2026-08-23, 22:17
Medlem
PingPongZongs avatar
Benneth var bäst. Men saknade Vikingapartiet - Valvaruhuset "40 partier i Valvaruhuset utan politisk impotens."

https://landsbygdspartiet.org/partistyrelsen/ BENNETH
Citera
2026-08-23, 22:23
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
**Partiledardebatt för partier utanför riksdagen ikväll – bland annat AfS och Nyans**

Ikväll kl 20 blir det en direktsänd partiledardebatt med åtta partier som står utanför riksdagen. Bland annat AfS och Nyans, vilket väl kan göra det här till en ganska intressant debatt.

Partierna som är med:

Alternativ för Sverige
Ambition Sverige
Enhet
Knapptryckarna
Kristna Värdepartiet
Landsbygdspartiet oberoende
MoD – Mänskliga rättigheter och Demokrati
Partiet Nyans

Det är alltså ganska stor politisk spännvidd mellan partierna och tre veckor kvar till valet. De här partierna får ju sällan chansen att mötas i en gemensam större debatt, så jag tänker alla fall se den.

Debatten leds av Thabo Motsieloa och sänds direkt här på Youtube:

https://www.youtube.com/live/izQ6VimoyYs

Tänkte att tråden kan användas både för att diskutera debatten och som chattråd under själva sändningen. Vilka gör bra eller dåligt ifrån sig, vilka frågor blir mest intressanta och är det något parti som kan vinna eller förlora väljare på kvällen?
Varför är inte örebropartiet med?
Citera
2026-08-23, 22:23
Medlem
Rumpkorvens avatar
Var kan man se den här debatten?
Citera
2026-08-23, 22:26
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Dom nappar inte på det
https://x.com/BGatesIsaPyscho/status/1974878249206567192?t=9Da3aN2rJws5-5pYaSIIrQ&s=19

Att förespråka islam är att förespråka brutal kriminalitet mot folk utanför islam om islam tillåts bli majoritet, även om plundrandet och våldet givet sker från början i mindre omfattning. Det är en invasion, migrationsjihad. Och hur kan det gå under "religionsfrihet" med vad den kulten lär ut.. 😤

Hörde inte riktigt hela diskussionen/debatten, men jag tycker att det var bra i överlag.

Bättre än GlobaliSvT "public service" och bättre nivå än deras s.k debatter med etablerade, gallrade, skriptade politiker, som för det första inte tillåts tala till punkt, antigen för att inte riskera att råka gå utanför manus eller gå över programtid, (finns ju absolut inte budget för regim-TV att sända på parallel frekvenser eller streama) än mindre bjuda in några som var med där.
Senast redigerad av Room531 2026-08-23 kl. 22:28.
Citera
2026-08-23, 22:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Var kan man se den här debatten?

Står i TS.
Citera
2026-08-23, 22:31
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Ämne förtydligat att det ägde rum på youtube samt dagens datum

Utgången rubrik: Partiledardebatt ikväll kl 20 med partier utanför riksdagen – bland annat AfS /MOD
Citera
2026-08-23, 22:36
Medlem
Blir Enhet igen för mig, jag vill ha fred och frihet, jämlikhet, giftfri mat och miljö. Och medborgarlön.
Citera
2026-08-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Är det så stor skillnad på deras politik då? Allard är bra mycket mer populär och kommer få många röster i valet. Mycket mer än Kassler.
Kassler tycker inte om Israel utan hejjar på Palestina/Gaza/Hamas-gänget medan Allard skiter blött i hela frågan och därmed röstar blankt. Han är helt inriktad på Sverige och vill gå ur EU.

Annars inte så stor skillnad väl?

De har likheter ja. Båda är emot folkutbytet och bedriva tvångsåtervandring, men Kasselstrand som en nationalist är hårdast på den punkten. Det bara utgår jag ifrån. Båda är emot EU. AfS är på samma sätt emot NATO medan Allard endast vill ha en folkomröstning om det. Båda vill ha fri tandvård, är emot den politiska korrektheten, är emot diverse integrationsprojekt osv.

