2026-08-22, 10:56
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
har du något som styrker dina påståenden eller hittar du bara på?

Det framgår av rapporteringen att polisen/Säpo låter bli att delge oss relevanta fakta. De har heller inte uppgivet några hållbara skäl till varför.
Citera
2026-08-22, 11:08
Medlem
Båda hade soft air gun och en även skyddsväst.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q6eVM1/uppgifter-greps-med-skyddsvast-och-soft-airgun
Citera
2026-08-22, 11:16
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
Båda hade soft air gun och en även skyddsväst.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q6eVM1/uppgifter-greps-med-skyddsvast-och-soft-airgun

Polisen säger att misstankarna kvarstår. Frågan är vilka misstankar? Dom hade väl inte gjort något
Citera
2026-08-22, 11:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Polisen säger att misstankarna kvarstår. Frågan är vilka misstankar? Dom hade väl inte gjort något

Man kan bli dömd även för förberedelse för brott. Man måste inte ha gjort nåt. Att närma sig ledande politiker med skyddsvästar och luftvapen är inte normalt.
Citera
2026-08-22, 11:25
Medlem
mrdrutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Svenska arbetslösa missbrukare brukar rösta på Sverigedemokraterna så med din logik var det troligtvis svärjisar som greps

Exakt,troligen ett par förvirrade AFS anhängare
Citera
2026-08-22, 11:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Man kan bli dömd även för förberedelse för brott. Man måste inte ha gjort nåt. Att närma sig ledande politiker med skyddsvästar och luftvapen är inte normalt.

Grov misshandel i vardande misstänks de för. Luktar rysk påverkansoperation lång väg. Självklart håller Säpo inne med känsliga uppgifter under utredningen ifall de är kopplade till ryska ambassaden.
Citera
2026-08-22, 11:36
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fullt lagligt att gå runt med soft air guns så länge man inte visar dom, först då kan de bli hot.

Förberedelse till misshandel låter väldigt skevt. Så fall bör det finnas sms konversationer att man faktiskt tänkt göra det. Annars lär de aldrig hålla.
Citera
2026-08-22, 11:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Fullt lagligt att gå runt med soft air guns så länge man inte visar dom, först då kan de bli hot.

Förberedelse till misshandel låter väldigt skevt. Så fall bör det finnas sms konversationer att man faktiskt tänkt göra det. Annars lär de aldrig hålla.

Det finns massa saker som är lagliga men ändå olämpliga och kan dra till sig polisens uppmärksamhet.

För att man ska kunna bli dömd för förberedelse måste man såklart kunna styrka detta ja.
Citera
2026-08-22, 11:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tänker du på sjalen? Den bärs av andra än bara palestinier. Eller vilka andra kännetecken går du på?
jag förstår det är svårt för dig hålla koll du är ju en äcklig feminist som har gangnbang medf bara araber och negrer, lite svå´rt för dig hålla koll på vem och vilka du varit med.

men för oss vanliga är det lätt känna igen en mena babbe
Citera
2026-08-22, 11:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det framgår av rapporteringen att polisen/Säpo låter bli att delge oss relevanta fakta. De har heller inte uppgivet några hållbara skäl till varför.
visa det då säpo är en säkerhetspolis som inte brukar gå ut med vad de gör, så visa nu vad du hittat tack
Citera
2026-08-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
jag förstår det är svårt för dig hålla koll du är ju en äcklig feminist som har gangnbang medf bara araber och negrer, lite svå´rt för dig hålla koll på vem och vilka du varit med.

men för oss vanliga är det lätt känna igen en mena babbe
Det var inte min fråga.
Citera
2026-08-22, 11:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det var inte min fråga.
det är mitt svar och du vet jag har rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera