2026-08-22, 13:35
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowmoomoo
Information som cirkulerar på TikTok, från en person på skolan, säger att offret (flickan Agnes) tidigare hade en relation med förövaren, och att de två allvarligt skadade pojkarna inkluderar Agnes nya pojkvän samt en av hans vänner. Finns det någon sanning i detta påstående?

Samma fråga från mig. Stämmer info i ovanstående inlägg? Någon som vet?

....

Polisen öppnade verkanseld vid mötet med GM, men denne blev *inte* skottskadad enl. media.
Citera
2026-08-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Ulf Kristersson säger nu att han kallat till sig alla partiledare klockan 19:00 i Rosenbad.
Är det för det är valår, hemska mord har vi i Sverige hela tiden.

Ja han måste ju visa handlingskraft nu inför valet.
Men inget han kan göra egentligen.
Citera
2026-08-22, 13:37
Medlem
Jag får inte ihop det hur lång var själva attacken? Polisen var ju på plats fort och han greps men Aftonbladet skev att gärningsmannen filmade 30 min av attacken?
Citera
2026-08-22, 13:37
Medlem
Ska röra sig om en kvinna som trakasserat och baktalat den misstänkte
Citera
2026-08-22, 13:38
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Vad är det du vill säga ut med detta?

Andelen i kommunen (Fagerst) med utländsk bakgrund är idag 45 procent, varav många dock har rötter i Finland på grund av de tidigare stora och tunga industrierna.

Nej, bara en observation... kanske det bara är dom som vågar stå och bli intervjuade framför kamera också. Var bara lite väl påtagligt tycker jag, av allt jag såg om rapporteringen.
Citera
2026-08-22, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Läste nånstans att mgm sympatiserar med AfS. Blir jobbigt i så fall för dem och det var inte vad Kasselstrand behöver innan valet...

Spelar det ens någon roll vad han röstar och inte röstar på? Eller hudfärg? Eller namn? Eller bakgrund?
Idioter finns inom alla grupper.
Citera
2026-08-22, 13:39
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Samma fråga från mig. Stämmer info i ovanstående inlägg? Någon som vet?

....

Polisen öppnade verkanseld vid mötet med GM, men denne blev *inte* skottskadad enl. media.

Om polisen missar de räknas också som verkanseld.
Citera
2026-08-22, 13:42
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo

Exakt. Det är syftet med skotten som räknas. Har man syftat till att träffa GM med skarpa vapen är det verkanseld, oavsett utfall.
Citera
2026-08-22, 13:45
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo

Ja, självklart. GM kanske släppte svärdet, när han blev beskjuten.
Citera
2026-08-22, 13:46
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Vad är det du vill säga ut med detta?

Andelen i kommunen (Fagerst) med utländsk bakgrund är idag 45 procent, varav många dock har rötter i Finland på grund av de tidigare stora och tunga industrierna.
Ingen Pentii eller Tuula bland de intervjuade. Föräldramötena hålls sedan lång tid separerat på arabiska och somaliska, dåligt med svenskakunskaperna. Skolorna i Fagersta ligger i botten på de nationella proven. Med det sagt har det nu aktuella inget med det att göra. Bara en tonåring med kass uppväxt. Stackars föräldrar till flickan. Må hon vila i frid.
Citera
2026-08-22, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av queeniebeeenie
Ska röra sig om en kvinna som trakasserat och baktalat den misstänkte

Yes, hörde också det från bekanta till målsäganden
Citera
2026-08-22, 13:51
Medlem
Tragisk händelse, tydlig koppling till högern. Hoppas han aldrig släpps ut i samhället igen.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/skolattacken-i-fagersta-misstankta-mordarens-hemliga-liv-pa-natet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in