Citat:
Ursprungligen postat av
Motstroms
Dock så fick Mattias Flinck ändå psykiatrisk vård i fängelset. Men ok vi kan ta ett annat exempel. Känner du lika mycket sympati för Mijalio Mijailovic som mördade Anna Lindh? Han blev dömd till rättspsykiatrisk vård.
Lindsay Clay gick också regelbundet hos psykolog. Hon sökte vård redan 2022. Du flyttar ständigt målposten. Först säger du att det som är avgörande är om gärningspersonen fått springa medialt gatlopp eller inte. Sen när jag påpekar att det finns manliga förövare som också fått springa medialt gatlopp så skriver du att män inte drabbas av förlossningsdepression. Man kan av rätten anses att inte ha varit vid sina sinnens fulla bruk utan att lida av förlossningsdepression. Både män och kvinnor kan drabbas av dessa mentala tillstånd. Men du verkar endast känna sympati för kvinnor som hamnar i dessa mentala tillstånd. Varför?
Varför skulle jag känna sympati för honom?
Han fick mängder med psykologisk hjälp före dådet och sverige har hjälp för psykiskt sjuka, även om visst det säkert kunde vara bättre. USA däremot har som bekant ett rejält undermåligt system för både fysiskt och psykisk hjälp.
För att inte tala om undermåliga system för hjälp med barn.
och ja jag känner sympati för människor som avkrävs omöjliga livssituationer av sin omgivning och samhälle och inte får adekvat hjälp.
Och jag upprepar igen, dessa aktioner är INTE för att hylla att en kvinna mördat sina barn...WOW! vad bra jippeeee hurra! hon ströp 3 st!!!! vilken bragd!!!!!!
Utan det är en stödaktion för att uppmärksamma förlossningsdepressioner och ohållbara system i USA.
samt säkert även i viss mån för att stötta försvarssidan, dvs den sida som vill få igenom att här har det begåtts ett brott pga psykiskt sjukdom till skillnad från åklagarsidan som alltså hävdar att här har en mamma kallblodigt slaktat sina barn.
Hur jävla svårt kan det vara fatta?
Men visst fortsätt du tro att det står 100 tals? människor mestadels kvinnor och hyllar att barn blivit mördade.