Summa summarum som jag även skrev, de konkurrerar mer eller mindre om samma väljare, vilket Allard bör vara djupt medveten om. Att debattera mot Kasselstrand skulle nog knappast vara till hans fördel.

Sedan som jag skrivit tidigare. Vi lever i en internationell och global värld vare sig folk vill det eller ej. Omvärlden påverkar oss. Det är fakta. Iranäventyret är det senaste exemplet på det med stigande bensinpriser och det kommer bli mycket värre när reserverna tagit slut. Nu har dessutom Israel börjat hetsa mot Turkiet och jag gissar att de kommer hamna i krig i framtiden p.g.a. Israels vilja att dominera mellanöstern och Turkiet står i vägen för det, nu i Syrien. Att inte ha någon åsikt om detta och inte vilja prata om det tycker jag är jävligt tondövt.

Sedan, jag tror knappast Allard "skiter i det" utan att väljer att inte prata om det. Rätt stor skillnad. Hans bakgrund inom ung vänster och den svenska våldsvänstern så tvivlar jag kraftigt på att han är ett fan av Israel.
Senast redigerad av Patch1 2026-08-23 kl. 22:42.
Citera
2026-08-23, 22:53
Medlem
PingPongZongs avatar
När Benneth snackade om NATO. Och sa att han hellre sett en nordisk militärallians. Då tänkte jag på Nord-Nat. Det var ju inte en militärallians men kunde blivit. Och kanske blir? SD var ju med i Nord-Nat.

Nord-Nat var ett samarbetsorgan för nationalistiska partier i de nordiska länderna bildat 18 juni 1997 i Malmö. Medlemspartierna i Nord-Nat var Sverigedemokraterna, norska Fedrelandspartiet, Nationalpartiet Danmark och finska Fosterländska folkförbundet. Nätverket upplöstes 1999.

Det hade vart något det. Vilka länder skulle vi anfalla då? Minsta lilla skitsnack och vi börjar bomba. Atombomba.
Senast redigerad av PingPongZong 2026-08-23 kl. 22:57.
Citera
2026-08-23, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Omgivningen är för oseriös. Detta är inte någon partiutfrågning utan nån sorts skrattspegel.

Kan delvis vara därför Allard inte tackade ja heller. Han är ju känd för att ge mittfingret till massmedierna när de frågar om intervjuer osv. När Allard senast faktiskt tackade ja så fick han göra det på sina egna villkor mer eller mindre. Det är skönt att personer som Allard kan dissa etablissemangsplattformarna men ändå nå ut tack vare alternativmedia. Hade inte funkat förut, inte alls lika bra iaf. Jag har inte sett den där debatten ännu, men jag vet inte om jag ens vill se skiten. Det är som att gå rakt i en fälla, där man ger kräken till programledare och moderatorer så mycket makt att styra och ställa utformningen av skiten.

Har någon sett det, och i så fall hur var det? Jag skiter i era politiska åsikter, jag vill bara veta om programmet blev någorlunda lyckat.
Citera
2026-08-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Kul! Kan det kanske bli en värdig uppföljare till denna klassiker:

https://m.youtube.com/watch?v=PpIkDGzg1xg

En fin klassiker det där!

Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ordväxlingarna mellan Nyans och AfS kan nog bli intressant. Krista värdepartiets deltagande intresserar mig också då jag inbillar mig att de är kristet konservativa "på riktigt" och inte flumborgerliga likt KD.

De är det! Vill totalförbjuda abort, preventivmedel mm

Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Förstår inte varför piraterna inte är med. Kanske för att samhällsbeskrivningen de har är alldeles för relevant med den utrullade polisstaten och havererade narkotikapolitiken och de försöker tiga ihjäl dom... Sorgligt.

