Mer och mer talar väl för att man inte borde tagit ut finnkampslaget förrän efter helgen. Märkligt eftersom man ofta brukar offentliggöra uttagningar betydligt senare.
Ja, just nu borde man peta Engström till förmån för Tanderud och Sahlqvist till förmån för Olsson eller Dahlberg.
Bättre sent än aldrig. Michaela Meijer, som har det svenska rekordet i stavhopp med 4.83m, gör säsongspremiär i samband med Folksam GP i Gbg om ett par dagar.
Mest komiskt är ändå när de svenska kommentatorerna, särskilt pajasen Ola Bränholm, nogsamt uttalar Femke Broeders-Bol nya efternamnsnamnkombination som man uttalar min broders boll.
Mest komiskt är ändå när de svenska kommentatorerna, särskilt pajasen Ola Bränholm, nogsamt uttalar Femke Broeders-Bol nya efternamnsnamnkombination som man uttalar min broders boll.
Vilket är helt korrekt. Men du kanske bara ville gnälla lite?
JSM19-USM15: I F19 kula så snuvade mångkamparen Tove Arwidson favoriten Alma Olsson på guldet. Arwidson persade med 34 cm till 14.44 medan Olson bara mäktade med 14.21. Men jag hade ju gärna sett att de stött upp mot 15 meter.
Försökslopp på 200m i 19-årsklasserna, kan bli spännande kamper mellan Ivano Bevanda, Nino Kusljic och Bram Persson samt Filippa Engström och Jamilia Bernhardsson i finalerna. Kraftig motvind under försöksloppen.