2026-08-23, 08:48
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Inte alls dumt tänkt. Sedan får jag intrycket att hans beteende efter dådet, vid flykten och förhören, är kallt och beräknande. Tyder faktisk på en djupare personlighetsstörning.
Utan tvekan narcissist. Jag har levt länge med en med bekräftad narcissistisk personlighetsstörning och det är som att läsa om honom. Minus mordet då (hittills iaf).
Lever inte med den personen längre ska tilläggas. Men han fortsätter försöka göra mitt liv en pest trots att det gått 6 år sedan jag flyttade.
Att bli lämnad om man är en narcissist är otänkbart. Eftersom de är fullkomliga.
Senast redigerad av Anillen 2026-08-23 kl. 08:52.
Citera
2026-08-23, 10:10
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av So.far.so.good
Ett sårat ego & narcissist. Hoppas han får ett väldigt långt straff.

& jag önskar innerligt att orsaken till detta dåd blir tydligt. Tror att det blir svårare att acceptera och gå vidare för de anhöriga utan ett varför.
Förmodligen, även om jag ändå kan tycka att underlaget för TNs person och hur saker gått till, är en aning tunt.

Gissar också att de anhöriga kan få en mindre vidrig process om de får klarhet.

Jag får också känslan av den misstänkte mördaren är en särskilt otäck människa. Om det är så att han håller igen med vad som hänt, räcker det för ett avgrundsdjupt hat mot aset.
Citera
2026-08-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Förmodligen, även om jag ändå kan tycka att underlaget för TNs person och hur saker gått till, är en aning tunt.

Jag får också känslan av den misstänkte mördaren är en särskilt otäck människa. Om det är så att han håller igen med vad som hänt, räcker det för ett avgrundsdjupt hat mot aset.
Ja, underlaget är tunt. Vem vet hur man själv skulle agera i ångest över ett grymt mord man överraskat sig själv med och inför utsikterna att tillbringa kanske resten av sitt liv inlåst bland grovt kriminella. Omöjligt att föreställa sig.
Citera
2026-08-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, underlaget är tunt. Vem vet hur man själv skulle agera i ångest över ett grymt mord man överraskat sig själv med och inför utsikterna att tillbringa kanske resten av sitt liv inlåst bland grovt kriminella. Omöjligt att föreställa sig.

Då är det väl på tiden att han är ärlig o erkänner allt
Citera
2026-08-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Jag har varit med om att polisen kom till arbetsplatsen för att gå igenom en anhållens arbetsplats och dator. Datorn tog de med sig. Det rörde sig inte om något brott mot arbetsgivaren.

Ja, såklart. Det är inte samma sak som att en polis ringer och informerar att en arbetskamrat sitter häktad.
Citera
2026-08-23, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Då är det väl på tiden att han är ärlig o erkänner allt
Ja på den här sidan av rinken skulle man ju önska att han gjorde det valet. För de efterlevandes skull och för vår sinnesfrid. Honom struntar vi ju i.
Citera
2026-08-23, 15:58
Medlem
-Dizzy-s avatar
Om han stannat på platsen, hade han inte bättre kunnat hävda självförsvar då... nu när han flydde och gämde sig, så känns ju det som ett sämre odds att kunna ge försvaret den chansen.
Citera
2026-08-23, 16:22
Medlem
Tintin257s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Om han stannat på platsen, hade han inte bättre kunnat hävda självförsvar då... nu när han flydde och gämde sig, så känns ju det som ett sämre odds att kunna ge försvaret den chansen.
Teoretiskt hade han säkert kunna det men jag antar att han drabbades av någon slags panik och instinkten att fly kom. Dock verkar det ju som om att han tagit sig tid att städa undan en del efter sig. Duschade gjorde han ju ett inbrott för att göra. Han verkar ändå ha agerat någorlunda rationellt utifrån ett flyktperspektiv även om själva flykten var dömd att misslyckas.
Citera
2026-08-23, 18:13
Medlem
Såg bilden på henne .hur kunde hon som var så vacker fastna för denna galning.
Citera
2026-08-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid

Aa, du har så rätt!
Citera
2026-08-23, 18:40
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Såg bilden på henne .hur kunde hon som var så vacker fastna för denna galning.
Ja obegripligt. Men gissar att hon rörde sig i finare kretsar och han var konstintresserad. Så de hade säkert ett gemensamt intresse där.
Citera
2026-08-23, 21:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin257
Teoretiskt hade han säkert kunna det men jag antar att han drabbades av någon slags panik och instinkten att fly kom. Dock verkar det ju som om att han tagit sig tid att städa undan en del efter sig. Duschade gjorde han ju ett inbrott för att göra. Han verkar ändå ha agerat någorlunda rationellt utifrån ett flyktperspektiv även om själva flykten var dömd att misslyckas.
Fast agerade han verkligen rationellt? Tycker att det som kommit fram ger bilden av panik, kaos och kortslutning. Han rör sig i cirklar, verkar inte kunna ta ett vettigt beslut, ligger i en båt och trycker för att slutligen kasta sig i vattnet när polisen kommer.

Att ringa 112, eller stanna kvar och skylla på nödvärn, eller tillochmed hitta på en story om en galning som attackerat dem, hade varit rationellt och slugt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in