2026-08-21, 06:09
Medlem
Lindsay Clancy fick en psykos och ströp sina 3 barn när hennes man var ute i ett ärende. Hon försökte sedan ta sitt liv igenom att hoppa från ett fönster. Det pågår just nu en trend på sociala medier där främst kvinnor hyllar och visar support för Lindsay. En del av dem uttrycker att de i vissa stunder känt för att göra samma mot sina egna barn.

Här är en video där de klätt sig i rosa och jublar när Lindsay körs till rättegången https://m.youtube.com/watch?v=_QWk3EFasQM&pp=ygUOTGluZHNheSBjbGFuY3k%3D

I samband med detta så pågår det även en trend med kvinnor som filmar sig själva när de får utbrott framför kameran. De står bland annat och kastar isbitar i ett badkar. Samt sitter och håller sina barn. En kvinna skvätter vatten på sin bebis tills bebisen börjar gråta. https://m.youtube.com/watch?v=-v_1paV0UVc

Vad tycker ni? Förtjänar Lindsay Clancy att hyllas? Jag tycker inte det. Jag tycker det är så otroligt osmakligt, och vart är sympatin för de 3 mördade barnen? Visst man kan skylla på mental ohälsa och allt det där. Men jag tror knappast dessa kvinnor hade visat lika mycket sympati om en man gjort samma mot sina 3 barn.
Citera
2026-08-21, 06:19
Medlem
Tidvinds avatar
Influencers säger vad fan som helst för uppmärksamhet.
Citera
2026-08-21, 06:42
Medlem
Tråd finns
(FB) Kvinnor visar sitt stöd till kvinnlig barnamördare
Citera
2026-08-21, 06:57
Medlem
stilichos avatar
Två trådar med några timmars mellanrum som uppmärksammar en obskyr liten händelse i det stora landet i väster. Båda trådarna grundar sig i inlägg från social media. Men helt olika inlägg från social media.

Man blir onekligen lite nyfiken på hur algoritmerna som numera styr världen fungerar eller om det är någon styrd påverkanskampanj som är ute och rumsterar. Det stora landet i öster vill som bekant gärna lyfta obetydliga men kontroversiella frågor för att så splittring och ovänskap hos oss.

Det man helt säkert kan konstatera är i alla fall att alla eventuella förhoppningar man kan ha haft om att internet och digital media skulle leda till ett rikare och mer varierat intellektuellt klimat har kommit på skam å det grövsta.
Citera
2026-08-22, 02:22
Medlem
Lite vilseledande med ordet "hyllar" i rubriken.

Det som det handlar om i det stora är att hon begått ett grovt brott under en psykos och många
kvinnor "stöttar" hon då en del av de stöttande kvinnorna har haft samma tankar själva.

Åklagare vill ha det till mord medans advokat vill få ner straffet då det hände under en psykos.

I stort sett är USA ett ruttet land, men jag håller med om det ruttna och att det är stort.
Citera
2026-08-22, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Lindsay Clancy fick en psykos och ströp sina 3 barn när hennes man var ute i ett ärende. Hon försökte sedan ta sitt liv igenom att hoppa från ett fönster. Det pågår just nu en trend på sociala medier där främst kvinnor hyllar och visar support för Lindsay. En del av dem uttrycker att de i vissa stunder känt för att göra samma mot sina egna barn.

Här är en video där de klätt sig i rosa och jublar när Lindsay körs till rättegången https://m.youtube.com/watch?v=_QWk3EFasQM&pp=ygUOTGluZHNheSBjbGFuY3k%3D

I samband med detta så pågår det även en trend med kvinnor som filmar sig själva när de får utbrott framför kameran. De står bland annat och kastar isbitar i ett badkar. Samt sitter och håller sina barn. En kvinna skvätter vatten på sin bebis tills bebisen börjar gråta. https://m.youtube.com/watch?v=-v_1paV0UVc

Vad tycker ni? Förtjänar Lindsay Clancy att hyllas? Jag tycker inte det. Jag tycker det är så otroligt osmakligt, och vart är sympatin för de 3 mördade barnen? Visst man kan skylla på mental ohälsa och allt det där. Men jag tror knappast dessa kvinnor hade visat lika mycket sympati om en man gjort samma mot sina 3 barn.

