2026-08-23, 14:08
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Han kanske menade första bästa invandrare
Jag tycker att det finns många olika spår i detta
Han verkade beundra tidigare skoldåd som var speciellt riktade mot invandrare

Finns många unga som känner sig utanför osv, alla blir inte mördare för det
Jag tycker man ska fördjupa sig i hans chattar

Hade faktiskt en konversation igår om just det där.

Där stod det:
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Ja dock ska han ha skrivit till en internetvän ”Bradar tfd who u want me to targer immigrant sor or” sedan ser man inte mer av konversationen.
Citera
2026-08-23, 14:08
Medlem
Han kommer sitta inne jul o nyår.
Citera
2026-08-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Han kommer sitta inne jul o nyår.
Ja, det kommer han.

Kanske borde vi återupprätta julkortstraditionen? "God Jul ditt miffo, hoppas du får många år framför dig i din ensamhet att begrunda alla liv du förstört."
Citera
2026-08-23, 14:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Dom ger ju bort barn till män som har eller har haft problem utan vidare. Att bli familjehem och vara ett as, är lätt på de där orterna. Förövrigt så är Bandidos undergrupper osv ganska vanligt där.

Att göra nätverksplacerimg är praxis pga att barn faktiskt mår bäst av att placeras inom den tryggare sfären. Men man kan ifrågasätta vad för slags familjehem som tillåter någon till våldsbejakande internetmiljöer (han bör suttit mycket vid datorn). Även att han tillåtits äga ett vapen, såsom svärdet.

Iallafall så är det otroligt lustigt att många pajaser hoppat på mig i tråden när jag nämnt det led autism och trauman, för att läsa att exakt samma saker är skäl till att han varit fortsatt placerad och som anses vara omsorgsbrister hos pappan.

Så Liam var med andra ord hemmasittare med c-ptsd och som utvecklat autistiska symptom till följd av sin barndom. Gissningsvis sattes en autistisk diagnos ganska nyligen eller så har han identifierat sig som autistisk. Om chattarna jag läst var korrekta, och då har även målet varit invandrare.

Kontot jag hittade med det kyrilliska alfabetet tycks ändå vara hans. Frågan blir om han är uppvuxen med pappan och kyrilliska inte används i Ungern, varifrån språket kommer. Även med autism eller särintressen känns det som överkurs att plugga för en tonåring. Känns som om han har ryska rötter också.

Gällande Bandidos och alla olika undergrupper blir det intressanta den som enligt chattar ska ha planerat dådet med honom även om de kan ha varit falska då han knappast tycks intresserat sig för att bli skjuten av polisen eller avsluta sitt liv.

Det är lätt för kriminella som vill begå dåd, att använda sig av sådana de redan känner till väl om de ska organisera något av ren psykopatisk drivkraft.

Skulle inte bli förvånad om det sitter äldre livstilskriminella psykopater och rör sig i dessa vatten heller och framstår som jämnåriga och på samma lika villkor och uppmuntrar till våldsdåd när de hittar labila unga män. Har trott det i några år nu om vi säger som så.

Berätta gärna mer om att de ”ger bort barn till män som haft eller har problem utan vidare”?

Förstår absolut det där med nätverksplacering. Men hur kan det ens komma på tal när barnet kommer ifrån en kriminell familj/släkt/miljö?

Exakt, en tonåring med C-PTSD som av fadern förvägrats traumabehandling trots att BUP tyckte att det behövdes. Verkar ju inte ha getts under tiden i familjehemmet heller. Detta med autistiska symptom pga trauma är mycket troligt. Jag vågar inte uttala mig om ifall han själv identifierade sig som autist, inte tillräckligt insatt. Men det är tyvärr ofta marginaliserande och stigmatiserande ff att få en autismdiagnos.

Ang. den kyrilliska skriften. Mycket möjligt att han kan det sen barndomen/tidig skolålder. Lärt sig av pappan och hans sida av släkten. Det används parallellt om än inte lika vanligt på Balkan som med vårt romerska/latinska alfabet. Ungern gränsar ju till Balkan. Fadern kanske är halvt ungrare och halvt från något Balkanland.

