2026-08-23, 10:08
Avstängd
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ja, men du har väl en egen hjärna, ingen tvingar dig att gå efter andras uppmaningar?

Är du hjärndöd?
Uppmanar man till brott ska man straffas lika hårt punkt slut din jävla zigenare
Citera
Medlem
Vem var flickan som dog?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watzii
Von-pilser ljuger stenhårt, kolla tidslinjen. NI var i Stockholm när MGM greps inne på skolan
Haha pinsam kille. Hitta på att hans polare är NI och sköt GM i höger lår och säger till alla andra att sluta ljuga och sprida skitsnack i tråden kul när det kommer fram att han råljuger och att GM inte ens är skjuten. Vilken stjärna
Citera
2026-08-23, 10:09
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ja, men du har väl en egen hjärna, ingen tvingar dig att gå efter andras uppmaningar?
Du får nog acceptera att lagstiftningen om anstiftan finns och vad den innebär.
Citera
2026-08-23, 10:10
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somechaos
Man kan ju kolla upp fosterfamiljen, då både foster pappan och fosterbror finns på krimfup.
Var verkligen detta en lämplig fosterfamilj?

Nu vet jag inget om den där familjen men jag har bekanta som varit hos olika fosterfamiljer när de växte upp och det finns en hel del familjer som inte bör ta mot ungdomar utan de gör det enbart för pengarna och ibland har dom 4-5 fosterbarn sen tidigare och är dom bara intresserad av pengarna så ändras inget av beteendet hos ungdomar. Kan bli värre till och med. Men det finns även väldigt bra familjer men fler dåliga än bra
Citera
2026-08-23, 10:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Hur tänkte du nu?

Om ALLT ansvar för brottsligheten i samhället ska läggas på gärningsmännen måste hela rättssystemet göras om i grunden. Då har föräldrar, skola, socialtjänst, politiker, företag, sociala medier osv alltså inget ansvar och kommer inte förhöras eller bli kallade till rättegångar.
Citera
2026-08-23, 10:12
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fredrik-16-korde-huggen-pojke-till-sjukhuset-efter-dadet-i-fagersta/

Orka sitta i en jävla EPA i 30km/h när man behöver komma till sjukhuset fort 😂

Många epor gömmer ju en knapp nånstans så att de kan få lite mer fart. Han kanske tryckte på den
Citera
2026-08-23, 10:13
Medlem
Mycket bra sagt. Jag är själv politiker och skulle inte drömma om att göra något sådant här till ett politiskt slagträ. Politiken är redan mycket obehagligt infekterad och polariserad.

INGET våld, hot, utfrysning, eller hat är OK, oavsett vilken politisk inriktning det kommer ifrån. Vårt parti jobbar hårt för att psykvården och ungdomsvården skall börja fungera igen. Det är mycket viktigt i min värld, för ett fungerande demokratiskt samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.worldwide
Avliden far, en mamma som inte vill ha honom, bosatt i ett fosterhem, låg impulskontroll, väldigt störd grabb med mycket demoner i huvudet skulle jag tro. Ni vuxna som sitter och spekulerar i om det är en vänster eller högerkille är fan sjuka i huvudet. Jag är 18 år och fattar till och med att grabben inte mådde bra och ramlade ner i ett maskhål av folk som hyllar skolskjutare på tik tok. Det blev hans verklighet.
Citera
2026-08-23, 10:13
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Är du hjärndöd?
Uppmanar man till brott ska man straffas lika hårt punkt slut din jävla zigenare

Knip igen, nu har inte jag skrivit om hur straffskalan ser ut, men om du blir uppmanad av någon att göra något då har du en egen hjärna att tänka med om du ska göra detta Zigge....
Citera
2026-08-23, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt
Det handlar om att skapa legitimitet. D.v.s. visa att vi tuffa poliser finns och är aktiva. Trotts att en avslappnad poliskommissarier med kaffe och bulle i handen, hade kunnat göra samma sak.
Alla vill motivera sin existens och budget. Får man möjligheten att öva skarpt med eller utan kameror och hundra vittnen tar man väl tillfället i akt.

Var det inte GW eller Janne G som hade det fiktiva (?) polisbefälet ”Tigern” i nån av böckerna, en taggad jävel som gillade drag under galoscherna. Tigern letade tillfällen att ösa på, angående brist på riktig action för insatspolis under åttiotalet, gamla nationella ONI kontra vanlig piketverksamhet.

Vi har ett samhälle numera där det inte verkar saknas skarpa jobb.
Citera
2026-08-23, 10:17
Medlem
Smultronmilkshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hompe1
Vem var flickan som dog?

Agn*s Vik*r

* = E
Citera
2026-08-23, 10:18
Medlem
Citat:
Knip igen, nu har inte jag skrivit om hur straffskalan ser ut, men om du blir uppmanad av någon att göra något då har du en egen hjärna att tänka med om du ska göra detta Zigge....
Jo men det kan fortfarande vara straffbart att uppmana någon att begå brott. Det ena behöver inte utesluta det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in