Tror du missförstår rejält samt överdriver detta.

Man hyllar inte att barn har mördats. Man visar nog snarast support för en svårt psykiskt sjuk människa, som garanterat har fått löpa gatlopp i media av olika slag.
En "viss" skilland där som du inte verkar uppfatta.

hade en man gjort samma så hade "media" och allmänheten noterat och ryckt på axlarna, ytterligare en galen man som gjort något helt vansinnigt sjukt....och puttat in honom i det rätt stora albumet av just män som begår vansinnighetsdåd och vidriga brott riktat mot andra människor.
Senast redigerad av Merapi 2026-08-22 kl. 11:30.
Citera
2026-08-22, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tror du missförstår rejält samt överdriver detta.

Man hyllar inte att barn har mördats. Man visar nog snarast support för en svårt psykiskt sjuk människa, som garanterat har fått löpa gatlopp i media av olika slag.
En "viss" skilland där som du inte verkar uppfatta.

hade en man gjort samma så hade "media" och allmänheten noterat och ryckt på axlarna, ytterligare en galen man som gjort något helt vansinnigt sjukt....och puttat in honom i det rätt stora albumet av just män som begår vansinnighetsdåd och vidriga brott riktat mot andra människor.

Ok så om en man med samma mentala tillstånd som denna kvinna mördar sina barn, så förtjänar denna man mindre sympati än denna kvinna enligt din logik?
Citera
2026-08-22, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Lite vilseledande med ordet "hyllar" i rubriken.

Det som det handlar om i det stora är att hon begått ett grovt brott under en psykos och många
kvinnor "stöttar" hon då en del av de stöttande kvinnorna har haft samma tankar själva.

Åklagare vill ha det till mord medans advokat vill få ner straffet då det hände under en psykos.

I stort sett är USA ett ruttet land, men jag håller med om det ruttna och att det är stort.

Tycker sympatin borde riktas mot de mördade barnen istället för mot kvinnan.
Citera
2026-08-22, 21:28
Medlem
glimmandes avatar
Skulle bli en smula orolig om min fru sympatiserade med Lindsay. Såg intervjuer med de som demonstrerade där en av dem sade: "it could have been me". Alltså är ju liberal till hur folk beter sig men sinnessjukdom är på riktigt och tycker att man borde inse att nåt är fel om man självidentifierar med en mor som stryper sina tre barn.
Citera
2026-08-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Ok så om en man med samma mentala tillstånd som denna kvinna mördar sina barn, så förtjänar denna man mindre sympati än denna kvinna enligt din logik?

Den mannen kommer inte tvingas löpa samma typ av gatlopp.
Citera
2026-08-22, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Skulle bli en smula orolig om min fru sympatiserade med Lindsay. Såg intervjuer med de som demonstrerade där en av dem sade: "it could have been me". Alltså är ju liberal till hur folk beter sig men sinnessjukdom är på riktigt och tycker att man borde inse att nåt är fel om man självidentifierar med en mor som stryper sina tre barn.
ursäkta men jo! du kan bli psykiskt sjuk imorgon eller om du utsätts för något som ditt psyke inte kan hantera.
Att ta hand om 3 barn i nära ålder ensam ex. (ingen aning om hur det var i just detta fall men som ex.)
kan vara tillräckligt ansträngande och stressande för att sårbarheter kan slå ut och ex. resultera i en psykos. 3 ungar, 1 med kolik och 1 i trotsåldern, dålig sömn, stress och depression ex på det och ....jepp.
Citera
2026-08-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Den mannen kommer inte tvingas löpa samma typ av gatlopp.

Jag tror de flesta har svårt att känna sympati för någon som mördat sina 3 barn. Oavsett om gärningspersonen är man eller kvinna. Vet man med sig att man har mentala problem och tankar på att skada eller döda sina barn så ska man hålla sig långt borta från sina barn. Å jag skiter fullständigt i om denna kvinna har fått löpa gatlopp. Skit ska skit ha.

Det finns även gott om män som inte varit vid sina sinnens fulla bruk som begått vidriga handlingar som fått "löpa gatlopp." Vilket är helt rätt enligt min mening. Mattias Flinck är exempel på en sådan gärningsman.
Senast redigerad av Motstroms 2026-08-22 kl. 22:18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in