2026-08-23, 00:51
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Om man använder de kan det ju vara trevligt men det är väl i Stockholms innerstad inte många som gör vad jag har sett, då finns det ju ingen anledning att betala flera 100.000 kr för det!

Du har inte sett många balkonger i Stockholms innerstad överhuvudtaget, eftersom det inte finns många balkonger i Stockholms innerstad som syns från gatan, de flesta balkonger som finns är små vädringsbalkonger mot gården, där pigan skall vädra sängkläderna innan hon bäddar, det är bara väldigt stora lägenheter som överhuvudtaget har någon form av balkong mot gatan i Stockholms innerstad och dessa balkonger är inte avsedda att möbleras på något sätt.

Då kan balkongen mot gatan och vädringsbalkongen ligga i olika vädersrstreck.

I mitt fall finns det ett litet frukostbord på balkongen i köket, används vid lämpligt väder.
Senast redigerad av trottwell 2026-08-23 kl. 01:28.
Citera
2026-08-23, 01:27
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du har inte sett många balkonger i Stockholms innerstad överhuvudtaget, eftersom det inte finns många balkonger i Stockholms innerstad som syns från gatan, de flesta balkonger som finns är små vädringsbalkonger mot gården, där pigan skall vädra sängkläderna innan hon bäddar, det är bara väldigt stora lägenheter som överhuvudtaget har någon form av balkong mot gatan i Stockholms innerstad och dessa balkonger är inte avsedda att möbleras på något sätt.

Då kan balkongen mot gatan och vädringsbalkongen ligga i olika vädersrstreck.

Jag vet hur det ser ut i Stockholms innerstad då jag har bott där!
Citera
2026-08-23, 10:11
Medlem
Frågan är kanske inte om två balkonger används utan om ens en balkong används till den grad det motiveras av det högre försäljningspris.
Du nämner flera miljoner extra för två balkonger.
För det priset kan man nästa köpa en sommarstuga eller en kollonilott med stuga på lotten istället inte allt för långt från stan.
Kan tänka mig att en balkong med utsikt ofta ligger mot en gata med massa oväsen.
Balkong mot innergård är tyst med ingen utsikt plus alla ens grannar glor på en hela tiden.
Citera
2026-08-23, 10:24
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Balkonger är överskattade. En massa extra att städa bara, speciellt om man har inglasad balkong som jag. Putsar jag rutorna så är de lika skitiga efter en vecka.

Bättre att sätta sig någonstans utomhus eller ta en promenad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in