Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
T.ex. detta. Jag har ju hört att detta är ett starkt bevis för autenticitet? Just serummönstrena, att de inte går att fejka och att svepningen har dom?
Jag kallar bullshit. Källa tack!
Jag har redan sagt att det inte alls är bevisat att det faktiskt finns serum på svepningen.
Rättsmediciningenjören Matteo Borrini och kemisten Luigi Garlaschelli publicerade en omfattande rättsmedicinsk studie i Journal of Forensic Sciences. Genom att använda riktigt blod och blodsubstitut på en levande försöksperson analyserade de hur blodströmmar faktiskt rinner från sår på handleder och bål.
De konstaterade att blodstänksmönstren på svepningen är helt orealistiska. Mönstren från de olika "såren" förutsätter att kroppen samtidigt befann sig i helt motstridiga ställningar (exempelvis stående och hängande i olika vinklar). Förfarna rättsmedicinare klassade därmed mönstren som konstgjorda.
Dessutom skulle en redan död kropp inte avge serum, utan det borde redan ha torkat vid den tidpunkt då kroppen lades i svepningen. Alltså helt bortsett från att den obligatoriska tvättningen av kroppen också borde ha avlägsnat alla spår av ej redan torkat serum och blod.
Hela scenariot med en massa blodspår är alltså en rekreation och inte något som faktiskt skett med en verklig kropp. Jag har ju redan påpekat att underarmarna och fingrarna är för långa för att det ska ha varit en verklig kropp. Det går inte att nå vänster ytterlår med fingrarna samtidigt som armbågen ligger mot underlaget vid sidan av kroppen, så bilden är uppenbart fejkad. Något som du kan kolla själv genom att låta någon ligga ner på golvet med höger armbåge längs sidan och se hur långt ut mot lårets utsida som fingrarna kan nå medan de sträcks över könet.
Men du envisas ändå med att det måste vara en verklig kropp. Det är att verkligen vara blint troende.