Ingen större sorg sett till urvalet. De kanske inte heller hade tid?

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Piratpartiet har väl inte varit aktuella sedan IPRED. Dessutom kan de ju ha blivit tillfrågade och tackat nej likt ÖP och MeD.

Hur länge har Enhet och Kristna Värdepartiet varit "aktuella"? Tror snarare att MSM inte bryr sig om partier som åker ur EP-parlamentet (även om frågorna fortfarande är aktuella) SVT är väl mer inne på miljö/klimatfrågor? Och svenska folket (i sin naiva uppfattning att staten & myndigheterna inte gör något fel) bryr sig inte om PPs frågor

Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Varför fick inte Svarta Ballonger vara med, eller Kalle Anka-partiet? De senare har väl haft en stadig väljarbas de senaste decennierna?

En skandal utan dess like! En förlust för demokratin

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Kalle Anka-partiet bestod väl bara av en enda medlem som dog för 10 år sedan.

Vem då? Den där Bosse Persson (som nämns i Wikipedia-länken)? Han var aldrig "medlem" utan tryckte bara upp egna valsedlar med sig själv som enda kandidat 2002

Citat:
Ursprungligen postat av 526
Knäpptryckarna är en oseriös form av Direktdemokraterna

1+ Partiledaren har sagt att han inte tror på månlandningen ("hur skulle man kunna skicka en husvagn till månen?")

Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Har det ens existerat som ett riktigt parti? Det är väl bara något folk har skrivit på sina valsedlar, istället för att rösta blankt.

Korrekt. Aldrig varit registrerat eller organiserat som parti

Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Kommer ihåg när det var en liknande debatt inför något riksdagsval på tv3. Med arslet som programledare. ND var med, någon jävla tomte från tomtepartiet. En galen dansk. SD hade skickat en galen ungerska som pratade om något troll. Helt galet. Var lite 90-tals känsla minns jag. Fast det var på 2000-talet. Idag ska det vara så seriöst så det blir tråkigt.

Den debatten jag nämner längst upp i mitt inlägg. "Ungerskan" var Anna Hagwall som inte satt och pratade om "troll" utan "det spelar en stor roll" (hon pratade om föräldrars ansvar i att uppfostra barn eller något) Men pga sin brytning så kan man ju lätt höra fel

Citat:
Ursprungligen postat av Nordfeldt
Snubben från MoD är hyfsat excentrisk alternativt halvgalen

De är ju anti-vaxxare och på MODs hemsida ursäktar man Rysslands invasion och kallar det som skedde 2014 en "fascistisk statskupp", dvs när Yanukovich flydde. Så han är nog putinist också

Citat:
Han var en som varnade för gå med i EG för det fanns risk att det skulle komma hit 10 000 tyska bögar. Han varnade för homosexualitet och sa se vad som hände med Palme. Hans kompis och sambo EBBE Carlsson hade ju knullat 10 000 danska bögar. Och fått HIV.

Mycket som är OT här och (och om det var "Ebbe Carlsson som dödade Palme" låter jag vara osagt) Det där med "10,000 tyska bögar", sa Bouvin just det? Det är väl en radio-sketch med Fredrik Lindström?

Citat:
Men saknade Vikingapartiet - Valvaruhuset "40 partier i Valvaruhuset utan politisk impotens."

Bosse hade charm (men dog 2014) RIP
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-08-23 kl. 23:45.
Citera
2026-08-23, 23:22
Medlem
Badassmfokas avatar
Alla där borde inse hur orelevanta och underlägsna de är och ge upp sina röster till Kasselstrand.
Trots detta skulle de gärna få ersätta riksdagspartierna allihopa så ser vi vad som händer. Förutom Nyans då.

Vad som i verkligheten skulle vara intressant är Allard mot Kasselstrand. Dessa motståndare är NPCs och inte riktiga spelare om att bli något nytt riksdagsparti.
Senast redigerad av Badassmfoka 2026-08-23 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in