Citat:
Ursprungligen postat av
KattenSpike
”Citat:
Ursprungligen postat av DenErna
Men man kan ju inte bortse från att familjehemspappan har varit en ökänd (i Fagersta) kriminell person med koppling till Bandidos, och som i alla fall tidigare haft ett stort våldskapital. Även om J.S fått ordning på sitt liv så kan man ju fråga sig om detta verkligen var en lämplig placering.”
Som sagt. Detta är socialtjänstens fel.
Dom ger ju bort barn till män som har eller har haft problem utan vidare. Att bli familjehem och vara ett as, är lätt på de där orterna. Förövrigt så är Bandidos undergrupper osv ganska vanligt där.
Att göra nätverksplacerimg är praxis pga att barn faktiskt mår bäst av att placeras inom den tryggare sfären. Men man kan ifrågasätta vad för slags familjehem som tillåter någon till våldsbejakande internetmiljöer (han bör suttit mycket vid datorn). Även att han tillåtits äga ett vapen, såsom svärdet.
Iallafall så är det otroligt lustigt att många pajaser hoppat på mig i tråden när jag nämnt det led autism och trauman, för att läsa att exakt samma saker är skäl till att han varit fortsatt placerad och som anses vara omsorgsbrister hos pappan.
Så Liam var med andra ord hemmasittare med c-ptsd och som utvecklat autistiska symptom till följd av sin barndom. Gissningsvis sattes en autistisk diagnos ganska nyligen eller så har han identifierat sig som autistisk. Om chattarna jag läst var korrekta, och då har även målet varit invandrare.
Kontot jag hittade med det kyrilliska alfabetet tycks ändå vara hans. Frågan blir om han är uppvuxen med pappan och kyrilliska inte används i Ungern, varifrån språket kommer. Även med autism eller särintressen känns det som överkurs att plugga för en tonåring. Känns som om han har ryska rötter också.
Gällande Bandidos och alla olika undergrupper blir det intressanta den som enligt chattar ska ha planerat dådet med honom även om de kan ha varit falska då han knappast tycks intresserat sig för att bli skjuten av polisen eller avsluta sitt liv.
Det är lätt för kriminella som vill begå dåd, att använda sig av sådana de redan känner till väl om de ska organisera något av ren psykopatisk drivkraft.
Skulle inte bli förvånad om det sitter äldre livstilskriminella psykopater och rör sig i dessa vatten heller och framstår som jämnåriga och på samma lika villkor och uppmuntrar till våldsdåd när de hittar labila unga män. Har trott det i några år nu om vi säger som så.