2026-08-23, 07:54
Avstängd
kyrkstockens avatar
Nej den är inte bortröstad. Det är en markering.

Om fler hade markerat missnöje med dagens politik och politiker skulle andra rörelser växa fram.

Jag stannar tex. hemma. Jag vill inte ha in några djävla indier och pakistanier i landet som SD nu skall fylla landet med.
Citera
2026-08-23, 07:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det var det jag skrev!

Det blir Sd för mig. Jag har hjärtat mer hos AfS numera, främst p.g.a. Sd:s judefjantande och att de blivit för mainstream rent allmänt, men det GÅR ju inte att rösta på något annat än ett Sd, Kd eller M nu, för Maggan o gänget blir en katastrof. (Jag hoppas fortfarande på att opinionen ska vända de sista veckorna som är kvar.)

Litet blir det ju dock det TS poängterar. Du skulle allra helst vilja lägga din röst där. Men skippar för det i det större hela. Det blir ju i det större hela mer skit ärligt då det parti du kommer rösta på inte till fullo uppfyller vad du vill. Anledningen också varför inte Afs har en chans på att komma in.
Citera
2026-08-23, 08:00
Medlem
GanskaRoligts avatar
Man behöver tänka långsiktigt. Vid 1% av rösterna får AFS tryckta valsedlar till nästa val och vid 2,5% får AFS statligt partistöd, mer uppmärksamhet etc. Detta underlättar vägen in till riksdagen. Om vi får 4% framöver, har då alla röster i föregående val varit ”bortkastade” eller var rösterna snarare helt nödvändiga för att partiet successivt skulle kunna växa? För mig är det uppenbart att rösterna gör nytta.
Citera
2026-08-23, 08:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Litet blir det ju dock det TS poängterar. Du skulle allra helst vilja lägga din röst där. Men skippar för det i det större hela. Det blir ju i det större hela mer skit ärligt då det parti du kommer rösta på inte till fullo uppfyller vad du vill. Anledningen också varför inte Afs har en chans på att komma in.

Men alltså, hur mycket jag än hatar Israel så är svensk inrikespolitik viktigare. Med sossarna och V och Mp som deras stödpartier i majoritet, så kommer gränserna snart att stå vidöppna igen, det kommer att bli lättare att bli medborgare och ta hit sina anhöriga från hemlandet igen, inga brottslingar kommer att skickas ut, unga mördare kommer inte längre att få fängelse utan få gå i skolan och bo på HVB-hem och i familjehem med vanliga ungdomar o.s.v..

Maggan säger att hon inte vill detta nu, men det kommer att bli kohandel där hon kommer att gå med på någon "migrationsöverenskommelse" med sina stödpartier, för att få igenom annat. Det blir katastrof. Jag har faktiskt en molande värk i magen nu (på riktigt) när jag skriver det här.
Citera
2026-08-23, 08:29
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men alltså, hur mycket jag än hatar Israel så är svensk inrikespolitik viktigare. Med sossarna och V och Mp som deras stödpartier i majoritet, så kommer gränserna snart att stå vidöppna igen, det kommer att bli lättare att bli medborgare och ta hit sina anhöriga från hemlandet igen, inga brottslingar kommer att skickas ut, unga mördare kommer inte längre att få fängelse utan få gå i skolan och bo på HVB-hem och i familjehem med vanliga ungdomar o.s.v..

Maggan säger att hon inte vill detta nu, men det kommer att bli kohandel där hon kommer att gå med på någon "migrationsöverenskommelse" med sina stödpartier, för att få igenom annat. Det blir katastrof. Jag har faktiskt en molande värk i magen nu (på riktigt) när jag skriver det här.

Vi går mot tuffare tider nu. Krig i både Ukraina och Mellanöstern som expanderar och kommer påverka den globala ekonomin. Med vänstern i regering så kommer svensk ekonomi bli sämre och massinvandringen ännu värre.

