2026-08-21, 11:07
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horuk
Någon som sett inlägget på gruppen Naras soldater på fb angående G?

Nej, aldrig sett gruppen. Vad handlade inlägget om?
Citera
2026-08-21, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Nej, aldrig sett gruppen. Vad handlade inlägget om?

Frågan var skvaller om G typ. Stod bland annat att mannen ska vara en av Umeås största knarklangare. Vet ej om det stämmer men var flera som skrev liknande om just det. Ska söka upp inlägget och se om det skrivits något mer.
Citera
2026-08-21, 15:54
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Frågan var skvaller om G typ. Stod bland annat att mannen ska vara en av Umeås största knarklangare. Vet ej om det stämmer men var flera som skrev liknande om just det. Ska söka upp inlägget och se om det skrivits något mer.

Ok. Ja det är ju inget nytt att Z haft/har med droger att göra. Han är ju dömd för innehav. Det var väl strax innan han träffade G. Men tvivlar på att det är något han lagt av med. Tyvärr har jag den inställningen till droger, att de som håller på med sånt inte lägger av hur som helst. Oavsett om de använder eller langar.
Citera
2026-08-21, 15:58
Medlem
Citat:
Ok. Ja det är ju inget nytt att Z haft/har med droger att göra. Han är ju dömd för innehav. Det var väl strax innan han träffade G. Men tvivlar på att det är något han lagt av med. Tyvärr har jag den inställningen till droger, att de som håller på med sånt inte lägger av hur som helst. Oavsett om de använder eller langar.

Ja vad han har gjort innan må vara, inga barn inblandade då. Men om det nu fortsatt när han har barn och ansvar så är det ju riktigt sjukt och oroväckande.
Citera
2026-08-21, 17:23
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ja vad han har gjort innan må vara, inga barn inblandade då. Men om det nu fortsatt när han har barn och ansvar så är det ju riktigt sjukt och oroväckande.

Nej, det är sant. Men har varit inne på det tidigare i tråden. Om han fortfarande håller på med sånt. Deras ekonomi och hur allt går ihop när G bara är influencer och inte verkar ha någon högre inkomst att tala om och att Z verkar ha levt på sitt fiske. Hur sjutton det gått ihop när de har barnen och huset och det liv de lever. Om Z haft svartjobb eller fortfarande sysslar med droger. Något skumt har det allt sett ut att vara. Någon kommenterade Zs droger på Aftonbladet när de skrev om skilsmässan och då lät det som att denna någon visste att det hålls med droger. Kan ha syftat på gamla tider, men det lät som att det var både G och Z och här och nu. Oroväckande bara det att spekulationerna om drogerna finns när det är barn inblandade.
Citera
2026-08-21, 19:43
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Nej, det är sant. Men har varit inne på det tidigare i tråden. Om han fortfarande håller på med sånt. Deras ekonomi och hur allt går ihop när G bara är influencer och inte verkar ha någon högre inkomst att tala om och att Z verkar ha levt på sitt fiske. Hur sjutton det gått ihop när de har barnen och huset och det liv de lever. Om Z haft svartjobb eller fortfarande sysslar med droger. Något skumt har det allt sett ut att vara. Någon kommenterade Zs droger på Aftonbladet när de skrev om skilsmässan och då lät det som att denna någon visste att det hålls med droger. Kan ha syftat på gamla tider, men det lät som att det var både G och Z och här och nu. Oroväckande bara det att spekulationerna om drogerna finns när det är barn inblandade.

Om karln jobbat med att sälja lyxbilar hade man väl kunnat tänka sig att han tjänar bra på provision osv, men firman han jobbar på är väl en vanlig bilhandlare?
Vet inte vad en bilförsäljare tjänar men att hålla på i drogsvängen i en så liten stad som Umeå kan ju inte vara så lätt? Polisen har väl rätt bra koll kan jag tänka mig.
Citera
2026-08-21, 20:37
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
Om karln jobbat med att sälja lyxbilar hade man väl kunnat tänka sig att han tjänar bra på provision osv, men firman han jobbar på är väl en vanlig bilhandlare?
Vet inte vad en bilförsäljare tjänar men att hålla på i drogsvängen i en så liten stad som Umeå kan ju inte vara så lätt? Polisen har väl rätt bra koll kan jag tänka mig.

Ja, verkar vara en vanlig bilfirma. Uppfattar även att Z inte jobbat så länge på den där bilfirman. Var ju inte överdrivet länge sedan G började nämna hur han kommit hem tidigare från jobbet och i ungefär samma veva dök han upp med namn och bild på bilfirmans sida över personal. G skriver inget om fisket längre vad jag kunnat se, eller att hon är ensam länge med barnen som hon gjorde förut. Droger har jag fått till mig att det är ett ganska utbrett problem i Umeå, samt kriminella nätverk.
Citera
2026-08-22, 22:55
Medlem
Citat:

Hon har en årsinkomst på över 600 000 förra året och han på 350 000
Citera
2026-08-23, 09:02
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Hon har en årsinkomst på över 600 000 förra året och han på 350 000

Med tanke på hans ganska låga inkomst så är det ju rimligt att tänka sig att det är hon som står för det mesta i konsumtionsväg. Då blir hela hushållets inkomst inte mycket att hurra för.

Särskilt inte när man ser vad de gör, vad de äger och hur de handskas med vardagsekonomin.

Tex att äta ute hela tiden, ägna sig åt dyra sporter (hockey) dyra hobbies (fiske) och hur Gabsan enl rykten numera måste betala för sig vad gäller dyra skönhetsbehandlingar etc.

Dyr bil på leasing, dyrt hus, resor, många barn med samma typ av materiella behov som föräldrarna etc.

Deras ekonomi lär inte blomstra i alla fall. Den saken är jag tämligen säker på.

Minns någon när hon "tappade bort" flera vigselringar med jämna mellanrum? Bland annat i omklädningsrummet i simhallen vid ett tillfälle. Så osannolik hela storyn eftersom det hände flera gånger och att hon dessutom skrev om det.

Jag tänkte direkt att hon försökte scamma sitt försäkringsbolag för jag har för mig att hennes äktenskapsjuveler var ganska dyra.
Citera
2026-08-23, 22:18
Medlem
Citat:

Han brukar nog fortfarande

Hans pappa höll väl också på med det?
Citera
2026-08-23, 22:19
Medlem
Citat:

Livet är billigare i Umeå dessutom tjänar hon bra på sina sociala medier fick säkerligen också ett arv när hennes pappa dog
Citera
2026-08-24, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Livet är billigare i Umeå dessutom tjänar hon bra på sina sociala medier fick säkerligen också ett arv när hennes pappa dog

Gabjoss var bara ett barn när hennes pappa dog, något större arv var det nog inte för hon jobbade åtminstone de två sista åren av sin gymnasietid. Hade hon haft pengar då hade hon knappast jobbat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in