2026-08-23, 09:00
Medlem
dubbel
Citera
2026-08-23, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Jag tror de flesta har svårt att känna sympati för någon som mördat sina 3 barn. Oavsett om gärningspersonen är man eller kvinna. Vet man med sig att man har mentala problem och tankar på att skada eller döda sina barn så ska man hålla sig långt borta från sina barn. Å jag skiter fullständigt i om denna kvinna har fått löpa gatlopp. Skit ska skit ha.

Det finns även gott om män som inte varit vid sina sinnens fulla bruk som begått vidriga handlingar som fått "löpa gatlopp." Vilket är helt rätt enligt min mening. Mattias Flinck är exempel på en sådan gärningsman.

Som redan skrivet....jag är övertygad om att det inte är barnamord som "hyllas".
Utan detta är ett försök att visa support för mental sjukdom.
Citera
2026-08-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Som redan skrivet....jag är övertygad om att det inte är barnamord som "hyllas".
Utan detta är ett försök att visa support för mental sjukdom.

Mental sjukdom eller inte. Hennes handlingar är ändå vidriga, och såna personer ska inte få springa lösa ute i samhället. Tur i detta fall att hon blev förlamad från midjan och neråt efter hennes självmordsförsök. Då är hennes förmåga att göra andra illa begränsad om hon släpps ut igen.
Citera
2026-08-23, 10:31
Medlem
Citat:
Mental sjukdom eller inte. Hennes handlingar är ändå vidriga, och såna personer ska inte få springa lösa ute i samhället. Tur i detta fall att hon blev förlamad från midjan och neråt efter hennes självmordsförsök. Då är hennes förmåga att göra andra illa begränsad om hon släpps ut igen.

Och vem försöker få henne fri? så hon kan "springa lös"?
Allt jag ser är visad support för någon som är psykiskt sjuk och högst troligt blivit utsatt för medialt gatlopp.

edit...googlade lite på denna sak.
och jepp...det handlar om förlossningsdepression och USA och amerikansk vårds ignorans för detta.

https://metromode.se/halsa/lindsay-clancy-rattegangen-vacker-starka-kanslor-darfor-kanner-manga-kvinnor-igen-sig/

https://www.youtube.com/watch?v=peewSP_yoeg
Senast redigerad av Merapi 2026-08-23 kl. 10:37.
Citera
2026-08-23, 10:43
Medlem
Citat:
Och vem försöker få henne fri? så hon kan "springa lös"?
Allt jag ser är visad support för någon som är psykiskt sjuk och högst troligt blivit utsatt för medialt gatlopp.

I USA så kan kan i teorin bli utsläppt efter ett års vård om man bedöms vara mentalt frisk. Då detta omprövas en gång per år.

Som jag skrev tidigare så finns det även manliga förövare som inte varit vid sina sinnens fulla bruk som blivit utsatta för "medialt gatlopp." Men dessa bryr sig dessa kvinnor inte om. Så detta handlar endast om partiskhet för att de själva är kvinnor.
Senast redigerad av Motstroms 2026-08-23 kl. 10:54.
Citera
2026-08-23, 10:56
Medlem
Citat:
I USA så kan kan i teorin bli utsläppt efter ett år om man bedöms vara mentalt frisk. Då detta omprövas en gång per år.

Som jag skrev tidigare så finns det även manliga förövare som inte varit vid sina sinnens fulla bruk som blivit utsatta för "medialt gatlopp." Men dessa bryr sig dessa kvinnor inte om. Så detta handlar endast om partiskhet för att de själva är kvinnor.

Läs det jag la till....
Män får inte förlossningsdepression
Män avkrävs sällan ensamt eller merparten av ansvaret över barn. Nu vet jag inte situation i just denna familj, men det är USA så låt mig gissa att hon stod där ensam med 3 små barn, eftersom USA inte har någon pappledighet, knappt ens föräldraledighet att tala om.
Hon sökte hjälp för depression men fick inget gehör.

och det är detta som folk visar sympati för.
Citera
2026-08-23, 11:01
Medlem
Citat:
Läs det jag la till....
Män får inte förlossningsdepression
Män avkrävs sällan ensamt eller merparten av ansvaret över barn. Nu vet jag inte situation i just denna familj, men det är USA så låt mig gissa att hon stod där ensam med 3 små barn, eftersom USA inte har någon pappledighet, knappt ens föräldraledighet att tala om.
Hon sökte hjälp för depression men fick inget gehör.

och det är detta som folk visar sympati för.

Så du tycker endast man förtjänar sympati om ens mentala tillstånd är orsakat av förlossningsdepression? Mattias Flinck sökte också hjälp av psykiatrin utan att få någon hjälp innan han sköt ihjäl 5 personer.
Citera
2026-08-23, 11:22
Medlem
Citat:
Så du tycker endast man förtjänar sympati om ens mentala tillstånd är orsakat av förlossningsdepression? Mattias Flinck sökte också hjälp av psykiatrin utan att få någon hjälp innan han sköt ihjäl 5 personer.

