2026-08-21, 03:19
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Männen greps av polis efter en händelse vid 21-tiden. Polisen vill ännu inte lämna några detaljer om vad som ligger bakom ingripandet.

– Ministern är oskadd, säger Johan Josarp, vakthavande befäl i polisregion Väst, till GP.

De två männen är misstänkta för brott, men polisen vill i nuläget inte specificera vilket.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tva-man-gripna-efter-strommers-goteborgsbesok

Undra vad de två männen misstänks för. Planerat något ”oskyldigt” som en pajkastning eller att skrika sig hesa? Eller något ännu allvarligare?

Är de kopplade till någon specifik grupp måhända?

Skriv vad ni vet. Skriv om ni hittar ny info. Diskutera händelsen. Tack för mig!
Citera
2026-08-21, 04:23
Medlem
Det är.väl inte officiellt ännu att det rör sig om misstänkt uppsåt gentemot G Strömmer (M)? De gripna kan ju potentiellt misstänkas för annat. Rör sig mycket människor i området.
Citera
2026-08-21, 04:24
Medlem
alternativtkonto11s avatar
På Drottningtorget? Jag skulle blivit förvånad om en högerminister kunnat visa sig där utan att bli angripen av minst två personer.

Göteborg börjar bli staden dit högerpolitiker åker varje gång de vill vara säkra på att bli fysiskt angripna. Jävla skitstad, full av skitmänniskor. Och ja, jag bor där.
Citera
2026-08-21, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
På Drottningtorget? Jag skulle blivit förvånad om en högerminister kunnat visa sig där utan att bli angripen av minst två personer.

Göteborg börjar bli staden dit högerpolitiker åker varje gång de vill vara säkra på att bli fysiskt angripna. Jävla skitstad, full av skitmänniskor. Och ja, jag bor där.

Drottningtorget ligger precis i anslutning till Centralstationen. Det kan ju lika gärna rört sig om två personer som har plankat på spårvagnen.
Citera
2026-08-21, 05:57
Medlem
Psykisk störda extremister finns överallt.
Stor hot mot alla politiker.
Vi mins Gotland 2022.
Under Almedalsveckan i Visby den 6 juli 2022 var dåvarande centerledaren Annie Lööf det tilltänkta målet för ett planerat attentat. Gärningsmannen Theodor Engström knivhögg i stället psykiatrisamordnaren Ing-Marie Wieselgren till döds, men dömdes senare för mord samt förberedelse till terroristbrott avseende mordplanerna mot Annie Lööf.
Citera
2026-08-21, 07:04
Medlem
Den vänsterextrema våldsvänstern är farlig. De är beredda att gå mycket långt för att sabotera för de som inte sympatiserar med de extrema.
Citera
2026-08-21, 07:16
Medlem
jabberwoks avatar
Nooshis kompisar gissar jag. Sannolikt illaluktande extremvänstersnubbar i palestinasjalar. Enligt AB är Säpo inkopplade. Presskonferens senare idag. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2pyjEG/mannen-anhallna-efter-strommers-goteborgsbesok
Citera
2026-08-21, 07:37
Medlem
Bukharins avatar
Jag skulle förvånas om inte Kr*stofer L*ndberg var åtminstone närvarande, om inte en av de gripna. Han dyker upp överallt där det finns möjlighet att skrikandes bli nedbrottad av polisen, och han har en total oförmåga att ta det lugnt när han blir provocerad.
Citera
2026-08-21, 07:47
Medlem
WeMadeYous avatar
Nazister från Vänsterpartiet och Palestinarörelsen är väl rätt troligt.
Citera
2026-08-21, 08:48
Medlem
”Männen greps av polis efter en händelse vid 21-tiden. Polisen vill ännu inte lämna några detaljer om vad som ligger bakom ingripandet.”

Kanske har någon gömt någon form av vapen på drottningtorget och att detta kopplas till Strömmens besök i Gbg.
Eller uttalat hot mot ministern ?
Det hela låter än så länge väldigt luddigt. Mer kommer kanske fram under dagen.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2026-08-21 kl. 08:59.
Citera
2026-08-21, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
”Männen greps av polis efter en händelse vid 21-tiden. Polisen vill ännu inte lämna några detaljer om vad som ligger bakom ingripandet.”

Kanske har någon gömt någon form av vapen på drottningtorget och att detta kopplas till Strömmens besök i Gbg.
Eller uttalat hot mot ministern ?
Det hela låter än så länge väldigt luddigt. Mer kommer kanske fram under dagen.

Är det samma palestinaextremister med antisocialt dominansbeteende som hotade Carl-Oscar Bohlin? Grov misshandel planerades enligt polisen så det pekar mot vänsterpartisterna som vanligt?
Citera
2026-08-21, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tva-man-gripna-efter-strommers-goteborgsbesok

Undra vad de två männen misstänks för. Planerat något ”oskyldigt” som en pajkastning eller att skrika sig hesa? Eller något ännu allvarligare?

Är de kopplade till någon specifik grupp måhända?

Skriv vad ni vet. Skriv om ni hittar ny info. Diskutera händelsen. Tack för mig!

Det lär inte vara något "oskyldigt" som pajkastning eller liknande, eftersom de misstänks för förberedelse till GROV misshandel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in