2026-08-22, 21:36
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja, i alla fall om man inte har förklarat det innan att man har haft en tanke på puddingarna - en 12-åring tänker i regel i så mycket längre än: 'Åh, gott!' typ.

Nej, det tror inte jag heller. För hade han varit det så hade han satt upp rimliga regler redan från början, inte superautistiska rövhattsregler.
Och jag ber om ursäkt till alla autister som kämpar med att dom kan vara extremt fyrkantiga ibland för att jag sa så.
Just precis.

Nä TS sambo har nu två barn att ta hand om verkar det som.
Citera
2026-08-22, 21:37
Medlem
Ber om ursäkt för dålig uppdatering, men det har varit ett rent helvete här hemma.

Samtalet med sambon och grabben gick inte bra. Inte bra alls. Det blev en total härdsmälta och fullständigt kaos.

Jag försökte sätta mig ner och ta det lugnt och sakligt, men så fort ämnet kom upp blev det tårar, drama och en stämning som gick rakt ner i botten. Grabben blev såklart indragen och satt med och tjurade, och istället för att vi två kunde ha en sansad vuxendialog eskalerade allt på två sekunder.

Som om inte det vore nog: inom loppet av en timme var både svärmor och ungens biologiska pappa inkopplade i soppan.

Svärmor ringde upp i ren affekt och stod och gormade i högtalartelefon om hur känslokall och rubbad jag är, och kort därefter hörde biofarsan av sig och började ifrågasätta mitt upplägg och hur saker sköts i mitt eget hem. Det är helt absurt – karln som knappt betalar ett öre extra själv kliver alltså in och ska läxa upp mig om hushållsekonomi.

Plötsligt sitter man alltså med en hel släktkommitté plus ett ex som ska ha åsikter och lägga sig i hur vi delar på kostnaderna under mitt eget tak.

Jag är så jävla trött på det här cirkusen nu. Vad gör man ens när en partner vägrar ta en diskussion på tu man hand och istället mobiliserar hela släkten och sitt ex mot en?
Citera
2026-08-22, 21:41
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Just precis.

Nä TS sambo har nu två barn att ta hand om verkar det som.
Ja, som synes i inlägget som kom direkt efter tid så verkar inte TS riktigt förstå hur man gjuter olja på vågorna utan fortsätter gå all-in på den inslagna vägen.
Citera
2026-08-22, 21:41
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsLeffe
Ber om ursäkt för dålig uppdatering, men det har varit ett rent helvete här hemma.

Samtalet med sambon och grabben gick inte bra. Inte bra alls. Det blev en total härdsmälta och fullständigt kaos.

Jag försökte sätta mig ner och ta det lugnt och sakligt, men så fort ämnet kom upp blev det tårar, drama och en stämning som gick rakt ner i botten. Grabben blev såklart indragen och satt med och tjurade, och istället för att vi två kunde ha en sansad vuxendialog eskalerade allt på två sekunder.

Som om inte det vore nog: inom loppet av en timme var både svärmor och ungens biologiska pappa inkopplade i soppan.

Svärmor ringde upp i ren affekt och stod och gormade i högtalartelefon om hur känslokall och rubbad jag är, och kort därefter hörde biofarsan av sig och började ifrågasätta mitt upplägg och hur saker sköts i mitt eget hem. Det är helt absurt – karln som knappt betalar ett öre extra själv kliver alltså in och ska läxa upp mig om hushållsekonomi.

Plötsligt sitter man alltså med en hel släktkommitté plus ett ex som ska ha åsikter och lägga sig i hur vi delar på kostnaderna under mitt eget tak.

Jag är så jävla trött på det här cirkusen nu. Vad gör man ens när en partner vägrar ta en diskussion på tu man hand och istället mobiliserar hela släkten och sitt ex mot en?
Du känner inte att du någonstans själv gjort fel här?
Citera
2026-08-22, 21:44
Medlem
Citat:
Du känner inte att du någonstans själv gjort fel här?
Jag kan absolut sträcka mig till att det var ett misstag att inte bryta samtalet i samma sekund som grabben klev in i rummet. Det borde jag ha satt stopp för direkt.
Citera
2026-08-22, 21:45
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag kan absolut sträcka mig till att det var ett misstag att inte bryta samtalet i samma sekund som grabben klev in i rummet. Det borde jag ha satt stopp för direkt.
Jag menar situationen i sin helhet....
Citera
2026-08-22, 22:01
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja, som synes i inlägget som kom direkt efter tid så verkar inte TS riktigt förstå hur man gjuter olja på vågorna utan fortsätter gå all-in på den inslagna vägen.
Hur fel de än har har de ändå rätt
Citera
2026-08-22, 22:05
Medlem
Är man och utan egna barn.