Men sluta!
man förtjänar sympati om ens situation av mental sjukdom varit totalt ignorerad och samhället avkräver individer omöjliga livssituationer.

Mattias Flink sökte och hjälp och fick den. Han var inbokad för nya möten med psykolog när han sköt.
han var också alkoholpåverkad under dådet, vilket anses vara den utlösande faktorn.

"Domen mot Mattias Flink innebar att bedömningen av alkoholrelaterade brott förändrades i Sverige. Domen betydde att även den som blir tillfälligt psykiskt störd av alkohol kan dömas till ett fängelsestraff. Flink led, enligt Högsta domstolen, visserligen vid stunden för dödsskjutningarna av ett kortvarigt psykostillstånd, som utlösts av alkohol, men han kunde inte betraktas som allvarligt psykiskt störd, och dömdes därför till livstids fängelse i Sverige"
Citera
2026-08-23, 11:31
Medlem
Citat:
Men sluta!
man förtjänar sympati om ens situation av mental sjukdom varit totalt ignorerad och samhället avkräver individer omöjliga livssituationer.

Mattias Flink sökte och hjälp och fick den. Han var inbokad för nya möten med psykolog när han sköt.
han var också alkoholpåverkad under dådet, vilket anses vara den utlösande faktorn.

"Domen mot Mattias Flink innebar att bedömningen av alkoholrelaterade brott förändrades i Sverige. Domen betydde att även den som blir tillfälligt psykiskt störd av alkohol kan dömas till ett fängelsestraff. Flink led, enligt Högsta domstolen, visserligen vid stunden för dödsskjutningarna av ett kortvarigt psykostillstånd, som utlösts av alkohol, men han kunde inte betraktas som allvarligt psykiskt störd, och dömdes därför till livstids fängelse i Sverige"

Dock så fick Mattias Flinck ändå psykiatrisk vård i fängelset. Men ok vi kan ta ett annat exempel. Känner du lika mycket sympati för Mijalio Mijailovic som mördade Anna Lindh? Han blev dömd till rättspsykiatrisk vård.

Lindsay Clay gick också regelbundet hos psykolog. Hon sökte vård redan 2022. Du flyttar ständigt målposten. Först säger du att det som är avgörande är om gärningspersonen fått springa medialt gatlopp eller inte. Sen när jag påpekar att det finns manliga förövare som också fått springa medialt gatlopp så skriver du att män inte drabbas av förlossningsdepression. Man kan av rätten anses att inte ha varit vid sina sinnens fulla bruk utan att lida av förlossningsdepression. Både män och kvinnor kan drabbas av dessa mentala tillstånd. Men du verkar endast känna sympati för kvinnor som hamnar i dessa mentala tillstånd. Varför?
Senast redigerad av Motstroms 2026-08-23 kl. 11:39.
Citera
2026-08-23, 12:15
Medlem
Citat:
Dock så fick Mattias Flinck ändå psykiatrisk vård i fängelset. Men ok vi kan ta ett annat exempel. Känner du lika mycket sympati för Mijalio Mijailovic som mördade Anna Lindh? Han blev dömd till rättspsykiatrisk vård.

Lindsay Clay gick också regelbundet hos psykolog. Hon sökte vård redan 2022. Du flyttar ständigt målposten. Först säger du att det som är avgörande är om gärningspersonen fått springa medialt gatlopp eller inte. Sen när jag påpekar att det finns manliga förövare som också fått springa medialt gatlopp så skriver du att män inte drabbas av förlossningsdepression. Man kan av rätten anses att inte ha varit vid sina sinnens fulla bruk utan att lida av förlossningsdepression. Både män och kvinnor kan drabbas av dessa mentala tillstånd. Men du verkar endast känna sympati för kvinnor som hamnar i dessa mentala tillstånd. Varför?

Varför skulle jag känna sympati för honom?
Han fick mängder med psykologisk hjälp före dådet och sverige har hjälp för psykiskt sjuka, även om visst det säkert kunde vara bättre. USA däremot har som bekant ett rejält undermåligt system för både fysiskt och psykisk hjälp.
För att inte tala om undermåliga system för hjälp med barn.
och ja jag känner sympati för människor som avkrävs omöjliga livssituationer av sin omgivning och samhälle och inte får adekvat hjälp.

Och jag upprepar igen, dessa aktioner är INTE för att hylla att en kvinna mördat sina barn...WOW! vad bra jippeeee hurra! hon ströp 3 st!!!! vilken bragd!!!!!!

Utan det är en stödaktion för att uppmärksamma förlossningsdepressioner och ohållbara system i USA.
samt säkert även i viss mån för att stötta försvarssidan, dvs den sida som vill få igenom att här har det begåtts ett brott pga psykiskt sjukdom till skillnad från åklagarsidan som alltså hävdar att här har en mamma kallblodigt slaktat sina barn.

Hur jävla svårt kan det vara fatta?

