ”Jävla idioter!, Klägget!, Är du dum?” jag ver inte hur han skulle hävda sig i debatt mot någon annan i sjuklöverpartierna som har vart med ett tag? Visst kan han vara rolig en stund men är det detta vi vill ha och behöver ha i riksdagen? Kassler verkar mer sansad å förståndig av de två men hans ideologi är too much och kommer aldrig att gå hem i stugorna.
Allard duckar alltid frågor om Israel/Palestina, USA/Israel osv och jag tror att detta till stor del beror på okunskap och ointressen men det är som du säger, han kommer att tvingas hosta upp en åsikt vad det lider. Det duger inte att svara ”folkomröstning” så fort man inte vet något själv. Han måste ju ha en ståndpunkt, menar jag.
Sedan en liten parantes om Israel/Ungern. Läste om att Ungern nu har utlyst en arresteringsorder på Israels premiärminister Bibbi, så du har rätt. Nästa krig blir mellan dessa eller förlängning av krig kanske är ett mer rätt ord…Israel krigar mot Palestinierna i Gaza/Västbanken, de krigar mot Iran och Libanon, ett krig till mer eller mindre, klarar de väl av - dessa gudfruktiga Guds ”utvalda” folk.