2026-08-24, 05:55
Medlem
Herregud säger jag efter första avsnittet. Vet inte om jag kan titta vidare. Fick blunda flera gånger.

Känns som vissa par är för att det ska bli bra TV.

Hammarhajen var ett riktigt bra smeknamn på Urban.
Citera
2026-08-24, 06:17
Medlem
Det var väl inga barndomskompisar eller vänskaper utanför manlighetscirkeln på Urbans bröllop? Såg bara relationer byggda kring "manlighet".

Att Urbans best man var en trasig man som Urban har "byggt upp" säger väl det mesta. Och Urbans mentor som höll tal, som bland annat kallade Urban för sin far, fullbordade bilden.

Så löjligt att jag kräks, men samtidigt potentiellt farligt. Urban är en tönt. En farlig tönt.
Senast redigerad av Hehehehhejj 2026-08-24 kl. 06:19.
Citera
2026-08-24, 06:28
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhaiphee
Gvfö casting vill uppfostra svenska befolkningen genom att ta med en etniskt svensk hedersförtryckare. (gissa vem)

Då kommer vi att lära oss förstå att detta inte enbart är ett utländskt fenomen.

Så är det nog faktiskt.

Oavsett vad den underliggande tanken är, så har han ju uppenbarligen tagits med för att det ska statueras någon form av exempel. Han är ju knappast blyg med sina åsikter, så jag ser inte hur han skulle ha kunnat dolt allt för experterna/castingen för att sedan börja hiva ur sig allt så fort kamerorna slogs på. Riktigt lömskt av SVT och vidrigt att de gör så mot Olivia...

När han till och med använde uttrycket "haram" rörande huruvida hans fru ens skulle få "tänka på en annan man" så gjorde de nog "high-five" bakom kamerorna.

Så oerhört cyniskt av produktionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly

Som jag förstått det så är det hela syftet med det här XL formatet. Att det ska bli mer dramatik för att locka fler tittare. Även i vanliga GVFÖ så var det ytterst tveksamma matchingar många gånger, men här har de inte ens brytt sig om att försöka ge sken av att det skulle vara något annat.
Senast redigerad av SnutteFia03 2026-08-24 kl. 06:37.
Citera
2026-08-24, 06:33
Medlem
timpanis avatar
Alla som sett den australiensiska versionen av serien – Mafs Australia, rekommenderas! – lär nog känna igen att SVT nu har kopierat deras koncept – ett gemensamt lägenhetshus, parmiddagar och löftesceremonier.

I den australiska versionen verkar paren dessutom inte alltid matchas enbart utifrån kompatibilitet, utan snarare för att skapa konflikter – både inom paren och mellan de olika paren.

Jag tycker att australiensiska Mafs är fantastiskt, eftersom SVT:s tidigare version av konceptet var dötråkig. Nu känns det som att det kan bli betydligt mer fart på serien!

Urban verkar vara en extremt jobbig person. Han och hans manliga vänner på bröllopet gav intrycket av att vara någon form av manssekt.
Citera
2026-08-24, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Helt regelvidrigt att ha med en transa i programmet.

Transa = transvestit

Det är ingen sådan med i programmet!
Citera
2026-08-24, 06:41
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hehehehhejj
Urban är en tönt. En farlig tönt.

En sammanfattning som är mitt i prick!
Citera
2026-08-24, 07:26
Medlem
[quote=Spider-Girl|94602774]
Den gamla GVFÖ-tråden gäller nu bara fram till säsongen 2025, och jag kickar härmed igång säsongen 2026

Vad säger vi om det nya formatet?

Deltagarna har publicerats, vilka tror ni kommer att paras ihop?

Vad tycker ni allmänt om deltagarna?

Jag tycker att deltagarna som vanligt känns ganska alldagliga, och mer alldagliga än i övriga länder, men kul att GVFÖ Sverige får sitt första lesbiska par!
[/QUOTE=Spider-Girl|94602774]

Jag tycker att de känns allt annat än alldagliga... Flera stora egon och i kombination med kärlekslängtan hos andra kan det bli pannkaka.

Den där Urb*n ger ju 🚩alert så det sprutar om det. Vilken pajas.

OT: Varför känner jag igen honom?!
Citera
2026-08-24, 07:32
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Jag tycker att de känns allt annat än alldagliga... Flera stora egon och i kombination med kärlekslängtan hos andra kan det bli pannkaka.

Den där Urb*n ger ju 🚩alert så det sprutar om det. Vilken pajas.

OT: Varför känner jag igen honom?!

Jag skrev det inlägget du citerar i våras när det "vanliga" GVFÖ gick, så det var dessa jag beskrev som alldagliga (när jag bara hade sett tidningsartikeln innan första avsnittet sänts)

Om du varit på Universeum och tittat på hammarhajar är det nog därifrån du känner igen honom 🦈
Citera
2026-08-24, 07:54
Medlem
Bandida.locas avatar
Hammarhajens inövade "leende".
Citera
2026-08-24, 07:54
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Herregud säger jag efter första avsnittet. Vet inte om jag kan titta vidare. Fick blunda flera gånger.

Hammarhajen var ett riktigt bra smeknamn på Urban.

Flera har blivit castade tex Sara som berättar det på hennes Instagram.
Låt mig gissa att Urban också blivit det då han uttryckt att han inte ens ville gifta sig och sedan har vi "ödmjukheten själv" som tydligen har en podd.....
Citera
2026-08-24, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag skrev det inlägget du citerar i våras när det "vanliga" GVFÖ gick, så det var dessa jag beskrev som alldagliga (när jag bara hade sett tidningsartikeln innan första avsnittet sänts)

Om du varit på Universeum och tittat på hammarhajar är det nog därifrån du känner igen honom 🦈

Jaha! Sorry... 🫣 Håller med!

Ok! Nej, har inte varit på Universeum. 🤷‍♀️ Men jag har förstått att han är någon form av influencer och tillfrågad att vara med. Känner iofs inte till några sådana.
Citera
2026-08-24, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
När han till och med använde uttrycket "haram" rörande huruvida hans fru ens skulle få "tänka på en annan man" så gjorde de nog "high-five" bakom kamerorna.

Så oerhört cyniskt av produktionen.

Var det bara jag som hörde skratt i bakgrunden efter Urban sagt det där med haram? Var det från restaurangen eller från kamerateamet??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in