Du skjuter dig själv i foten om och om igen.

Antingen tar du henne som hon är och gör ditt bästa för henne dvs kvinnan du valt att leva tillsammans med och hennes viktigaste av allt, hennes barn, ELLER så kan du glömma någon form av framtid med henne!

Hur i helvete man kan vara så trångsynt, snål, känslokall, cynisk o snål är för mig fullständigt obegripligt!!!

Värst av allt är dina sadomasochistisks ambitioner medmindre du tror att någon stannar med dig en längre tid..

Fullständigt misslyckat! Stackars kvinna/mamma och stackars kille!!
Citera
2026-08-22, 22:18
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:

Vad ligger bakom din besatthet att räkna kronor och ören? Dålig erfarenhet med en tidigare tjej som utnyttjade dig ekonomiskt? Var din far som du när du växte upp?
Citera
2026-08-22, 22:28
Medlem
Citat:
Jag menar situationen i sin helhet....
Mitt enda egentliga fel ”i sin helhet” var att jag var naiv nog att tro att en vuxen människa faktiskt menar vad hon säger. Jag lade alla korten på bordet innan vi flyttade ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Är man och utan egna barn.

Du skjuter dig själv i foten om och om igen.

Antingen tar du henne som hon är och gör ditt bästa för henne dvs kvinnan du valt att leva tillsammans med och hennes viktigaste av allt, hennes barn, ELLER så kan du glömma någon form av framtid med henne!

Hur i helvete man kan vara så trångsynt, snål, känslokall, cynisk o snål är för mig fullständigt obegripligt!!!

Värst av allt är dina sadomasochistisks ambitioner medmindre du tror att någon stannar med dig en längre tid..

Fullständigt misslyckat! Stackars kvinna/mamma och stackars kille!!
Det är inte ”synd” om varken mamman eller sonen. Grabben har tak över huvudet, mat i magen och två fullt kapabla biologiska föräldrar som bär det juridiska och ekonomiska försörjningsansvaret. Att kräva att de faktiskt tar det ansvaret själva istället för att dumpa notan på mig är varken cyniskt eller känslokallt – det är ren självrespekt.

Om din egen strategi i relationer bygger på att lägga dig platt, svälja allt och betala för andras ungar av ren skräck för att bli lämnad så får det stå för dig. Jag har betydligt högre krav på ett jämställt partnerskap än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Vad ligger bakom din besatthet att räkna kronor och ören? Dålig erfarenhet med en tidigare tjej som utnyttjade dig ekonomiskt? Var din far som du när du växte upp?
Det behövs varken barndomstrauman, stränga pappor eller bittra erfarenheter från något ex för att förstå värdet av pengar.

När man kliver upp tidigt varje morgon, gör sina timmar på jobbet och sliter ihop sin egen lön så kastar man inte bort resurser hur som helst, och man låter inte andra glida på ens bekostnad. Det kallas arbetsmoral, ekonomisk disciplin och sunt förnuft – inte "besatthet".

Verkligheten är betydligt enklare än så: jag jobbar för mina pengar, hon jobbar för sina, och föräldrar har försörjningsplikt för sina egna ungar. Att det enkla konceptet provocerar er så enormt mycket säger betydligt mer om er egen syn på andras pengar än om min uppväxt.
Citera
2026-08-22, 22:30
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Mitt enda egentliga fel ”i sin helhet” var att jag var naiv nog att tro att en vuxen människa faktiskt menar vad hon säger. Jag lade alla korten på bordet innan vi flyttade ihop.
Lol!

Gå till en neurolog, be om en scanner. Nåt saknas.

Fan alltså ockerpriser som du tar ut och känner att det inte finns något du gjort fel...
Citera
2026-08-22, 22:34
Medlem
Citat:

Varför kallar du din sambos mamma flr svärmor när din enda koppling till din sambo är att ni delar säng?
Svärmor är ett begrepp som hör hemma inom etablerade seriösa relationer, inte i din typ av relation som bäst kan beskrivas som kk (fast utan kompisbiten i ditt fall). Man brukar inte kalla sin kk’s morsa för svärmor. Särskilt inte när det inte ens rör sig om ett knullkompisförhållande utan bara ett knullförhållsnde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in