Din teori om att yrkeskriminella utnyttjar yngre, särskilt labila, tror jag också. Men jag vet inte i detta fall. Kan ju lika gärna ”bara” vara vanligt hjärntvättad av psykiskt labila jämnåriga också, pga han själv är skör psykiskt.
Senast redigerad av KattenSpike 2026-08-23 kl. 14:17.
Citera
2026-08-23, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Får man påminna om att det var tvättäkta svensken Anton Lundin Pettersson som begick det första skoldådet i Sverige med dödlig utgång och att han attackerade personer med utländsk bakgrund. Vet inte riktigt vad som skulle vara mer rasistiskt än det.

Det var inget rasistisk, hur du försöker
Citera
2026-08-23, 14:12
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Kontot jag hittade med det kyrilliska alfabetet tycks ändå vara hans. Frågan blir om han är uppvuxen med pappan och kyrilliska inte används i Ungern, varifrån språket kommer. Även med autism eller särintressen känns det som överkurs att plugga för en tonåring. Känns som om han har ryska rötter också.

Kyrilliska alfabetet används i Serbien också.
Edit: Finns för övrigt en hel ungersk provins i Serbien, Vojvodina.
Citera
2026-08-23, 14:13
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Får man påminna om att det var tvättäkta svensken Anton Lundin Pettersson som begick det första skoldådet i Sverige med dödlig utgång och att han attackerade personer med utländsk bakgrund. Vet inte riktigt vad som skulle vara mer rasistiskt än det.
Lögn.
Sveriges första kända skolskjutning inträffade den 4 mars 1961 under en skoldans på Kungälvs läroverk (nuvarande Thorildskolan) i Kungälv. En 17-årig pojke sköt in i aulan eller gymnastiksalen där omkring 100 ungdomar befann sig. Sju personer skadades och en 18-årig elev avled av sina skador.

Vänsterblivna är iofs inte kända för att ha de skarpaste knivarna i lådan.
Citera
2026-08-23, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, det kommer han.

Kanske borde vi återupprätta julkortstraditionen? "God Jul ditt miffo, hoppas du får många år framför dig i din ensamhet att begrunda alla liv du förstört."
Otroligt när folk medger häktning osv, det är rena tortyren där inne... 10 dagar för mig kändes som 100.
Känns som att han ville leva och bli ihågkommen men han misslyckades me sitt uppdrag, målet var nog inte att bara döda en...
Citera
2026-08-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Don Carlos känns ganska omogen, tror nog inte han fattat vad han gjort riktigt. Blir inget roligt uppvaknande för honom om ett par månader eller år när han inser vidden av sin handling och sitt straff.

Han har förstört sitt liv för alla framtid och kommer sitta livstid. Ska man förstöra sitt liv så kan man lika bra göra det ordentligt men inte ens det klarade han av. Muppen valde ett otympligt svärd och klädde ut sig till en pajas och lyckades endast döda en liten flicka trots att han ville döda så många som möjligt.
Citera
2026-08-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
Det är ju inte han idiot
Jo det är det din jävla nolla, horunge.
Citat:
Ursprungligen postat av Tcent78
https://imgur.com/a/RbhWsyZ

GM till höger.

Citat:
Ursprungligen postat av Theesea
Han har inte haft det lätt efter att ha läst här i tråden.
Vadå läst här? När skulle han ha gjort det?
Senast redigerad av Moranco 2026-08-23 kl. 14:24.
Citera
2026-08-23, 14:21
Medlem
Det verkar som han inaktiverat sin facebook. Han stalkar sina ex, vet en annan tjej han gjort så emot. Pratade med honom då och fick känslan att han kunde göra i princip vad som helst.

Pappan alltså.
Senast redigerad av Iou123 2026-08-23 kl. 14:27. Anledning: Glömde en sak
Citera
2026-08-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Otroligt när folk medger häktning osv, det är rena tortyren där inne... 10 dagar för mig kändes som 100.
Känns som att han ville leva och bli ihågkommen men han misslyckades me sitt uppdrag, målet var nog inte att bara döda en...
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Han har förstört sitt liv för alla framtid och kommer sitta livstid. Ska man förstöra sitt liv så kan man lika bra göra det ordentligt men inte ens det klarade ha. av. Muppen valde ett otympligt svärd och klädde ut sig till en pajas och lyckades endast döda en liten tjej trots att han ville döda så många som möjligt.
Nej, hans hämnd på människosläktet var synnerligen blek. En tjej hade han ihjäl, till priset av sitt liv och bli hatad av alla för all framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in