Ska man se glaset som halvfullt så kommer detta innebära att folk vill ha en mer radikal höger 2030. En välkommen motreaktion.
Citera
2026-08-23, 08:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Vi går mot tuffare tider nu. Krig i både Ukraina och Mellanöstern som expanderar och kommer påverka den globala ekonomin. Med vänstern i regering så kommer svensk ekonomi bli sämre och massinvandringen ännu värre.

Ska man se glaset som halvfullt så kommer detta innebära att folk vill ha en mer radikal höger 2030. En välkommen motreaktion.

...om det finns något kvar av Sverige då...
Citera
2026-08-23, 09:39
Medlem
Det finns ingen bortkastad röst.
Vi lever i en representativ demokrati.

Du tar en lapp och sen sätter du ett kryss vid personen som du vill ska företräda dig i dom olika församlingarna.

En bortkastad röst är att bli representerad av någon, som man inte tycker ska representera en.
Det är ett demokratiskt problem.

Sossarna och moderaterna är ett gäng antidemokrater. Skulle systemet vara mer demokratiskt och representativt så skulle 100/349=0,2865% räcka för att bli representerad.

Men det vill inte dom korrupta jävlarna för dom gillar inte demokrati utan vill bara sitta vid köttgrytorna och ta andras pengar.
Citera
2026-08-23, 09:40
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det är bra att du väljer Afs istället för SD eftersom det hjälper vänstersidan att ta över det här vanstyrda skeppet. Så jag uppmanar alla högerväljare att rösta på partier som Afs, Örebropartiet och liknande.

Personligen kommer jag att lägga min röst på Miljöpartiet. Personkryss på Daniel Hellden.

Hellden är ju ett större hot mot landet än kasslerstrand.
Har du klimatångest, cyklist eller bara en trädkramare?
Citera
2026-08-23, 09:45
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Man behöver tänka långsiktigt. Vid 1% av rösterna får AFS tryckta valsedlar till nästa val och vid 2,5% får AFS statligt partistöd, mer uppmärksamhet etc. Detta underlättar vägen in till riksdagen. Om vi får 4% framöver, har då alla röster i föregående val varit ”bortkastade” eller var rösterna snarare helt nödvändiga för att partiet successivt skulle kunna växa? För mig är det uppenbart att rösterna gör nytta.

Enligt Kasselstrand får de inte ens annonsera i dagstidningarna. Det lär de inte få om de skulle få 1% eller 2,5% heller.
Citera
2026-08-23, 09:47
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfabet1234
Det finns ingen bortkastad röst.
Vi lever i en representativ demokrati.

Du tar en lapp och sen sätter du ett kryss vid personen som du vill ska företräda dig i dom olika församlingarna.

En bortkastad röst är att bli representerad av någon, som man inte tycker ska representera en.
Det är ett demokratiskt problem.

Sossarna och moderaterna är ett gäng antidemokrater. Skulle systemet vara mer demokratiskt och representativt så skulle 100/349=0,2865% räcka för att bli representerad.

Men det vill inte dom korrupta jävlarna för dom gillar inte demokrati utan vill bara sitta vid köttgrytorna och ta andras pengar.

Man behöver inte alls personkryssa.
Citera
2026-08-23, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Man behöver inte alls personkryssa.

Då kryssar du automatisk den översta. Varför går du från ämnet?
Citera
2026-08-23, 09:58
Medlem
pulverhonungs avatar
Gått samma ”resa” som dig.

Överväger starkt afs i år, känner inte att SD tar i med hårdhandskarna tillräckligt mycket och dom vill mest av allt vara med i finrummet, inte rädda Sverige från att bli islamistiskt.

Att det är en bortkastad röst tror jag inte alls, tänk om man hade resonerat så när man röstade på SD innan dom kom över 4%.

Jag tror att det bara är en tidsfråga tills att även folk som generellt är mer obrydda om hur landet ser ut idag blir tillräckligt trötta och då kommer afs dra in många röster över tid, skulle inte förvåna mig det minsta om dom kommer över eller väldigt nära 4% år 2030
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in