Men visst fortsätt du tro att det står 100 tals? människor mestadels kvinnor och hyllar att barn blivit mördade.
Senast redigerad av Merapi 2026-08-23 kl. 12:28.
Citera
2026-08-23, 13:00
Medlem
Citat:
Varför skulle jag känna sympati för honom?
Han fick mängder med psykologisk hjälp före dådet och sverige har hjälp för psykiskt sjuka, även om visst det säkert kunde vara bättre. USA däremot har som bekant ett rejält undermåligt system för både fysiskt och psykisk hjälp.
För att inte tala om undermåliga system för hjälp med barn.
och ja jag känner sympati för människor som avkrävs omöjliga livssituationer av sin omgivning och samhälle och inte får adekvat hjälp.

Och jag upprepar igen, dessa aktioner är INTE för att hylla att en kvinna mördat sina barn...WOW! vad bra jippeeee hurra! hon ströp 3 st!!!! vilken bragd!!!!!!

Utan det är en stödaktion för att uppmärksamma förlossningsdepressioner och ohållbara system i USA.
samt säkert även i viss mån för att stötta försvarssidan, dvs den sida som vill få igenom att här har det begåtts ett brott pga psykiskt sjukdom till skillnad från åklagarsidan som alltså hävdar att här har en mamma kallblodigt slaktat sina barn.

Hur jävla svårt kan det vara fatta?

Men visst fortsätt du tro att det står 100 tals? människor mestadels kvinnor och hyllar att barn blivit mördade.

Om du nu känner sympati för personer som mördat som inte var vid sina sinnens fulla bruk, så borde det väl inte spela någon roll om personen är man eller kvinna?

Att psykiatrin i Sverige skulle vara fantastisk stämmer inte. Där är många som upplever att de inte får den hjälp de skulle behöva. Lindsay Clancy fick omfattande psykiatrisk hjälp, sen att hon borde fått mer hjälp kan man absolut påstå. Men det kan man även hävda i Mijailo Mijailović fall. Hennes google sökningar före dådet tyder dock på att det kan ha varit planerat, så det finns en del som tyder på att detta inte var något hon gjorde rent spontant i en psykotisk episod. Hon hade även så pass stor planeringsförmåga att hon skickade iväg sin man på ett ärende så hon kunde mörda sina 3 barn i lugn och ro. Hennes man jobbade dessutom hemifrån pga hennes psykologiska tillstånd. Så att han skulle finnas till som stöd hemma. Så att påstå att hon inte hade någon som helst hjälp är felaktigt.

Att stå och göra handhjärtan och jubla åt någon som mördat sina 3 barn är osmakligt även om man gör det i det syfte du beskriver. Vill man argumentera för att hon ska ha psykiatrisk vård istället för fängelse så får man nyansera det hela och göra det tydligt att man även visar stor sympati för hennes mördade barn, och inte stå och jubla på det här sättet. Utan då får man räkna med att folk tolkar det som att man främst är på hennes sida. Det är även tydligt att du och dessa kvinnor endast känner sympati för kvinnor, riktig jämställdhet är ni inte intresserade av. Utan det är endast erat eget kön ni slåss för. Ni är den kvinnliga motsvarigheten till den ökända manosfären.
Senast redigerad av Motstroms 2026-08-23 kl. 13:16.
Citera
2026-08-23, 13:19
Medlem
Citat:
Att psykiatrin i Sverige skulle vara fantastisk stämmer inte. Där är många som upplever att de inte får den hjälp de skulle behöva. Lindsay Clancy fick omfattande psykiatrisk hjälp, sen att hon borde fått mer hjälp kan man absolut påstå. Men det kan man även hävda i Mijailo Mijailović fall. Hennes google sökningar före dådet tyder dock på att det kan ha varit planerat, så det finns en del som tyder på att detta inte var något hon gjorde rent spontant i en psykotisk episod. Hon hade även så pass stor planeringsförmåga att hon skickade iväg sin man på ett ärende så hon kunde mörda sina 3 barn i lugn och ro. Hennes man hade dessutom tagit ledigt från jobbet pga hennes psykologiska tillstånd. Så att påstå att hon inte hade någon som helst hjälp är felaktigt.

Att stå och göra handhjärtan och jubla åt någon som mördat sina 3 barn är osmakligt även om man gör det i det syfte du beskriver. Vill man argumentera för att hon ska ha psykiatrisk vård istället för fängelse så får man nyansera det hela och göra det tydligt att man även visar stor sympati för hennes mördade barn, och inte stå och jubla på det här sättet. Utan då får man räkna med att folk tolkar det som att man främst är på hennes sida. Det är även tydligt att du och dessa kvinnor endast känner sympati för kvinnor, riktig jämställdhet är ni inte intresserade av. Utan det är endast erat eget kön ni slåss för. Ni är den kvinnliga motsvarigheten till den ökända manosfären.

Jag skrev inte att den var fantastisk, jag skrev att den existerar, och framförallt! finns tillgänglig för alla.
Till skillnad från USA där alltså människors tillgång till psykiatrisk hjälp oftast handlar om pengar och vilken arbetsgivare man råkar ha.

Källa på allt detta som alltså skulle tyda på att hon planlagt detta fullt medvetet tack.

Sen blajjar du mest bara trams....pallar inte svara på sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in