Citat:
Ursprungligen postat av
SvetsLeffe
Ber om ursäkt för dålig uppdatering, men det har varit ett rent helvete här hemma.
Samtalet med sambon och grabben gick inte bra. Inte bra alls. Det blev en total härdsmälta och fullständigt kaos.
Jag försökte sätta mig ner och ta det lugnt och sakligt, men så fort ämnet kom upp blev det tårar, drama och en stämning som gick rakt ner i botten. Grabben blev såklart indragen och satt med och tjurade, och istället för att vi två kunde ha en sansad vuxendialog eskalerade allt på två sekunder.
Som om inte det vore nog: inom loppet av en timme var både svärmor och ungens biologiska pappa inkopplade i soppan.
Svärmor ringde upp i ren affekt och stod och gormade i högtalartelefon om hur känslokall och rubbad jag är, och kort därefter hörde biofarsan av sig och började ifrågasätta mitt upplägg och hur saker sköts i mitt eget hem. Det är helt absurt – karln som knappt betalar ett öre extra själv kliver alltså in och ska läxa upp mig om hushållsekonomi.
Plötsligt sitter man alltså med en hel släktkommitté plus ett ex som ska ha åsikter och lägga sig i hur vi delar på kostnaderna under mitt eget tak.
Jag är så jävla trött på det här cirkusen nu. Vad gör man ens när en partner vägrar ta en diskussion på tu man hand och istället mobiliserar hela släkten och sitt ex mot en?
Helt sjukt att hon gjorde så, väldigt dålig stil. Hon snackade så klart skit om dig och bölade som en liten unge åt alla dom, för att vinna sympati.
Detta för att hon inte ville känna sig underlägsen dig, för hon vet att du har rätt.
Dom är sluga små jävlar, har en förmåga att ruinera folks liv totalt. Vänta bara tills hon lämnat dig, då vet du vad hon gjort med ditt liv.